تنبل ترین کشورها

تنبل ترین کشورها در جهان را بشناسید؛ رقابت شدید کشورهای حاشیه خلیج فارس!

مجله معتبر فوربز به تازگی گزارشی منتشر کرده که در آن به معرفی تنبل ترین کشورها می‌پردازد که سه جایگاه از میان ده کشور تنبل جهان مربوط به کشورهای خاورمیانه است.

برخلاف کشورهای آفریقایی که مردم برای انجام بسیاری از امور روزمره خود مجبورند فعالیت بدنی زیادی داشته باشند، در بسیاری از کشورها به واسطه درآمد مناسب و طبعا تغذیه خوب مردم، پیشرفت تکنولوژی و راحت‌تر شدن کارها باعث شده شاهد افزایش نرخ تنبلی و چاقی در بسیاری از کشورهای درحال توسعه و کاهی سرزمین‌های توسعه یافته باشیم. در این بررسی برای محاسبه میزان تنبلی مردم یک کشور عواملی مانند پیاده‌روی روزانه عموم مردم، مقدار ورزشکاران با توجه به جمعیت، سبک زندگی‌ها و… در نظر گرفته شده‌است.

تنبل ترین کشورها در سال 2019 کدام‌اند؟

تنبل ترین کشورها

مالزی دهمین کشور این لیست است که علی‌رغم پیشرفت‌های اقتصادی بسیاری که در این کشور طی هزار جدید رخ داده، مردمان این کشور مسلمان‌نشین چندان روی خوشی به ورزش و فعالیت بدنی نشان نداده‌اند و در زمره تنبل‌ترین مردم جهان قرار می‌گیرند. همچنین در این لیست سه کشور عربی امارات، کویت و عربستان را داریم که به ترتیب 62.5، 64.5 و 68.8 درصد از مردم آن‌ها تقریبا هیچ فعالیت ورزشی خاصی انجام نمی‌دهند! طی چند سال اخیر خصوصا در امارات فعالیت‌های زیادی برای تشویق مردم به انجام ورزش‌های همگانی و شرکت در مسابقات ورزشی صورت گرفته‌است، اما اینطور که پیداست هیچ‌کدام از طرح‌‌های تشویقی مسئولان ورزش این کشور متمول ثمربخش نبوده‌است.

فکر نمی‌کردید اسم یک کشور توسعه یافته را در این لیست ببینید؟ برخلاف تصورات شما عامه مردم انگلستان چندان اهل ورزش و فعالیت بدنی نیستند و براساس بررسی فوربز 63.3 درصد از انگلیسی‌ها تبل هستند تا این کشور جایگاه هشتم تنبل ترین کشور را به خود اختصاص دهد. صربستان دیگر کشور اروپایی حاضر در میان تنبل ترین کشورها است که پیش از عربستان، و در مکان چهارم قرار گرفته است.

رتبه نخست لیست تنبل ترین کشورها به مالت، یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان رسیده‌است. جمهوری مالت به پایتختی والِتا در حدود ۳۱۶ کیلومتر مربع (۱۲۲ مایل مربع) مساحت دارد و با جمعیتی کمتر از ۴۵۰ هزار نفر، یکی از پرتراکم‌ترین کشورها از نظر جمعیتی است. درصد تنبلی در این کشور 71.9 درصد است و براساس این آمار می‌توان گفت مردم این کشور اروپایی هیچ رابطه خوبی با ورزش ندارند! میزان چاقی و مصرف غذای آماده در مالت بالاست و همین عوامل در کنار تحرک کم باعث شده مالت را تنبل ترین کشور دنیا بدانیم.

شما در روز چند دقیقه ورزش می‌کنید؟ وضعیت درصد تنبلی افراد در ایران را چه مقدار می‌دانید؟ نظرات خود پیرامون این مطلب را با سایر کاربران گجت‌نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. خوب شد فهمیدیم پیشرفت یک کشور در تنبلی و پرکاری نیست بلکه به سیاستهای دولت اون ملت بستگی داره.

  2. چ عجب ی لیست بد دیدیم و ایران صدرنشین نبود

  3. این اعراب مفت خور همیشه همین بودن تبل و بیخاصیت

  4. فکر میکنم تنیلی به ورزش ربطی نداه !

  5. خدا رو شکر که ما جز این کشورها نیستیم

  6. تبل ترین مردم شهرستانن ساعت دهصب میان مغازه ساعت 6 غروب میبندن

  7. انگلیس ها تنبلن؟؟؟ پس چرا اینقدر یشرفته هستن؟

  8. جای ایران اونجا خالی بوده واقعا