تلفن همراه

سالگرد 25 سالگی تلفن همراه و سیم کارت در ایران

روز شنبه 19 مرداد 98 سالگرد 25 سالگی تلفن همراه و سیم کارت در ایران خواهد بود. در مرداد سال 1373 بهره‌برداری از نخستین فاز شبکه تلفن همراه کشور در شهر تهران با 24 سایت BTS و با ظرفیت 9200 شماره به صورت رسمی آغاز شد.

عرضه سیم کارت تلفن همراه با واگذاری چهار سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری در تاریخ 19 مرداد 1373 به صورت رسمی در کشور شروع شد. در مرداد سال 1373 بهره‌برداری از نخستین فاز شبکه تلفن همراه کشور نیز در شهر تهران با 24 سایت BTS و با ظرفیت 9200 شماره آغاز گردید و با توجه به استقبال مردم از این طرح شرکت مخابرات ایران نیز پوشش این طرح را از تهران به سراسر کشور گسترش داد.

توسعه تلفن همراه در اهداف عالى مجموعه مخابرات

با توجه به گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی در جهان و همچنین افزایش نیاز و تقاضای مردم به دسترسی به این نوع از ارتباطات، مجموعه مخابرات کشور توسعه شبکه تلفن همراه را در اهداف عالی خود قرار داد. مدتی بعد با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دولت اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2 هزار میلیارد ریال به تصویب رساند و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.

حضور همراه اول در بورس کشور

پس از اینکه خصوصی‌سازی صنعت مخابرات کشور به مرحله مهم و اساسی رسید، شرکت ارتباطات سیار از سال 1386 نام تجاری همراه اول را برای خود برگزید. در سال 1389 شرکت ارتباطات سیار از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد و در تاریخ 28 آذر 1389 نیز 5 درصد سهام خود معادل 103 میلیون سهم را در فرابورس عرضه کرد. از مرداد 1392 با بازگشایی نماد همراه اول در بازار بورس، شاهد حضور این شرکت از آن سال در بازار بورس کشور هستیم.

همراه اول توانست 110 میلیون سیم کارت را در کلیه 1246 شهر کشور، بیش از 43 هزار روستا معادل 90 درصد روستا‌های کشور و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور عرضه کند که با توجه به چنین آماری بیش از 97 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود در آورد. اپراتور همراه اول در عرضه سیم کارت در کشور یک پیشتاز محسوب می‌شد و پس از اخذ مجوز ارتقای خدمات نسل 3 و نسل‌های بالاتر در تاریخ 4 شهریور 1393 در کنار نوسازی همیشگی شبکه خود توانست به‌روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را در دسترس مشترکان خود قرار دهد.

در حال حاضر اپراتور همراه اول حدود 39 هزار و 900 سایت 3G و 4G در اختیار دارد که به همین دلیل لقب گسترده‌ترین شبکه دیتای کشور را از آن خود کرده است. طی 6 سال گذشته همراه اول در ارزیابی‌هاى رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا رگولاتوری توانست همواره لقب برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور را به خود اختصاص دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فک میکردم زیر بیست سال باشه