نمایشگر آبشاری اوپو

نگاه اولیه به نمایشگر آبشاری اوپو (گجت تی وی)

شرکت چینی اوپو به تازگی از طرح اولیه گوشی جدیدی با نمایشگر آبشاری (Waterfall Screen) رونمایی کرد. اما نمایشگر آبشاری اوپو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه ویدیوی نگاه اولیه به این سبک طراحی را مشاهده می‌کنید.

این روزها نمایشگر کم حاشیه و تمام صفحه در گوشی های هوشمند به یک ترند تبدیل شده و همه شرکت‌ها سعی می‌کنند محصولات خود حتی گوشی های میان رده و پایین رده را با کمترین حاشیه اطراف نمایشگر به بازار عرضه کنند. ابتدا شاهد قرارگیری ناچ یا بریدگی در بالای نمایشگرها بودیم و بعد ناچ قطره‌ای جای آن را گرفت و سپس در برخی گوشی‌ها مشاهده کردیم که دوربین سلفی از جلوی گوشی حذف شده و درون یک ساختار پاپ آپ قرار گرفته که از بالا یا پشت گوشی بیرون می‌آید.

اما اکنون شرکت اوپو (Oppo) موضوع نمایشگر تمام صفحه را به سطح جدیدی رسانده است. این شرکت به تازگی از دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرده بود و حالا از نمونه اولیه دستگاهی رونمایی کرده که مجهز به نمایشگر آبشاری یا Waterfall Screen است. این نمایشگر در حواشی هیچ حاشیه‌ای نداره و حتی نمایشگر به لبه‌های کناری گوشی نیز کشیده شده و تقریبا صد در صد فضای جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص پیدا کرده است. البته تاکنون اطلاعات بیشتری در مورد ابعاد، نوع پنل به کار رفته و رزولوشن تصویر منتشر نشده است.

در ویدیوی زیر قصد داریم نگاه اولیه‌ای داشته باشیم به نمایشگر آبشاری اوپو و تاریخچه و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم. نظر شما در مورد این نوع طراحی چیست و آیا طرح جدید اوپو می‌تواند کاربران را راضی کند؟

ویدیوی بررسی نمایشگر آبشاری اوپو