گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت جایگزین جستجوی صوتی در اپلیکیشن گوگل می‌شود

شرکت گوگل با هدف کاهش وظایف جستجوی صوتی خود،‌ گوگل اسیستنت را جایگزین Voice Search در اپلیکیشن گوگل می‌کند. در این تغییر و تحول شاهد تغییرات زیادی در رابط کاربری جستجوی گوگل نیستیم و کاربران تقریبا با همان محیط قبلی سروکار خواهند داشت.

قابلیت جستجوی در وب با صدا زودتر از دستیاران دیجیتال در دسترس کاربران قرار گرفت و اکنون با وجود دستیاران دیجیتالی، کاربران قادرند نه فقط از صدای خود به عنوان ابزاری برای جستجوی وب استفاده کنند، بلکه با تایپ کردن روی صفحه کلید نیز می‌توان چنین مواردی را انجام داد تا به این شکل نیاز به جستجوی صوتی مستقل را از بین ببرند.

گوگل اسیستنت به جای جستجوی صوتی

گوگل اسیستنت

شرکت گوگل برای توسعه دستیار خود هزینه و زمان زیادی را صرف کرده است که شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نیز در آن بوده‌ایم، اما تاکنون گوگل دستیار دیجیتالی خود را جایگزین جستجوی صوتی نکرده بود و از طرف دیگر کاربران با وجود آن به اپلیکیشن صوتی گوگل احتیاجی نخواهد داشت. از این رو گوگل با هدف کاهش وظایف جستجوی صوتی خود میزان وظایف گوگل اسیستنت (Google Assistant) را افزایش داده است. اکنون گوگل آیکن گوگل اسیستنت را جایگزین آیکن جستجوی صوتی خود کرده است تا کلیه جستجوی‌های صوتی در اندروید با دستیار گوگل انجام شود. گفتنی است در این تغییر و تحول شاهد تغییرات زیادی در رابط کاربری جستجوی گوگل نیستیم و کاربران تقریبا با همان محیط قبلی سروکار خواهند داشت. البته این تغییرات در حال حاضر توسط تمامی کاربران قابل مشاهده نیست و گوگل در حال حاضر فقط مدل آزمایشی آن را به اجرا درآورده است.