منطقه 51

بازدید منطقه 51 برای دانشمندان ناسا موضوع جذابی نیست!

بازدید منطقه 51 یا همان Area 51 معروف، شاید برای خیلی از کسانی که در جستجوی حیات فرازمینی هستند، یک رویا قلمداد شود اما ظاهرا دانشمندان بخش «جستجوی حیات فرازمینی» ناسا، علاقه‌ای به اینکار ندارند

هجوم و بازدید منطقه 51

منطقه 51 که به Area 51 معروف است، یک پایگاه فوق سری ارتش آمریکا است که اگر تنها یک فیلم مرتبط با حیات فرازمینی‌ها دیده باشید هم قطعا اسمش را شنیده‌اید! سال‌ها است که بازدید منطقه 51 برای جویندگان فرازمینی‌ها تبدیل به یک رویا شده چون بسیاری از آن‌ها معتقدند که ارتش آمریکا به اطلاعات بسیار مهمی در رابطه با حیات فرازمینی‌ها دست پیدا کرده و این اطلاعات را در همین پایگاه فوق سری نگهداری می‌کند. برخی از آن‌ها که پا را حتی از این ادعا هم فراتر گذاشته‌اند و معتقدند ارتش آمریکا، در این منطقه، میزبان موجودات فضایی است و یا روی موجودات فضایی آزمایش انجام می‌دهد!

ورود به منطقه 51

اما دلیل اینکه بازدید منطقه 51 اخیرا بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده، این است که یک جُک و یا در بدبینانه‌ترین شکل ممکن، یک «شیطنت ساده» خیلی زود تبدیل به یک موضوع جدی شد. قضیه از این قرار است که چندی پیش، هشتگی به صورت طنز و به عنوان جُک، تحت عنوان StormArea51 در شبکه‌های مجازی راه‌افتاد که مردم را دعوت به هجوم همگانی به منطقه 51 می‌کرد! اما خیلی زودتر از اینکه کسی بتواند کاری انجام دهد، چیزی حدود 1میلیون نفر، فراخوانی را امضا کردند و اعلام کردند که در ماه سپتامبر (شهریور/مهر)، به منطقه 51 هجوم می‌برند و تا زمانی که از ارتش آمریکا جواب سوال‌هایشان را نگیرند، آن‌جا را ترک نمی‌کنند!

این موضوع انقدر جدی شد که حتی هشدار ارتش آمریکا را هم به همراه داشت. در این هشدار آمده بود که «با کسانی که به منطقه 51 هجوم می‌آورند، دوستانه برخورد نخواهد شد»!

اعتماد به ناسا و جستجوهای علمی

اما بنظر می‌رسد همانقدری که جویندگان فرازمینی‌ها در سرتاسر دنیا، بیتابانه منتظر بازدید منطقه 51 هستند، به همان میزان، «جویندگان حیات فرازمینی» در «ناسا» (NASA)، بی‌علاقه به اینکار هستند! از پروفسور «جِیسِن رایت» (Jason Wright) که یکی از همین افراد است، در مصاحبه‌ای که اخیرا با Live Science داشت، این سوال پرسیده شد که نظرش راجع به هجوم به منطقه 51 و جنبش StormArea51 چیست که واکنش جالب او را به همراه داشت:

صادقانه بخواهم بگویم، تا قبل از اینکه شما این موضوع را مطرح کنید، من از این به ظاهر «شورش» کاملا بی‌خبر بودم! ببینید من در SETI کار می‌کنم که مخفف عبارت «جستجو علمی در پِی هوش فرازمینی» است و باور کنید هیچکس در کل دنیا، بیشتر از من و همکارانم به دنبال یافتن نشانه‌هایی از حیات فرازمینی نیست. ما سرتاسر آسمان را به وسیله پیشرفته‌ترین ابزارآلات موجود در سرتاسر دنیا و با نهایت دقت بررسی و جستجو می‌کنیم تا نشانه‌هایی از تکنولوژی و حیات فرازمینی پیدا کنیم. تا بلکه متوجه بشویم که آن بالا، واقعا چه خبر است. تا الان مدرک قابل توجهی پیدا نکردیم اما در هرصورت، توجه خودمان را متوجه منطقه 51 نمی‌کنیم.

وقتی نظر پروفسور در رابطه با اینکه «آیا اطلاعات کافی در رابطه با منطقه 51 در اختیار مردم قرار داده شده یا نه» پرسیده شد، او پاسخ داد:

من واقعا چیز زیادی درباره منطقه 51 نمی‌دانم؛ اما این را می‌توانم با اطمینان بگویم که این حجم از علاقه شدیدی که مردم به بازدید منطقه 51 از خود نشان داده‌اند، نشانگر این است که چقدر احتمال وجود حیات در جایی دیگر از جهان، برای عموم مردم جالب و جذاب است

ورود به منطقه 51

در ادامه، پروفسور «رایت» خاطرنشان کرد که دانشمندان هم علاقه بسیار زیادی به مقوله «فرازمینی»ها و اینکه آیا می‌توانیم آن‌ها را پیدا یا حتی باهاشون ارتباط برقرار کنیم، دارند:

پیدا کردن حیات در جاهای دیگر کیهان، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ناسا و جامعه علمی آمریکا است. بسیاری از ماموریت‌هایی که ما در مریخ انجام داده‌ایم و بسیاری از تلسکوپ‌های فوق پیشرفته‌ای که ساخته‌ایم، به گونه‌ای طراحی شدن که بتوانند «ردپای زیستی» پیدا کنند؛ منظور از «ردپای زیستی»، مواردی مانند «ریزگردها» و آثار «سوخت و ساز» یا «متابولیسم» در سطح اتمسفر سیارات است

طبق گفته‌های پروفسور «رایت»، مشخص است که جستجو به دنبال حیات فرازمینی، مقوله‌ای مهم است و ناسا به صورت علمی و با ابزارآلات پیشرفته، در پی یافتن نشانه‌های حیات است. این موضوع می‌تواند عده‌ای از کنجکاوان حیات فرازمینی را آسوده‌خاطر سازد اما کماکان برای عده‌ای دیگر، تنها راهی که می‌توان کمی در رابطه با مقوله «حیات فرازمینی» آرامش پیدا کرد، بازدید منطقه 51 است!

اما شما کاربر گجت نیوز از کدام دسته هستید؟ آیا به ناسا و تحقیقاتی که به صورت علمی و البته با بودجه دولت‌ها صورت می‌گیرند اعتماد دارید یا به نوعی، به یک تئوری توطئه عظیم اعتقاد دارید و فکر می‌کنید تنها راه پرده‌برداری از حیات فرامینی، هجوم و بازدید منطقه 51 است؟