قابلیت زوم روی صدا

دوربین گلکسی نوت 10 قادر به زوم روی صدا است

دوربین گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ به لطف ویژگی “Zoom in Mic” قادر به زوم روی صدا است. اما این قابلیت چیست و چه کاری را انجام می‌دهد؟

سامسونگ شب گذشته رسما از دو گوشی سری نوت 10 خود رونمایی کرد. این دو گوشی را باید جزو قدرتمند‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار بدانیم. یکی از عواملی که باعث قدرتمند شدن این گوشی‌ها شده، دوربینشان است. دوربین گوشی تازه معرفی شده‌ی گلکسی نوت 10 سامسونگ از سیستم قدرتمندی همراه با ابزارهای فیلمبرداری حرفه‌ای بهره می‌برد که به کاربران اجازه می‌دهند بتوانند روی هر بخشی از یک صحنه فوکوس کنند.

قابلیت زوم روی صدا چیست؟

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های این دوربین “Zoom In Mic” یا همان زوم روی صدا نام دارد که می‌تواند صدا را تقویت کرده و در حالی که نویز بیرونی را حذف می‌کند، روی صدایی که در همان فریم دوربین منتشر می‌شود تمرکز خواهد کرد.

قابلیت زوم روی صدا سامسونگ بخشی از مجموعه‌ی جدید “Premium Video Technology”، مجموعه‌ای از ابزارهای پیشرفته‌ی فیلمبرداری و مونتاژ است که سامسونگ روی گوشی‌های سری Note 10 خود آن‌ها را ارائه می‌کند. قابلیت دیگر این مجموعه “Live Focus Video” نام دارد که می‌تواند تنظیمات عمق میدانی را به ویدیوهای شما بی‌افزاید تا بتوانید پس زمینه‌ی سوژه‌های خود را تار و خود سوژه را شفاف کنید. یکی دیگر از ویژگی‌ها، حذف تکان‌های ناگهانی و لرزش‌ها از ویدیوهای شما است. لرزشگیر جدید “Super steady” سامسونگ نیز در هنگام فیلمبرداری با حالت هایپرلپس نیز در دسترس خواهد بود.

به گفته‌ی سامسونگ، صاحبان نوت 10 می‌توانند از گوشی خود به عنوان یک ویرایشگر کامل ویدیویی برای مونتاژ فیلم‌های خود استفاده کنند و در این راه از قلم هوشمند S Pen نیز کمک بگیرند. قلم هوشمند این کمپانی با Adobe Rush سازگار است و باید اعلام کنیم که نوت 10 هم اکنون پیشرفته‌ترین گوشی اندرویدی برای ویرایش ویدیوها و مونتاژ تصاویر است. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌ها و امکانات دوربین دو گوشی نوت 10 و نوت 10 پلاس، توصیه می‌کنیم مطلب بررسی اولیه دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس را مطالعه کنید.