آب شیرین کن با انرژی خورشیدی

این آب شیرین کن با انرژی خورشیدی کار می‌کند

شرکت GivePower یک دستگاه آب شیرین کن را در کنیا راه اندازی کرده است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند. این وسیله٬ قادر به تولید آب مصرفی روزانه 25 هزار نفر است.

با وجود اینکه بیشتر سطح کره زمین پوشیده از آب است٬ اما همه‌ی آن‌ها نوشیدنی نیستند. آب دریا نمونه‌ی خوبی از این است که نمی‌توان تمام آب‌های زمین را نوشید٬ اما چرا تا حد ممکن سعی نکنیم از آن‌ها نیز استفاده کنیم. کارمندان شرکت GivePower امیدوارند با آب شیرین کن انرژی خورشیدی خود به این هدف کمک کند.

ظرفیت تولید آب شیرین کن GivePower

این طور به نظر می‌رسد که GivePower می‌تواند از طریق خورشید٬ انرژی مورد نیاز برای تبدیل آب شور به آب آشامیدنی تازه را فراهم کند. این شرکت در حال اجرای این سیستم در یکی از سواحل کنیا است؛ جایی که انتظار می‌رود مقدار آب مصرفی روزانه حدود 25 هزار نفر را تولید کند. هایز برنارد٬ مدیرعامل GivePower در مصاحبه‌ای گفته است که «شما باید راهی پیدا کنید که آب را از یک اقیانوس به صورت مقیاس پذیر و به روش پایدار استخراج کنید». این سیستم قادر به ایجاد 75 هزار لیتر آب آشامیدنی تازه در روز خواهد بود٬ اما امید بر این است که حداکثر ظرفیت تولید آن افزایش پیدا کند و شاهد استفاده‌ی تجهیزات مشابهی با آن در سراسر جهان باشیم.

به لطف شرکت GavePower و انسان‌های خیراندیشی همچون بیل گیتس٬ آب آشامیدنی تازه چیزیست که به ایجاد سیستم‌هایی برای افزایش سطح آب آشامیدنی در جهان کمک کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کنیا اونم پیشرفت کرد ؟؟!!!!

  2. تازه کنیاس منطقه افریقای که اقتصادی هم نیستن

  3. بفرما روز به روز همه پیشرفت میکنن