جهان معکوس

دانشمندان به دنبال کشف جهان معکوس هستند

دانشمندان به دنبال کشف جهان معکوس هستند. گروهی از دانشمندان بر این باورند که جهان معکوس ممکن است همانند جهان هستی ما واقعی باشد یا متفاوت به نظر برسد.

گروهی از دانشمندان با هدف کشف جهان معکوس به دنبال انجام آزمایش‌هایی چون ذرات زیراتمی هستند تا بتوانند این جهان را بیابند. در همین رابطه جکسون گیبس عنوان می‌کند یک جهان آینه این توانایی را دارد تا همانند جهان هستی ما واقعی باشد یا به طور کامل متفاوت به نظر برسد.

به دنبال کشف جهان معکوس

لی بروسارد، یک فیزیکدان در آزمایشگاه ملی Oak Ridge در شرق تنسی به دنبال راهی برای رفتن به جهان موازی است. وی روشی که به دنبال جهان معکوس بوده را نوسان نامیده است؛ روشی که می‌توان به کمک آن ماده معکوس را بیابد. هدف لی بروسارد در تابستان سال جاری این است که با انجام تعدادی از آزمایش‌ها یک پرتو ذرات اتمی را با یک تونل 50 فوتی به پایین ارسال کند. چنین ذره‌ای قصد دارد به واسطه آهنربای قدرتمند از تونل عبور کرده و در یک دیوار غیرقابل نفوذ، نفوذ کند. اگر تنظیمات این آزمایش به درستی انجام شود، تعدادی از ذرات به نسخه‌های آینه تصویر خود تبدیل خواهند شد. چنین ذراتی به واسطه دیوار به تونل منتقل شده و در این حالت بروسارد نخستین شواهد جهان معکوس را کشف خواهد کرد.

جهان معکوس دارای قوانین فیزیک متفاوت است

اگر جهان معکوس وجود داشته باشید بسیار هیجان‌انگیر خواهد بود. این جهان دارای قوانین فیزیک و تاریخ معکوس خواهد بود. هرچند شما یک نسخه آینه از خودتان را کشف نخواهید کرد، اما طبق نظریه علمی شما با وجود اتم‌ها و سنگ‌های معکوس مواجه خواهید شد. حتی احتمال دارد سیارات و ستاره‌های معکوسی در آن مشاهده شود. به طور کلی چنین مواردی قادر به تشکیل کل دنیای سایه هستند. وی بر این باور است که جستجوی اولیه برای کشف دنیای آینه کار دشواری نیست. وی اگر بتواند به طور کامل حتی یک ذره معکوس را نیز شناسایی کند، تحول بسیار بزرگی خواهد بود. چنین کشفی ثابت خواهد کرد که جهان ما فقط نیمی از آنچه که در خارج وجود دارد را شامل می‌شود. از سویی قوانین شناخته شده فیزیک نیز فقط قسمتی از قوانین بزرگ جهان محسوب می‌شوند. وی تاکید دارد چنین آزمایشی بسیار ساده خواهد بود و با قطعات، تجهیزات و منابعی که در آزمایشگاه Oak Ridge قرار داده‌ایم چنین آزمایش‌هایی را انجام خواهیم داد.

جهان معکوس

کشف ماده معکوس همانند سیار ماموریت‌های علمی بزرگ دارای رمز و راز است. بسیاری از فیزیک‌دانان از ابتدای دهه 1990 فرایند رادیواکتیویته برای اینکه چگونه نوترون‌ها، ذرات موجود در هسته اتم‌ها به پروتون‌ها تبدیل می‌شوند را انجام داده‌اند. چنین آزمایش‌هایی نتایج عجیبی را به همراه داشت. محققان توانستند متوجه شوند که نوترون‌هایی که در پرتوهای ذرات شکل می‌گیرند، به طور متوسط حدود 14 دقیقه و 48 ثانیه قبل از فرو پاشیدن به پروتون‌ها دوام می‌آورند. این همان روشی است که لی بروسارد آن را انجام خواهد داد. این دانشمندان متوجه شدند آن دسته از نوترون‌هایی که در یک بطری آزمایشگاهی ذخیره گردیدند، کمی سریع‌تر و ظرف مدت 14 دقیقه و 38 ثانیه تجزیه شدند؛ این بررسی نشان می‌دهد میان این دو 10 ثانیه اختلاف وجود دارد و شاید حائز اهمیت به نظر نرسد، اما این میزان می‌بایست صفر باشد؛ زیرا تمام نوترون‌ها دقیقا شبیه هم بوده و نباید رفتار آنها حتی به میزان اندکی به محل و چگونگی بررسی بستگی داشته باشد.

جهان معکوس

بنجامین گرینشتاین، متخصص فیزیک ذرات در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو در این خصوص عنوان کرد به صورت کاملا جدی با این موضوع اختلاف دارم. این دو آزمایش فقط یک سری آزمایش‌های معمولی محسوب نمی‌شود، در واقع مجموعه‌ای از بسیاری آزمایش جداگانه است که از سوی گروه‌های مختلف صورت می‌گیرد. نتایج آزمایش‌های جدید نیز قسمتی از تصمیم‌گیری برای حل اختلاف آزمایش‌ها است، اما این آزمایش‌ها فقط نتیجه را بدتر کردند. طبق بررسی وی برخی از نوترون‌ها به شکل غیرمنتظره به ذرات از پروتون‌ها فروپاشی می‌شوند، اما گرینشتاین برای چنین حالتی دلیل منطقی نیافته است. به طور کلی ماده معکوس دارای توضیح عجیب و غریبی است. طی یک دهه گذشته آناتولی سربرف از موسسه فیزیک هسته‌ای پترزبورگ روسیه به ایده‌ای دست پیدا کرد که نوترون‌های عادی بعضی مواقع به جهان آینه وارد شده و تبدیل به نوترون‌های آینه می‌شوند. البته وی نتوانست علت این موضوع را بیابد، در واقع می‌توان گفت نوترون‌ها به شکلی ساده پنهان می‌شوند. در همین رابطه بروسارد عنوان کرد:

با توجه به اینکه نوترون‌ها در زمان مطالعه و آزمایش محققان غیب شده‌اند، چنین موضوعی نشان می‌دهد طول عمر نوترون اشتباه باشد. بر این باورم که باید نقاط اتصال بسته شود و به یک نتیجه‌گیری مهم برسیم؛ چراکه آزمایشات نوترونی احتمال دارد یک اشتباه باشد و ممکن است فیزیکدان‌ها به صورت ناخواسته پورتالی را به سمت جهان معکوس گشوده باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ضد کیهان
    کلیه ذرات عالم معکوس بشن ،
    به ابتدایه کار نحوه به وجود اومدن ذرات ختم میشه …
    نحوه به وجود اومدن هم
    از خداوند هست
    معکوس این عالم به
    لامکان
    لازمان
    لاتضاد ختم میشه ….
    قرارم نیس تواناییه فهم و درک ضد کیهان برای ما قابل فهم شه
    چون کلیه نورون و مواد تک تک بدن و ذرات هستی ما
    دستور چرخش از ضدخودشون دارن
    به قول پروردگار
    طرف من نیا دیوونه میشی (سمبولیک)
    دیوونه یعنی توانایی فهم نداری
    بدرود