پردازشگرهای گرافیکی موبایل AMD

سامسونگ از پردازشگرهای گرافیکی موبایل AMD در گلکسی اس 12 و گلکسی نوت 12 استفاده می‌کند

پردازشگرهای گرافیکی موبایل AMD در گلکسی اس 12 و گلکسی نوت 12 به کار خواهند رفت. سامسونگ به تازگی قراردادی به ارزش 100 میلیون دلار با ای ام دی عقد کرده و قرار است همکاری‌ طولانی مدتی با این شرکت داشته باشد.

سامسونگ به تازگی، از همکاری خود با شرکت AMD به منظور استفاده از پردازشگرهای گرافیکی بسیار قدرتمندتر در گوشی های هوشمند آتی خود خبر داده است. ای ام دی قرار است با استفاده از تکنولوژی‌های ساخت پردازشگرهای گرافیکی AMD Radeon، چیپ‌هایی با توان پردازشی بالا و مصرف انرژی پایین برای تراشه‌های موبایل سامسونگ تولید کند.

ورود پردازشگرهای گرافیکی موبایل AMD به بازی

این خبر هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، چرا که تا امروز، تنها پردازشگرهای گرافیکی به کار رفته در گوشی های هوشمند، محصولات سری Adreno و Mali بوده‌اند. سامسونگ قرار است با وارد کردن رقبای جدیدی از سری AMD Radeon، سبک بازی را تغییر بدهد.

البته هنوز به طور دقیق، استفاده از پردازشگرهای گرافیکی موبایل AMD در تراشه‌های سری اگزینوس خود سامسونگ یا تراشه‌های موبایل کوالکام ساخته شده به دست سامسونگ مشخص نیست. بر اساس اعلام سامسونگ، اولین تراشه‌های مجهز به پردازشگرهای گرافیکی موبایل AMD تا سال 2021 از راه می‌رسند. در نتیجه احتمالا اولین سری آن‌ها را در گلکسی اس 12 و گلکسی نوت 12 خواهیم دید.

پردازشگرهای گرافیکی موبایل AMD

سامسونگ عقیده دارد شرکت AMD، مخصوصا در حوزه تولید پردازشگرهای گرافیکی، رهبری بازار را به دست گرفته و از همان اولین روزهای گسترش استفاده از کامپیوترهای خانگی و راهیابی آن‌ها به منازل مردم عادی، در این زمینه فعالیت داشته است. غول کره‌ای به همین دلیل امیدوار است همکاری با ای ام دی، کمک شایانی به آن‌ها خواهد کرد.

انتظار نداریم کوالکام از پردازشگرهای گرافیکی Adreno دست بردارد، به همین دلیل پردازشگرهای گرافیکی موبایل AMD به احتمال زیاد مخصوص تراشه‌های اگزینوس خود شرکت سامسونگ توسعه پیدا خواهند کرد. ای ام دی نیز از این همکاری سود زیادی به دست می‌آورد. آن‌ها در حال حاضر، در حوزه کامپیوترهای خانگی، کنسول‌های بازی و کلاد سهم زیادی از بازار را در اختیار دارند. ورود به دنیای موبایل با وسعت بسیار زیاد آن، رهبری ای ام دی در دنیای پردازشگرهای گرافیکی را تثبیت خواهد کرد. ارزش اولیه قرارداد سامسونگ و ای ام دی برابر 100 میلیون دلار بوده است که نشان می‌دهد روال همکاری آن‌ها، آهسته ولی پیوسته به جلو حرکت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سامسونگ همیشه اولین و برترین بوده و هست و خواهد بود

  2. مگه اس 12 و نوت 12 هم میاد؟؟؟