سن ماه

محققان سن ماه را به دست آوردند

دانشمندان دانشگاه کلن پس از بررسی سنگ‌های ماه از ماموریت آپولو متوجه شدند که سن ماه از آنچه تصور می‌شد بیشتر است. بررسی‌ها نشان می‌دهد عمر کره ماه به 50 میلیون سال پس از ایجاد منظومه شمسی برمی‌گردد.

دانشمندان در تحقیقات قبلی خود به این نتیجه رسیده بودند که سن ماه به حدود 150 میلیون سال پس از تشکیل منظومه شمسی برمی‌گردد، اما بررسی‌های جدید دانشمندان دانشگاه کلن نشان می‌دهد ماه حدود 50 میلیون سال پس از ایجاد منظومه شمسی ایجاد شده است. منظومه شمسی حدود 4.56 میلیارد سال قبل تشکیل شد و طبق مطالعه‌های جدید ماه نیز باید دارای سنی حدود 4.51 میلیارد سال باشد. محققان به واسطه کشف جدید خود می‌توانند میزان سن زمین را به راحتی درک کنند.

چگونگی کشف سن ماه

سن ماه

دانشمندان برای کشف سن کره ماه ترکیبات شیمیایی مختلفی از سنگ‌هایی که طی ماموریت آپولو به زمین آورده شده است را مورد بررسی قرار دادند. گفتنی است این سنگ‌ها در 21 ژوئیه 1969 هنگامی که انسان برای نخستین بار به روی ماه گام برداشت توسط فضانوردان ماموریت آپولو جمع‌آوری شدند. چنین نمونه‌هایی علاوه بر اینکه باعث می‌شوند تاریخچه ماه را درک کنیم، در خصوص گذشته زمین و سایر سیارات نیز اطلاعاتی را به ما ارائه می‌کنند. دکتر پیتر اسپرانگ (Peter Sprung)، نویسنده این مطالعه در این خصوص عنوان کرد برای تکامل سیاره‌ای نمی‌توان از روی زمین به پیشرفتی دست پیدا کرد؛ چراکه از دیدگاه زمین‌شناسی، سیاره زمین در طول زمان همواره فعال بوده است و به همین دلیل ماه شرایط مناسبی برای چنین مطالعاتی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خخخ انسان که به ماه نرفته هنوز اینم اشتباه است این سنگ ها برای شهاب سنگ هاست که به زمین خوردن سرکارین