فرستاده های انسان به فضا

برخی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین فرستاده های انسان به فضا

وقتی به فرستاده های انسان به فضا فکر می‌کنید، فقط تجهیزات فضایی و ابزارآلات به ذهنتون می‌رسد؟ پس واضح است که شما خلاقیت، حس شوخ‌طبعی و البته عشق انسان به پیتزا را دست کم گرفته‌اید!

انسان، موجود عجیبی است؛ فکر می‌کنم این را همه قبول داریم! اما اگر یک درصد، این گفته را قبول ندارید، کافی است لیست فرستاده های انسان به فضا را مشاهده کنید! بله درست است، اکثر چیزهایی که ما به فضا فرستاده‌ایم، کاملا منطقی هستند و توجیه علمی دارند؛ اما این لابه‌لا، یک سری چیزهای دیگر هم به فضا فرستاده‌ایم که جز اثبات حس شوخ‌طبعیمون به موجودات فضایی، هیچ توجیه دیگری نداشته‌اند! در ادامه، به برخی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین فرستاده های انسان به فضا می‌پردازیم

زندگی بدون پیتزا؟ هرگز!

در سال 2001 میلادی، فردی بنام «یوری یوساکوف» (Yury Usachov) احساس گرسنگی می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که چیزی جز پیتزا نمی‌خواهد! نتیجه‌ای که «یوساکوف» بهش رسید، نتیجه‌ای است که قطعا ما هم بارها موقع گرسنگی بهش رسیده‌ایم اما یک تفاوت خیلی کوچک بین زندگی یوساکوف در سال 2001 و ما وجود دارد؛ یوساکوف در یک پایگاه فضایی زندگی می‌کرد! اما عشق به پیتزا چیزی نیست که با عوض کردن سیاره، از بین برود؛ برای همین «ناسا» (NASA) با همکاری پیتزافروشی بسیار معروف آمریکایی یعنی Pizza Hut، یک عدد پیتزا برای یوساکوف فرستاد! در این معامله، همه برنده بودند؛ Pizza Hut اولین پیتزافروشی‌ای شد که به فراتر از مرزهای سیاره زمین هم سرویس‌دهی کرده و یوساکوف هم اولین انسانی شد که درحال مشاهده سیاره زمین، پیتزا خورده! هزینه پیک در این دلیوری ساده، یک میلون دلار ناقابل بود!

فرستاده های انسان به فضا

فرستادن انسان به فضا… نه به آن شکل که فکرش را می‌کنید!

اگه دوست دارید در کیهان معلق شوید ولی می‌دانید که در طول عمر خودتان نمی‌توانید به این خواسته دست پیدا کنید، می‌توانید با پرداخت هزینه سرسام‌آور و بسیار بالایی، ورژن مومیایی شده خودتون را به فضا بفرستید! چند شرکت وجود دارند که کارشان مومیایی کردن و فرستادن این مومیایی‌ها به فضا است و اتفاقا همین الان که شما دارید این متن را می‌خوانید هم مومیایی برخی افراد ثروتمند و شناخته شده جهان، درحال فضانوردی هستند! افرادی مثل «جین رادِنبِری» (Gene Roddenberry)، خالق مجموعه عظیم «پیشتازان فضا» یا همان Star Trek؛ «آرتور سی کلارک» (Arthur C. Clarke)، نویسنده بسیار مشهور آثار علمی‌تخیلی و چندین و چند دانشمند و فضانورد دیگر، از این دست افراد هستند. پس دیگر زامبی‌های زمینی را فراموش کنید، چرا که زامبی‌های فضایی به شما نزدیک‌تر از چیزی هستند که فکر می‌کردید!

بیتلز و دیگر بزرگان!

اگر علاقه‌مند به فضا و نجوم هستید، احتمالا می‌دانید که SETI یا همان بخش معروف ناسا که به صورت اختصاصی روی پیدا کردن حیات فرازمینی کار می‌کند، یک پیام معروف که به SETI greeting یا «احوال‌پرسی SETI» معروف است به فضا فرستاده است. اما از آنجایی که ما ساکنین کره زمین، بسیار آدم‌های صلح‌دوست و هنردوستی هستیم یا حداقل اینکه دوست داریم موجودات فضایی، چنین برداشتی از ما داشته باشند؛ بجز «احوال‌پرسی» ساده‌ای که SETI تدارک دیده، پیام‌های دیگری هم به فضا فرستاده‌ایم. در سال 2008، یکی از ترانه‌های ماندگار گروه افسانه‌ای «بیتلز» (Beatles) با نام Across the Universe به فضا فرستاده شد. هم‌اکنون، این ترانه زیبا، در فاصله 431سال نوری از زمین، درحال پخش است! اگر این ترانه فوق‌العاده را شنیده باشید، مطمئنا دلیل فرستاده شدنش به فضا را می‌توانید درک کنید.

