گوشی مجهز به پنل خورشیدی

اسناد پتنت گوشی مجهز به پنل خورشیدی شیائومی فاش شد

ثبت پتنت مربوط به یک گوشی مجهز به پنل خورشیدی توسط شیائومی، این ایده را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کرد. خوشبختانه گوشی هوشمند دارای پنل خورشیدی شیائومی، دارای طراحی ظریف و ضخامت پایینی است.

مجهز کردن گجت‌های الکترونیکی به پنل خورشیدی ایده جدیدی نیست و از همان ابتدای ظهور آن‌ها، همواره در ذهن دانشمندان بوده است. حتی شرکت‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی زیادی این ایده را در یک سری نمونه اولیه پیاده کرده‌اند، اما هنوز هیچ شرکتی از آن در یک محصول تجاری و مورد استفاده توسط عموم مردم استفاده نکرده است. بر اساس اسناد یک پتنت متعلق به شیائومی که به تازگی منتشر شده است، ساخت و عرضه گوشی مجهز به پنل خورشیدی شیائومی می‌تواند این روال را تغییر بدهد.

بر اساس اعلام وب سایت LetsGoDigital، شیائومی پتنت گوشی هوشمندی مجهز به یک پنل خورشیدی یکپارچه شده با آن را به ثبت رسانده است. این پنل، روی پشت بدنه دستگاه قرار دارد. نکته مهم اینجاست که حداقل بر اساس طرح‌های شماتیک فاش شده همراه با اسناد پتنت، این گوشی مجهز به پنل خورشیدی شیائومی، ضخامت زیادی نداشته و طراحی بدون حاشیه در آن کاملا رعایت شده است.

از طرفی دیگر، اسکنر اثر انگشت و دوربین سلفی قابل رویت نیستند. احتمال قرارگیری هر دوی آن‌ها زیر صفحه نمایش پایین است، به همین دلیل احتمالا اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار گرفته و دوربین سلفی، به صورت پاپ آپی طراحی شده است. از روی تصویر شماتیک بالا می‌توان به رندر زیر رسید.

رندر گوشی مجهز به پنل خورشیدی شیائومی

گوشی مجهز به پنل خورشیدی

ایده تولید گوشی مجهز به پنل خورشیدی بسیار هیجان‌انگیز و کاربردی بوده و مشکل اساسی گوشی های هوشمند در مقایسه با گوشی های موبایل ساده را برطرف می‌کند، اما پیاده‌سازی آن، بسیار پیچیده‌تر است. ممکن است این پنل‌ها بتوانند باتری گوشی را شارژ کنند، اما کارایی آن‌ها بسیار پایین خواهد بود. ال جی در سال 2010، یک قاب محافظ مجهز به پنل خورشیدی عرضه کرد، اما این قاب، بعد از قرارگیری در معرض نور مستقیم آفتاب برای 10 دقیقه، تنها امکان برقراری مکالمه برای 2 دقیقه را فراهم می‌کرد.

افزایش ظرفیت باتری‌ گوشی های هوشمند به 4 هزار میلی‌آمپر ساعت و بیشتر و همچنین بالا بردن سرعت شارژ شدن باتری‌ها، هنوز مشکل اتمام سریع شارژ آن‌ها را به اندازه دلخواه کاربران رفع نکرده است، به همین دلیل آن‌ها دوست دارند بدون نیاز به همراه داشتن دائمی پاوربانک یا قاب‌های محافظ ضخیم حاوی باتری اضافی، همیشه از گوشی هوشمندشان استفاده کنند. توسعه گوشی مجهز به پنل خورشیدی می‌تواند ایده‌ای بسیار مناسب باشد، هر چند با محدودیت‌های خاص خود همراه است. به عنوان نمونه کاربر در طور روز حین قرارگیری در مکان‌های سربسته و همچنین طی تاریکی شب، قادر به بهره بردن از ویژگی منحصربه‌فرد گوشی مجهز به پنل خورشیدی خود نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عجب چیزی میشه اگه ساخته بشه