گلکسی نوت 10

7 اتفاق مهم در مراسم معرفی گلکسی نوت 10

سرانجام گوشی های گلکسی نوت 10 و 10 پلاس توسط سامسونگ معرفی شدند. با اینکه ستاره مراسم دیشب، نوت های دوست داشتنی سامسونگ بودند، اما در ادامه به مرور سایر اتفاقات مهم این مراسم خواهیم پرداخت.

غول تکنولوژی کره جنوبی، شب گذشته طی مراسمی باشکوه، گوشی های جدید نوت 10 را در دو مدل معمولی و پلاس که شامل یک قلم جدید مجهز به بلوتوث و ژیروسکوپ می‌شود را معرفی کرد. اما معرفی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، تنها اتفاق مهم این رویداد نبود؛ به همین جهت در ادامه به هرآنچه سامسونگ در مراسم شب گذشته معرفی کرد می‌پردازیم.

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

هر دو گوشی هوشمند جدید سامسونگ با باتری‌های قدرتمند، نمایشگر داینامیک آمولد، حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش، شارژ بیسیم و دوربین سه‌گانه در بخش عقب معرفی شده‌اند. گوشی استاندارد نوت 10 از گلکسی اس 10 بزرگ‌تر است، اما با صفحه نمایش 6.3 اینچ از گوشی گلکسی نوت 10 پلاس با صفحه نمایش 6.8 اینچ، کوچک‌تر است. گوشی نوت 10 پلاس دارای دوربین اضافی DepthVision بوده که می‌توانید از آن برای اسکن سه بعدی اشیاء استفاده کنید، سپس می‌توانید آواتارهای تعاملی را دستکاری کرده یا به صورت یک فایل 3 بعدی، چاپ کنید.

گلکسی نوت 10

گوشی های جدید نوت با رنگ‌های جذابی وارد بازار خواهند شد و شامل نسخه ویژه‌ای با تنوع رنگ رنگین کمانی‌ست که تولیدکنندگان زیادی در سال‌های اخیر از آن استفاده کرده‌اند. بد نیست بدانید که قابلیت‌های مربوط به گیم هم به این دو دستگاه اضافه شده است؛ کاربران می‌توانند در گیم لانچر موجود در دستگاه به طور خودکار به Discord متصل شوند و با دوستانشان چت کنند. شاید برای برخی افراد مهم باشد که بدانند گوشی های جدید نوت فاقد جک هدفون هستند. توجه داشته باشید که هدفون USB-C درون جعبه قرار داده شده است، اما دانگل آن را باید به صورت جداگانه و با قیمت 9.99 دلار خریداری کنید. اینطور که پیداست، هر دو دستگاه برای پیش فروش با قیمت‌های 949 و 1099 دلار برای نوت 10 و 10 پلاس در دسترس قرار دارند؛ گوشی های جدید نوت 10 از تاریخ 23 آگوست (1 شهریور) وارد بازار خواهند شد. بد نیست بدانید که امکان پیش خرید سری محصولات نوت 10 برای نخستین بار از طریق فروشگاه مایکروسافت هم امکان‌پذیر شده است.

اس پن مجهز به بلوتوث، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج

اینطور که پیداست، S Pen مجددا طراحی شده و می‌تواند از طریق بلوتوث به سایر دستگاه‌ها متصل شود. بنابراین محدودیتی برای متصل شدن به سایر مدل‌های نوت، وجود ندارد. کاربران می‌توانند یادداشت‌های دست نویس خود در گلکسی نوت 10 را با پشتیبانی از چندین زبان وارد یک فایل Word کنند. بر اساس اطلاعات موجود، S Pen دارای یک ژیروسکوپ و شتاب‌سنج بوده که می‌توانید از آن به منظور کنترل یک دستگاه از راه دور هم استفاده کنید.

گلکسی نوت 10

بد نیست بدانید که امکان استفاده از قلم نوت برای تغییر حالت دوربین یا کنترل از راه دور ویدیوهای یوتیوب هم وجود دارد. لازم به ذکر است که حالت AR Doodle برای دوربین وجود دارد که به شما امکان کشیدن یا نوشتن بر روی تصاویر را فراهم می‌کند.