اما ترانه Across the Universe تنها فرستاده انسان ها به فضا نیست که قصد شناساندن گروه افسانه‌ای بیتلز به موجودات فضایی را دارد! جالب است بدانید که یک پیام از شخص «پُل مَک‌کارتنی» (Paul McCartney)، یکی از بزرگترین خوانندگان تاریخ موسیقی و یکی از دو خواننده اصلی گروه بیتلز، هم به فضا فرستاده شده که در ادامه می‌توانید متن ترجمه شده این پیام کوتاه را هم مشاهده کنید:

تقدیم با عشق به بیگانه‌ها… بهترین آرزوها را براتون دارم، از طرف «پُل»

ترانه‌ها و قطعات موسیقی دیگری هم در کاوشگر Voyager 1 که دیگر درحال رسیدن به منظومه شمسی بعدی است، قرار داده شده که آثار مشهور هنرمندان بزرگی همچون «لوئیس آرمسترانگ» (Louis Armstrong)، «چاک بِری» (Chuck Berry)، «بتهوون» (Beethoven) و دیگران هم در بین آن‌ها دیده می‌شود.

ضمن اینکه صداهای طبیعی مثل صدای اَره شدن چوب، باران و بوسه یک مادر هم به فضا فرستاده شده‌اند. علاوه‌بر «صوت»؛ تصاویر، طراحی‌ها و نقاشی‌های بسیاری هم در Voyager 1 قرار داده شده است.

به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن!

اگر شما در کره زمین به دنیا آمده‌اید و انقد سن دارید که می‌توانید این متن را بخوانید، قطعا با «باز لایت‌یِر» (Buzz Lightyear) معروف آشنایی دارید. جالب است بدانید که «باز»، در سال 2008 توسط ناسا به آرزوی دیرین خودش رسید و به بی‌کران و فراتر از آن فرستاده شد! اما اگر بچه‌های فرازمینی، خیلی علاقه‌ای به اسباب‌بازی‌ها نداشته باشند، می‌توانند از شمشیر معروف «لوک اِسکای‌واکِر» (Luke Skywalker) که در سال 2007 به مناسبت 30سالگی سری جنگ ستارگان به فضا فرستاده شد، استفاده کنند. امیدواریم «نیرو» همراهشان باشد!

تابه حال به این فکر کرده‌اید که گلف بازی کردن در ماه، چگونه خواهد بود؟ خب اگر فکر نکردید، باید بگوییم که «اَلِن شِپِرد» (Alan Shepard) از آپولو 14، نه تنها به این موضوع فکر کرده، بلکه یک‌دست هم دست‌گرمی بازی کرده است! ظاهرا توپ، بعد از ضربه‌ای که بهش وارد شده، چیزی حدود 182متر حرکت کرده و بعد ثابت شده است.

فرستاده های انسان به فضا

چند نمونه عجیب دیگر از فرستاده های انسان به فضا:

یک پرینتر سه بعدی که البته این مورد، خیلی هم چیز عجیبی نیست چون اگر فضانوردان بتوانند لوازم مورد نیاز خودشان را در خود فضا بسازند، هزینه‌های ناسا در بلندمدت، به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

یک تصویر X-ray از دست انسان، دیگر فرستاده عجیب انسان‌ها به فضا است. احتمالا دلیل فرستادن این تصویر، درک بهتر موجودات فرازمینی از آناتومی بدن انسان است!

اما یکی از ترسناک‌ترین باکتری‌های کره زمین با نام «سالمونلا» (Salmonella) هم در لیست فرستاده های انسان به فضا دیده می‌شود. البته این باکتری به صورت مستقیم به فضا فرستاده نشده و درواقع به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» یا به اختصار ISS فرستاده شده است. دلیل فرستادن این نوع باکتری به ISS این بود تا بلکه بشود راهی برای درمان آن، که بخصوص در میان مرغ‌ها و پرندگان رایج است، پیدا شود. راهی برای درمان این باکتری پیدا نشد اما یک کشف ترسناک بوقوع پیوست و آن هم این بود که سالمونلاهایی که در فضا به اصطلاح، «کِشت» شدند، 3برابر بیشتر باعث مرگ حیوانات میزبان خودشون در کره زمین می‌شدند! این هم یک ایده دیگر، برای ساخت یک فیلم علمی‌تخیلی ترسناک!

درنهایت هم اینکه پیرو بحث زاد و ولد در فضا که اینجا، در گجت نیوز هم زیاد بهش پرداخته شده است؛ یکی دیگر از عجیب‌ترین فرستاده های انسان به فضا اسپِرم گاو و توتیای دریایی است! این دو مورد هم مستقیم به فضا فرستاده نشدند و درواقع در ISS هستند. هدف ناسا از اینکار این بود که رفتار اسپرم در محیطی با جاذبه صفر را مشاهده کند. نتیجه جالب مشاهدات هم این شد که علی رغم حرکت سریع‌تر اسپرم‌ها در فضا، این اسپرم‌ها به مراتب دیرتر از حالت عادی توانستند تخمک‌ها را بارور کنند. البته هنوز ناسا این مشاهدات را به عنوان اصل ثابت شده در نظر نگرفته و در حال آزمایشات بیشتری است.
انسان های متولد فضا

به پایان مقاله رسیدیم؛ مواردی که گفته شد، عجیب‌ترین فرستاده های انسان به فضا بودند ولی این موضوع را هم در نظر داشته باشید که تمام این موارد، چیزهایی هستند که به صورت رسمی تایید شده‌اند و ممکن است مواردی بسیار عجیب‌تر از این‌ها هم، به صورت محرمانه، به فضا فرستاده شده باشند…

اما نظر شما چیست؟ به نظر شما عجیب‌ترین فرستاده های انسان به فضا کدام موارد بودند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فکر کنم چیزی نمونده همه رو فرستادن فضا

  2. واقعا هدفشون از فرستادن باکتری به فضا چیه ؟؟؟