ربات انسان نمای والکری

ربات انسان نمای والکری ناسا در مریخ پایگاه خواهد ساخت

سازمان فضایی ناسا با ربات انسان نمای والکری به دنبال طراحی و ساخت پایگاه فضایی در مریخ است. ناسا قصد دارد در ادامه برنامه‌های اکتشافی خود تا سال 2020 سیاره سرخ را برای سفر انسان آماده سازد.

ربات انسان نما والکری پس از معرفی توسط ناسا برای آن وظایف مختلف در نظر گرفته شده است که می‌توان از مهم‌ترین آنها به طراحی، نگهداری و حفاظت از تجهیزات این سازمان فضایی اشاره کرد، اما حالا ناسا قصد دارد برای این ربات وظیفه مهم‌تری چون طراحی پایگاه در مریخ در نظر بگیرد. ناسا تصمیم دارد در ادامه برنامه‌های اکتشافی خود در مریخ تا سال 2020 در این سیاره سرخ پایگاه بسازد. در همین رابطه آژانس فضایی آمریکا با ساخت ربات‌های پیشرفته می‌خواهد چنین ماموریت‌هایی را پیش از سفر انسان به مریخ انجام دهد.

جزئیات ربات انسان نمای والکری

این ربات که دارای ظاهری به شکل انسان است به گونه‌ای توسط ناسا طراحی شد تا بتواند شرایط مهاجرت انسان به فضا را میسر سازد. ربات انسان نمای والکری دارای حدود 136 کیلوگرم وزن بوده و به دلیل برخورداری از قدرت هیدرولیکی خود قادر است به آسانی در تمام مسیرها راه برود. این ربات به دلیل وجود یک دایره درخشان در قفسه سینه خود به مرد آهنی معروف است. همچنین ربات والکری از نمایشگر مادون قرمز شفاف و سنسورهایی با هدف ارزیابی دائمی محیط و اشیا اطراف خود بهره می‌برد. ناسا برای این ربات دو مغز (کامپیوتر) در نظر گرفته است.

ربات انسان نما والکری

ربات انسان نمای ناسا می‌تواند به کمک دوربین‌های متعدد ترکیبی از لیزر، استریو و ویدیو سه بعدی را پوشش دهد. به طور کلی این ربات از 38 سنسور در هر بازو و قابلیت گردش 44 درجه به اطراف برخوردار است. این برای اولین بار نیست که ناسا به تولید همیار فضانوردان یا ربات‌های کاوشگر می‌پردازد، اما این ربات از انتظارات اولیه که یک ربات می‌توان داشت پیشرفته‌تر بوده و قادر است ناسا را در ساخت و طراحی پایگاه‌های ویژه در مریخ همیاری کند.