نوت 10 مدل 5G

گلکسی نوت 10 5G

از نظر فنی، مدل سومی هم از گوشی های گلکسی نوت 10 وجود دارد که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. نسخه 5G گلکسی نوت 10 با قیمت 1300 دلار برای مدل 256 گیگابایتی در دسترس قرار خواهد گرفت. بد نیست بدانید که نسخه 5G گوشی Galaxy Note 10 را می‌توان مشابه Galaxy Note 10 Plus دانست که به طور موقت در انحصار Verizon قرار دارد و سپس در اختیار AT&T و Sprint و همچنین T-Mobile هم قرار خواهد گرفت.

قابلیت DeX برای مک و ویندوز

قابلیت Samsung DeX

این قابلیت را می‌توان پلتفرمی دانست که به گلکسی نوت 10 اجازه می‌دهد عملکردی همانند یک کامپیوتر داشته باشد. هم اکنون می‌توان گوشی را با کابل USB به لپ تاپ متصل و از قابلیت DeX استفاده کرد. بد نیست بدانید که این مدل گلکسی نوت از مک و ویندوز پشتیبانی می‌کند و به طور مستقیم با مایکروسافت برای برقراری پیوند یکپارچه همکاری کرده است. تمام اعلان‌ها بر روی کامپیوتر نمایش داده خواهند شد و در صورت پشتیبانی کامپیوتر از این قابلیت، می‌توانید موس و صفحه کلید رایانه خود را هم به کارگیری کنید. بر اساس اعلام رسمی شرکت مایکروسافت، در آینده نزدیک امکان برقراری تماس از طریق DeX در تمام رایانه‌ها فراهم خواهد شد، اما زمان دقیقی مشخص نشده است.

گلکسی بوک اس – Galaxy Book S

گلکسی بوک اس

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سامسونگ یک لپ تاپ جدید با برند گلکسی (Galaxy Book S) را معرفی کرد. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی 13.3 اینچ، تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 سی ایکس، یک باتری قدرتمند که می‌تواند دستگاه را به مدت 23 ساعت فعال نگه دارد و ویندوز 10 است. همچنین لپ تاپ گلکسی سامسونگ مجهز به اتصال LTE بوده که آن را به یک گوشی هوشمند بزرگ لمسی و مجهز به صفحه کلید، تبدیل می‌کند. این دستگاه به وسیله USB-C شارژ خواهد شد و در دو رنگ خاکستری و صورتی عرضه می‌شود.

هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات کلی دستگاه در دسترس قرار نگرفته است، اما شرکت سامسونگ اعلام کرده است که احتمالا در ماه سپتامبر و با قیمت 999 دلار عرضه خواهد شد. بر اساس اعلام مدیران سامسونگ و مایکروسافت، همکاری‌های بسیار نزدیکی برای ارتقاء بهره‌وری و تعامل در میان تمام دستگاه‌ها در طول 12 ماه گذشته انجام شده است.

گلکسی واچ اکتیو 2 آندر آرمور ادیشن

گلکسی واچ اکتیو 2 آندر آرمور ادیشن

در اوایل هفته جاری، نسخه جدید گلکسی واچ اکتیو 2 توسط سامسونگ معرفی شد و هم اکنون هم نسخه جدیدی از آن تحت نام آندر آرمور (Under Armour) با قیمت 309 دلار به نمایش درآمد. این ساعت می‌تواند وارد برنامه MapMyRun شود و دارای تلفن مستقل و قابلیت صدا است. همچنین مجهز به حالت PowerShare وایرلس سامسونگ بوده که به شما اجازه می‌دهد یک دستگاه را در قسمت عقب یک گوشی گلکسی شارژ کنید.

داشتن تعهد به اهداف جهانی سازمان ملل متحد

به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ با افزودن یک برنامه به گوشی‌های هوشمند، تعهد خود برای اهداف جهانی را عمیق‌تر کرده و به کاربران اجازه می‌دهد جهت توسعه پایدار و کسب درآمد برای اهداف جهانی همانند رفع فقر، گرسنگی، آموزش و سایر موارد که مورد حمایت سازمان ملل قرار دارند، کمک کنند. شرکت سامسونگ اعلام کرده است بخشی از درآمد حاصل از فروش لوازم جانبی را هم جهت حمایت از ابتکار سازمان ملل در نظر خواهد گرفت، اما هنوز درصد یا مبلغ دقیقی اعلام نشده است.