گوشی مجهز به دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ چه زمانی عرضه می‌شود؟

سامسونگ جندی پیش از یک سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی برای گوشی‌ها رونمایی کرد. این سوال پیش می‌آید که زمان عرضه گوشی مجهز به این سنسور سامسونگ چه زمانی است؟

همین چند وقت پیش بود که سامسونگ یک سنسور دوربین موبایلی با قابلیت ضبط تصاویر 64 مگاپیکسلی را معرفی کرد. به اعتقاد سامسونگ٬ این راهیست تا بتواند غول کره‌ای گوشی‌های چینی تازه عرضه شده به بازار با دوربین 48 مگاپیکسلی را از راه کنار بزند.

هرچند تعداد پیکسل‌های بیشتر تضمین کننده‌ی کیفیت بهتر یک عکس نیست. چون معمولا کوچک‌تر می‌شوند تا با تعداد ارائه شده متناسب باشند٬ روشنایی کمتری را جذب می‌کنند و همه چیز تقریبا بدون تغییر می‌ماند. با استفاده از جادوی پیکسل باینینگ٬ یا ترکیب شدن چند پیکسل در یک پیکسل٬ نه تنها فایل عکس کوچک‌تر می‌شود٬ بلکه می‌تواند به اندازه‌ی کوچک پیکسل‌ها نیز غلبه کند.

ما می‌توانیم میزان پیکسل باینینگ با یک دوربین 64 مگاپیکسلی را تصور کنیم که نتیجه یک عکس زیبای 16 مگاپیکسلی می‌شود٬ در حالی که سنسورهای 48 مگاپیکسلی فعلی قادر به ثبت عکس‌های 12 مگاپیکسلی هستند. اما کدام گوشی سامسونگ با این سنسور عرضه می‌شود؟ اگر حرف‌های یک افشاگر به نام Ice Universe به واقعیت بپیوندد٬ یکی از گوشی‌های آینده‌ی سری Galaxy A سامسونگ برای نخستین بار با این دوربین عرضه می‌شود. ماه گذشته این افشاگر نمونه عکسی را در توییتر با عنوان «اولین نمایش جهانی از سنسور 64 مگاپیکسلی در یک مدل مرموز از سری A» منتشر کرد. در همین حال شیائومی نیز به دنبال عرضه‌ی یک گوشی تحت برند ردمی است که از این سنسور 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

نمونه عکس دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ

نمونه عکس دوربین 64 مگاپیکسلی

Ice Universe در مطلبی ادعا کرده که سامسونگ آشکارا در حال برنامه‌ریزی برای تجهیز یک گوشی از سری A به دوربین 64 مگاپیکسلی خود است و توسعه‌ی این دیوایس تا پایان تابستان به اتمام خواهد رسید تا دیوایس در فصل پاییز به دست مشتریان برسد. سنسور 64MP GW1 سامسونگ با فناوری تتراپیکسل خود علاوه بر عکس‌های باکیفیت چه چیزی برای ارائه دارد؟ بهبود عملکرد در نور کم٬ اکسپوژر بهتر برای عناصر در معرض روشنایی زیاد٬ فوکوس خودکار سریع‌تر٬ بهبود عکاسی HDR و نزدیک‌تر شدن به درک چشم انسان می‌تواند از دیگر مزایای این سنسور جذاب باشد. در اثبات این حرف٬ شما می‌توانید نمونه عکسی که با این سنسور ثبت شده را در بالا مشاهده کنید.

شرکت چینی Realme نیز انتظار می‌رود هفته‌ی آینده یک گوشی با این سنسور باکیفیت سامسونگ را معرفی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. حللا کدوم گوشیشه این دوربینو داره

  2. زمانی که هواوی گوشییو معرفی کنه که پوز اونو بزنه