لین بین

رئیس شیائومی: ورود دوربین 100 مگاپیکسلی به گوشی های هوشمند خیلی هم دور نیست

لین بین (Lin Bin) رئیس کمپانی شیائومی، وعده‌ی تجهیز گوشی های هوشمند به دوربین 100 مگاپیکسلی را در آینده‌ای نه چندان دور داده است؛ سنسوری که توسط سامسونگ تولید خواهد شد.

به تازگی شیائومی برگزار کننده‌ی یک کنفرانس تکنولوژی بود. در جریان این رویداد، کمپانی چینی جزئیاتی را درباره یک دوربین 64 مگاپیکسلی ارائه داد که در گوشی بعدی خود به‌کارگیری خواهد کرد و از قضا، ساخت سامسونگ است. اما سخنان پایانی «لین بین» بود که توجه بسیاری را جلب کرد. او علاوه بر معرفی سنسور 64 مگاپیکسلی، از این سخن گفت که دوربین 100 مگاپیکسلی هم در حال ورود به گوش های هوشمند است.

دوربین 64 مگاپیکسلی

طبق گفته‌های رئیس شیائومی، این سنسور هم ساخت غول کره‌ای؛ سامسونگ خواهد بود. لین به سایز پیکسل 108MP و رزولوشن 12032 و 9024 نیز اشاره کرد. او همچنین گفت که کمپانی متبوعش، از این دوربین 100 مگاپیکسلی در محصولات خود بهره خواهد برد؛ ولی تاریخی را مشخص نکرد.

اما احتمالا با شرکت زایس (Zeiss) به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان دوربین موبایل آشنا هستید. اخیر مدیرعامل این کمپانی، رقابت ایجاد شده برای افزایش مگاپیکسل‌ها در گوشی های هوشمند را بی‌معنی توصیف کرد. به گفته‌ی «میشائیل کاشکه» تا زمانی که سنسورهای عکاسی در گوشی ها کوچک باقی بمانند، عکسبرداری با موبایل محدودیت‌های خاص خود را خواهد داشت و افزایش رقم مگاپیکسل نه تنها راه حل نیست؛ بلکه مشکل مضاعف است.

دوربین 100 مگاپیکسلی

در واقع هرچه رزولوشن سنسور بیشتر شود، پیکسل‌ها کوچک‌تر و رساندن نور کافی به آن‌ها دشوارتر خواهد شد. به باور کاشکه، حتی سنسور 40 مگاپیکسلی هم برای دوربین یک گوشی موبایل زیاد است؛ چه رسد به 64 یا 100 مگاپیکسلی!