ماه

عجیب ترین تئوری های توطئه و باورهایی که در رابطه با ماه وجود دارد

اگر فکر می‌کنید گرگ‌نما شدن، تنها باور عجیبی است که در رابطه با ماه وجود دارد، پس قطعا چیزی از عجیب ترین تئوری های توطئه که تاکنون درباره ماه مطرح شدند، نمی‌دانید!

یکی از اولین چیزهایی که بشر در تاریخ خودش با آن آشنا شده، ماه بوده و درست مانند خورشید، افسانه‌های بسیار زیادی در رابطه با ماه هم وجود دارد. اما با گذشت زمان، برخی از این افسانه‌ها به باور تبدیل شدند و پیشرفت علم، برخی از این باورها را به تئوری توطئه تبدیل کرد و البته که یک سری تئوری‌های توطئه هم به صورت کاملا جدید و اورجینال شکل گرفتند! در ادامه مطلب، به برخی از عجیب ترین تئوری های توطئه و باورهایی که در رابطه با ماه وجود دارد، می‌پردازیم. بعضی از این باورها و تئوری های توطئه، انقدر عجیب هستند که دیگر محدود به ماه نیستند و می‌توان از آن‌ها حتی به عنوان عجیب ترین تئوری های توطئه تاریخ هم یاد کرد!

همچنین بخوانید

اعتقاد به تئوری توطئه ناشی از کدام دلیل روانشناختی است؟

ماه، ایستگاه فضایی عظیم فرازمینی‌ها است!

یکی از عجیب ترین تئوری های توطئه که در رابطه با ماه وجود دارد، این است که بیگانگان و موجودات فرازمینی در ماه وجود دارند و ناسا (NASA)، این موضوع را محرمانه نگه داشته است! فردی بنام اِسکات سی وارینگ (Scott C. Waring) که خودش را یک متخصص یوفو (UFO) می‌داند، یکی از موسسان این تئوری توطئه است! وارینگ که نویسنده سایت ET Database هم هست، ادعا می‌کند تصاویر و ویدئوهایی وجود دارند که ثابت می‌کنند موجودات فضایی در ماه وجود دارند. البته مثل تقریبا تمام تئوری‌های توطئه دیگر، وارینگ ادعا می‌کند که ناسا آن عکس‌هایی که اثبات‌کننده حضور فرازمینی‌ها در ماه هستند را پاک کرده است!

یکی دیگر از ادعاهایی که وارینگ در رابطه با ماه داشته، این است که شهرها و خرابه‌هایی در ماه وجود دارند که اثبات می‌کنند میلیون‌ها سال پیش، در ماه تمدن‌های فرازمینی و پیشرفته‌ای وجود داشته است. اما این همه ماجرا نیست، چون او بعدها پایش را بسیار فراتر از این حرف‌ها هم گذاشت و در سال 2013 مدعی شد که ماه، واقعی نیست:

اطلاعاتی که ناسا پاک کرده، صرفا نشان‌دهنده چند عدد یوفو نبودند، بلکه اثباتی 100درصدی بودند که ماه، واقعی نیست و درواقع ایستگاه فضایی فرازمینی‌ها است

وارینگ ادعا می‌کند که نه تنها ماه، واقعی نیست، بلکه یک ایستگاه فضایی عظیم برای موجودات فضایی است که صرفا خودش را استتار کرده تا نظرها را به خودش جلب نکند. همین اواخر، وارینگ مدعی شد سازه‌هایی پیدا کرده که داخل دهانه کوه‌های واقع در ماه قرار گرفته‌اند و رنگ‌های آبی و بنفش هم دارند. او تصاویری هم از این سازه‌های منتشر کرد ولی تصاویر به شدت زوم شده بودند و مشخص بود که روی عکس‌ها، حداقل از نظر رنگ‌بندی و نورپردازی، کار شده است. یکی از این تصاویر را می‌توانید در ادامه ببینید…

یوفو

اما اسکات سی وارینگ تنها کسی نیست که ادعا می‌کند سازه‌های فرازمینی در ماه وجود دارد؛ ریچارد هواگلند (Richard Hoagland) که او هم خودش را متخصص یوفو می‌داند، با وارینگ موافق است. هواگلند با انتشار عکسی، مدعی شده بود سازه‌ای در ماه وجود دارد که هیچ پدیده جغرافیایی‌ای نمی‌توانسته مسبب آن باشد اما تصویری که او منتشر کرد هم به شدت زوم و دست‌کاری شده بود. تصویر اصلی، صرفا یک نقطه نورانی را نشان می‌داد.

ماه، یک پنیر عظیم است!

