مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 با گلکسی واچ، واچ اکتیو و گیر اس 3

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 (Samsung Galaxy Watch Active 2) با نسل قبلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ ایده خوبی درباره میزان پیشرفت آن ارائه می‌کند. در ادامه به مقایسه این ساعت با گلکسی واچ، گلکسی واچ اکتیو و گیر اس 3 می‌پردازیم.

انتظار داشتیم جانشین ساعت هوشمند مخصوص ورزشکاران سامسونگ، گلکسی واچ اکتیو، همزمان با گلکسی نوت 10 رونمایی شود، اما این اتفاق زودتر رخ داد؛ سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 جدیدترین گجت پوشیدنی این شرکت بوده و در بدو رونمایی، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. البته اولین مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 با نسل قبلی آن نشان داد میزان ارتقا چندان زیاد نبوده است، اما همچنان نمی‌توان از برخی قابلیت‌های ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲ چشم‌پوشی کرد.

بر اساس مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 با گلکسی واچ اکتیو، این دو ساعت ظاهر تقریبا یکسانی داشته و حتی تراشه به کار رفته در نسل جدید نیز تغییری در مقایسه با قبل نداشته است. پس وجود چه تغییراتی کاربران را به خرید مدل جدید ترغیب خواهد کرد؟ علاوه بر این دو مدل، قصد داریم دو ساعت گلکسی واچ و گیر اس 3 را نیز وارد بازی کنیم.

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 با واچ اکتیو

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین پیشرفته‌هایی که از مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 با گلکسی واچ اکتیو به آن پی بردیم، پشتیبانی از سیم کارت LTE است. برخلاف نسل قبلی، مدل جدید در دو مدل عرضه می‌شود. یکی از آن‌ها تنها از اتصالات وای فای و بلوتوث پشتیبانی کرده و در دیگری، امکان قرار دادن سیم کارت نیز فراهم شده است. به این ترتیب کاربر به منظور برقراری تماس یا ارسال پیامک، نیازی به حمل گوشی هوشمند در کنار ساعت مچی هوشمندش نخواهد داشت. این موضوع مخصوصا برای ورزشکاران به عنوان مخاطبان اصلی دو ساعت گلکسی واچ اکتیو و گلکسی واچ اکتیو 2، اهمیت بسیار زیادی دارد.

عرضه ساعت در دو نسخه متفاوت بر اساس ابعاد، یکی دیگر از تفاوت‌های مدل جدید با نسل قبلی است. ساعت گلکسی واچ اکتیو تنها در یک نسخه 40 میلی‌متری عرضه شده بود، اما کاربران می‌توانند گلکسی واچ اکتیو 2 را در نسخه‌های 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری خریداری کنند.

وجود حاشیه‌های چرخان را باید یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های افزوده شده به گلکسی واچ اکتیو 2 دانست. البته برخلاف ساعت گلکسی واچ، این حاشیه‌ها به صورت مکانیکی قابل چرخاندن نبوده و در واقع، به صورت مجازی چرخانده می‌شوند. امکان جابه‌جایی سریع در محتواها و اپلیکیشن‌های مختلف، کاربرد اصلی حاشیه‌های چرخان ساعت محسوب می‌شود.

در سنسورهای جدید ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ، زمان نشان دادن واکنش افزایش پیدا کرده است، به طوری که به کاربر اجازه می‌دهد به صورت پیاپی، سطح استرس را کنترل کند. وجود سخت افزارهایی مخصوص داخل بدنه گجت به منظور گرفتن نوارر قلب، یکی دیگر از ویژگی‌های افزوده شده به نسل دوم ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو است. البته قابلیت ECG به خاطر عدم دریافت تاییدیه از نهادهای نظارتی هنوز قابل استفاده نیست، اما به زودی، از طریق انتشار یک آپدیت نرم افزاری، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 با گلکسی واچ اکتیو نشان می‌دهد شباهت ظاهری دو ساعت با در نظر گرفتن ویژگی‌های فوق‌العاده تازه اضافه شده، سبب می‌شوند نسل اول، در حکم نسخه دموی نسل جدید به شمار برود!

بهبودهای نرم افزاری، که ارائه آن‌ها برای ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ قابل تضمین نیست، بخش دیگر امکانات متفاوت گلکسی واچ اکتیو 2 محسوب می‌شوند. به عنوان نمونه باید به امکان استفاده از ساعت به عنوان کنترلر از راه دور دوربین گوشی‌ سامسونگ متصل به آن اشاره کرد.

سامسونگ در همکاری با توسعه‌دهندگان Calm، یک اپلیکیشن اختصاصی مدیتیشن و ردیابی الگوی خواب برای ساعت گلکسی واچ اکتیو 2 توسعه داده است. از طریق Spotify می‌توانید کتابخانه موسیقی‌های مورد علاقه خود را با یک مرتبه لمس نمایشگر به ساعت هوشمندتان بیاورید. اپلیکیشن My Style یکی دیگر از ویژگی‌های نرم افزاری ساعت هوشمند مخصوص ورزشکاران جدید سامسونگ بوده و به طور خودکار، رابط کاربری ساعت را با لباس کاربر منطبق می‌کند.

وجود مدل پشتیبانی‌کننده از سیم کارت، وجود نسخه‌ای بزرگتر با اندازه 44 میلی‌متر، امکان تعویض بند ساعت با انتخاب از میان گزینه‌های متعدد و همچنین وجود قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری متعدد سبب می‌شوند خرید گلکسی واچ اکتیو به جای گلکسی واچ اکتیو 2 هیچ معنا و مفهومی نداشته باشد.

خرید گلکسی واچ اکتیو 2 توسط کاربران گیر اس 3 و گلکسی واچ

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2 با ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ نشان می‌دهد این مدل دارای طراحی شکیل و زیبایی بوده و به قابلیت‌های متعددی مجهز شده است. به همین دلیل بیشتر از کاربران کنونی گلکسی واچ اکتیو، کاربران گلکسی واچ و مخصوصا گیر اس 3 به خرید آن فکر می‌کنند.

واچ اکتیو 2 در سری ساعت‌های Active سامسونگ، اولین مدل دارای اسپیکر و میکروفون به شمار می‌رود. برای افراد به خرید ساعتی شکیل، وجود نسخه‌ای ساخته شده با فولاد ضد زنگ به همراه بند چرمی، دلربایی خاصی خواهد داشت. این قابلیت‌ها در کنار ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری یاد شده سبب می‌شود خرید گلکسی واچ اکتیو 2 برای کاربران گلکسی واچ و گیر اس 3 نیز انتخاب عاقلانه‌ای باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بدون شک واچ اکتیو 2 بهتر بود

  2. پولش که باشه همیشه بهترین انتخاب توی دست ادمه

  3. تغییرات زیادی داشته