بزرگ ترین باغ وحش های جهان

بزرگ ترین باغ وحش های جهان را بشناسید

بزرگ ترین باغ وحش های جهان میزبان هزاران گونه حیوانات مختلف هستند تا علاوه بر حفاظت و نگهداری از گونه‌های در حال انقراض، مکانی را برای بازدید علاقه‌مندان نیز فراهم کنند. در ادامه با 8 باغ وحش بزرگ جهان آشنا می‌شویم.

اگر تا به حال این سوال به ذهنتان خطور کرده که کدام باغ وحش جهان لقب بزرگ‌ترین را یدک می‌کشد، ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهید که بزرگ را چگونه معنا می‌کنید؟ بهتر است این‌گونه بگوییم که می‌توان اصطلاح بزرگ را به مساحت یک باغ وحش یا به تعداد گونه‌هایی که در آن نگهداری می‌شود مرتبط دانست. از این رو اگر مساحت یک باغ وحش مد نظر شما باشد باید بگوییم باغ وحش Red McCombs Wildlife واقع در ایالت تگزاس با داشتن مساحتی حدود 12 هزار هکتار لقب بزرگ ترین باغ وحش جهان را از آن خود کرده است. اما باید بدانید در آن فقط 20 گونه مختلف از حیوانات نگهداری می‌شوند که از این حیث فاقد برتری‌های لازم است. اگر بخواهیم دو فاکتور مساحت و تعداد گونه‌های حیوانی را در نظر بگیریم، لیستی از 8 باغ وحش بزرگ جهان تهیه می‌شود که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

1.‌ باغ وحش هنری دورلی (Henry Doorly Zoo)

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایالت نبراسکا آمریکا می‌توان به باغ وحش هنری دورلی اشاره کرد که از 17 هزار حیوان و 962 گونه مختلف حیوانی نگهداری می‌کند. مساحت این باغ وحش 130 هکتار بوده و هر دو فاکتور زیربنا و تعداد گونه‌ها را دارا است و به همین دلیل در صدر لیست بزرگ ترین باغ وحش های جهان قرار می‌گیرد. باغ وحش هنری دورلی به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه گربه‌ها در آمریکای شمالی نیز محسوب می‌شود. از بخش‌های مختلف این باغ وحش می‌توان به بزرگ‌ترین مرداب سرپوشیده، بزرگ‌ترین صحرای سرپوشیده و بزرگ‌ترین گنبد ژئودزیک لعاب‌دار جهان اشاره کرد.

2. باغ جانورشناسی برلین (Berlin Zoological Garden)

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

از قدیمی‌ترین و مشهورترین باغ وحش های آلمان می‌توان به باغ جانورشناسی برلین اشاره کرد که در سال 1844 میلادی تاسیس شده است. این باغ وحش دارای وسعتی حدود 84 هکتار بوده و در منطقه Tiergarten برلین واقع شده است. در این باغ وحش حدود 17 هزار حیوان در 1 هزار و 500 گونه مختلف نگهداری می‌شوند. از مشهورترین حیوانات این باغ وحش می‌توان به پاندای بزرگ بائو بائو و خرس قطبی کنوت اشاره کرد که البته این خرس قطبی در ماه مارس سال 2011 جان خود را از دست داد.

3. باغ وحش پکن (Beijing Zoo)

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های حیوانی چین در باغ وحش پکن یافت می‌شود. این باغ وحش در دوره سلسله کینگ (Qing) و در سال 1906 ساخته شده است. در این باغ وحش 14 هزار و 500 حیوان از 450 گونه حیوان خشکی و 500 گونه حیوان دریایی وجود دارد. مساحت این باغ وحش حدود 2019 هکتار بوده و به دلیل نگهداری از حیوانات کمیاب بومی کشور چین نظیر پاندای بزرگ به شهرت زیادی رسیده است.

4.باغ وحش برانکس (Bronx Zoo)

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

تاسیس باغ وحش برانکس به سال 1899 میلادی بر می‌گردد. این باغ وحش که در جایگاه چهارم بزرگ ترین باغ وحش های جهان قرار دارد در نیویورک سیتی واقع شده است. برانکس با مساحت 265 هکتار دارای ظاهری شبیه پارک بوده و از 4 هزار حیوان با 650 گونه مختلف میزبانی می‌کند. گونه‌هایی که در این باغ وحش نگهداری می‌شوند اکثرا در معرض خطر بوده و شامل دسته‌های مختلفی است. برای مثال در آن دنیای پرندگان و دنیای خزندگان به شکل علمی دسته‌بندی شده‌اند.

5. باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

باغ وحش تورنتو کانادا با داشتن مساحتی حدود 710 هکتار زمین در جایگاه پنجم این لیست قرار دارد و از 16 هزار حیوان با 491 گونه مختلف میزبانی می‌کند. این حیوانات متعلق به 7 منطقه جغرافیایی مختلف شامل توندرا، استرالیا، اوراسیا، دامنه کانادا، آفریقا، آمریکا، ایندو-مالایا هستند.

6. باغ وحش سن دیگو (San Diego Zoo)

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

باغ وحش سن دیگو با برخورداری از وسعت زیاد خود توانسته میزبان 4 هزار حیوان از 800 گونه مختلف باشد. این باغ وحش از 100 هکتار پارک نیز بهره می‌برد. به دلیل وجود آب و هوای ساحلی و آفتابی جنوب کالیفرنیا مکانی مناسب برای نگهداری حیوانات مختلف فراهم شده است و اکثر این جانوران در هوای آزاد قرار دارند. این باغ وحش در راستای نگهداری از گونه‌های مختلف حیوانی نیز اقدامات موثری را انجام می‌دهد.

7. باغ وحش مسکو (Moscow Zoo)

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

باغ وحش مسکو که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش های اروپا محسوب می‌شود در سال 1864 میلادی تاسیس شد. این باغ وحش در حال حاضر پذیرای 6 هزار حیوان از 927 گونه مختلف است و به دلیل برخورداری از مساحتی حدود 53 هکتار در جایگاه هفتم این لیست قرار گرفته است.

8. باغ وحش و آکواریوم کلمبوس (Columbus Zoo and Aquarium)

بزرگ ترین باغ وحش های جهان

در شمال شهر کلمبوس ایالت اوهایو باغ وحش غیرانتفاعی کلمبوس واقع شده است که در حال حاضر از 5 هزار حیوان در 700 گونه مختلف نگهداری می‌کند. این باغ وحش برای گسترش فضای زندگی حیوانات از سال 2004 طرح افزایش 82 هکتاری را طی 10 سال شروع کرده است که به واسطه این طرح یک محیط قطبی و یک دشت آفریقایی ایجاد خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دومی از همه بهتره

  2. باغ وحش رفتن خیلی صفا داره واقعا میارزه پول واسش خرج کرد