این ادعا، ممکن است الان بسیار خنده‌دار بنظر برسد اما سالیان سال، یکی از عجیب ترین تئوری های توطئه در رابطه با ماه، دقیقا همین ادعا بود! سال 1500میلادی این تئوری برای اولین بار مطرح شد و با وجود تمام پیشرفت‌هایی که تکنولوژی و علم در پانصد سال اخیر داشتند، اما هنوز هم برخی افراد وجود دارند که مُصِرانه معتقدند ماه، یک پنیر عظیم است! یک ورژن پیشرفته‌تر از این تئوری هم وجود دارد که مدعی است، ماه یک پنیر عادی نیست و درواقع نوع خاصی از پنیر است که بعد از مدتی، رنگش سبز می‌شود! پیروان این تئوری توطئه، معتقدند که دفعه قبل، در سال 1596میلادی، ماه به رنگ سبز درامده بوده و باور داشتند که در 20 آپریل و 29 مِی سال 2016، ماه دوباره به رنگ سبز درخواهد آمد که شاید الان نظرشان کمی تغییر کرده باشد!

ماه پنیری

ماه کامل باعث دیوانگی انسان می‌شود!

این تئوری، مشابه همان افسانه‌های معروف گرگ‌نما شدن است اما پیروان این تئوری توطئه معتقدند انسان، گرگ نمی‌شود اما به هرحال دیوانه می‌شود و دست به کارهای شرارت‌بازی می‌زند. نکته‌ای که شاید در رابطه با این تئوری توطئه جالب باشد، این است که درست است هیچ آمار رسمی و قابل استنادی در تایید این ادعا وجود ندارد، اما گزارشات بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد آمار زاد و ولد، خودکشی و حملات صَرع، در ماه کامل افزایش پیدا می‌کند! برخی افراد دیگر هم معتقدند که آمار جرم و جنایت در ماه کامل، بالا می‌رود که این افراد هم به برخی گزارشات آماری استناد می‌کنند. اما در هر صورت، گزارشات آماری بسیار زیادی هم وجود دارند که این ادعا را رد می‌کنند.

ماه کامل

اَبَرماه، باعث ایجاد فاجعه‌های طبیعی می‌شود

اگر نمی‌دانید اَبَرماه یا Supermoon چیست، باید بگوییم زمانی که ماه، در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با زمین قرار می‌گیرد، بسیار بزرگتر و درخشان‌تر از حالت عادی به چشم می‌آید که به این حالت ماه، به اصطلاح، اَبَرماه گفته می‌شود. یک باور قدیمی وجود دارد که می‌گوید اَبَرماه، باعث ایجاد فاجعه‌های طبیعی می‌شود. باوجود اینکه تاثیر جاذبه ماه بر زمین و مخصوصا بر دریاها و اقیانوس‌ها یک اصل ثابت‌شده علمی است، اما باز هم این ادعا که اَبَرماه باعث ایجاد فاجعه‌های طبیعی مثل سونامی می‌شود، از نظر علمی، ثابت نشده است.

عجیب ترین تئوری های توطئه

اولین فرود انسان‌ها روی کره ماه، یک دروغ رسانه‌ای بود!

یکی از عجیب ترین تئوری های توطئه و البته یکی از پرطرفدارترین‌هاشون، این است که اولین فرود انسان‌ها روی کره ماه، صرفا یک دروغ تبلیغاتی از طرف دولت آمریکا بوده است و همه‌چیز در کره زمین و با دکوراسیون شبیه به کره ماه، فیلمبرداری شده است! چیزی که این تئوری توطئه عجیب را پرطرفدار کرد، کتابی بود که در سال 1976 توسط بیل کایسینگ (Bill Kaysing) نوشته شد. کایسینگ گزارش‌نویس یکی از شرکت‌های تولیدکننده موشک‌های ناسا و البته یکی از افسران سابق ارتش آمریکا بود و در کتاب خودش با ذکر دلایل و مدارکی، مدعی شد که اولین قدم‌های انسان در ماه، یک پیاده‌وری ساده در کره زمین بوده است!

پیروان این تئوری توطئه معتقدند برخی صحنه‌ها در فیلم معروفی که از طرف ناسا و دولت آمریکا مبنی بر فرود انسان بر ماه منتشر شد، عجیب و غیرطبیعی بودند. به عنوان مثال، حرکت پرچم آمریکا در ماه، بسیار عجیب بود چرا که در ماه، طبیعتا هیچ بادی وجود ندارد! یا اینکه بخاطر عدم وجود آب در ماه، نباید هیچ ردپایی از فضانوردان بر سطح ماه دیده می‌شد. یا اینکه چرا هیچ ستاره‌ای در ویدئو قابل مشاهده نیست؟

عجیب ترین تئوری های توطئه

اما همانگونه که این سوال‌ها، بنظر منطقی می‌رسند، جواب‌هایی هم برای آن‌ها وجود دارد که اتفاقا آن‌ها هم منطقی بنظر می‌رسند!

اولین مورد اینکه حرکت پرچم، بخاطر میله Lمانند و فلزی‌ای بوده که ناسا داخلش قرارش داده بوده و به همان دلیلی که در خلاء، باد وجود ندارد، دقیقا به همان دلیل، وقتی کوچک‌ترین حرکتی به پرچم که سوار یک میله فلزی Lمانند بوده وارد شده، این پرچم دیگر ثابت باقی نمانده و شروع به حرکتی آرام کرده. دلیل ایجاد ردپا توسط فضانوردان هم این است که صرفا خاک مرطوب، موجب ایجاد ردپا نمی‌شود و در ماه، اتفاقا بخاطر همین عدم وجود آب، قطعات خاک تیزتر هستند و راحت‌تر بهم می‌چسبند و به همین دلیل، ردپا ایجاد می‌شود. دلیل دیده نشدن ستاره‌ها هم اثر نور خورشید عنوان شده است. ظاهرا زمان و زاویه‌ای که فیلمبرداری انجام گرفته، به گونه‌ای بوده که بازتاب نور خورشید باعث میشده نور کم‌رنگ ستاره‌ها دیده نشود.

عجیب ترین تئوری های توطئه

این‌ها عجیب ترین تئوری های توطئه و باورهایی بودند که در رابطه با ماه وجود دارند. برخی از آن‌ها، مثل مورد آخر، به گونه‌ای هستند که هردو طرف قضیه، ادعاهای به ظاهر منطقی‌ای دارند و خب برخی دیگر مانند پنیر بودن ماه، بیشتر به دورانی برمی‌گردند که علم و تکنولوژی، بسیار ابتدایی بودند.

اما بنظر شما کاربر گجت نیوز عجیب‌ترین تئوری توطئه کدام مورد بود و کدام مورد را راحت‌تر میشد باور کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. دلایل و مستندات مثبته دروغ بودن سفر به ماه آنقدر محکم است که با این عجیب و غریب نامیدن ها و دو تا کامنت متهم کننده نلرزد.

  2. اونا اگه چیزی رو کشف کرده باشند نمیان راحت افشاش کنند که…از خدا شونه مردم باور نکنن این چیزا رو چون ذهن خیلی ها هنوز امادگی پذیرش اینچیزا رو نداره
    درمورد ماه شواهدی پیدا شده که خیلی سال پیش اصلا نبوده و بعد یهو پیداش شده و موضوع عجیب اینه که خیلی دقیق در مدار خورشید و زمین قرار گرفته و فایده های زیادی برای زمین داره
    محققان میگن این چیز اتفاقی نیست بلکه یه مهندسی فوق العاده ست که فقط از پس فرازمینی ها برمیاد

    شواهد دیگه از فرازمینی ها وجود ماهواره شوالیه سیاه هست که فکر کنم ۳۰ یا ۳۰۰ هزار سال پیش مشاهده شده و هیچ توضیحی براش ندارند.

    مورد بعدی اهرام مصر و وجود نقاشی ها و نوشته های عجیبی از توصیفات سفینه های فرازمینی هاست که به شکل یه پرنده ثابت در اسمان تصورش میکردند

    مورد بعدی افسانه ۹ خداست که در تمدن های مختلفی بودن و پادشاهان یا راهبان ادعا داشتند از طریق مدیوم از این افراد درمورد حکومت و دنیا کمک میگرفتند

    حالا پیدا کردن اسکلت هایی با ژنتیک عجیب و دروازه هایی در نقاط مختلف دنیا که خاموش اند بماند

  3. میگم حالا پنیرش شور بوده یا خامه ای کاشکی شیرین نباشه

  4. غیر از قضیه پنیر بقیه اش حقیقت داره و کلی مدرک و فیلم و عکس و مصاحبه با دانشمندان و محققان و اندیشمندان بسیاری موجوده، فقط کافیست چشماتون رو نبندید.

  5. من کلن نمی دونم ماه کامل آدم و دیوونه می کنه یا ولی من ی جورایی فک می کنم خیلی مخوفه

  6. ماموریت آپولو 11 توسط سازمان فضایى (فوق) پیشرفته ناسا و فرود آمدن انسان براى اولین بار به روى قمر زمین رو 90 درصد مردم قبول دارند و اون 10 درصد هم که قبول ندارد و مى گویند دروغ است امثالى ابله مثل همین زمین تخت گرایان هستن!!
    🙂
    😉

  7. سلام دوستان بنده به اون صورت از این ماجرا ها اطلاع ندارم ولی این رو در نظر بگیرید این که آمریکا در اوج جنگ سرد دست به همچین کاری بزنه بسیار منطقی به نظر می رسه چون قبل از اون روسیه اولین انسان رو به فضا فرستاده بود و اگه آمریکا هم همین کار رو می کرد تقلید گر محسوب میشد پس انسان رو به ماه فرستاد و نکته دوم این که دروغ ها هرچقدر بزرگتر باشند راحتتر باور می شوند

  8. همیشه مردم کوته فکر درمورد یه سری چیزا شایعه سازی میکنن این یه نمونه شه ک اثابت شده هنوز خیلی از موضوعات هست که حتی بگی شایعه س این حرف میزنن میکشنت تا اون حد

  9. آمریکایی دیگه انقدر دیوونه نیستن که بیان ظاهر نمایی کنن بعد اونا همه جوره پیشرفته بودن و هستن پس قطعا سفرشون به ماه برای اولین بار یک شایعه نبوده

  10. ممنون از مقاله ی خوبتون عالی بود