ثروتمندترین فرد جهان

ثروتمندترین فرد جهان 2.8 میلیارد دلار از سهام خود در شرکت آمازون را فروخت

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد جهان 2.8 میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت را به فروش رساند. وی این اقدام را با هدف تامین مالی برای شرکت فضایی بلو اوریجین انجام داد.

طبق آمارهای منتشر شده جف بزوس به عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آمازون طی هفته گذشته حدود 2.8 میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت را فروخت. وی فقط طی 3 روز اخیر حدود 1.8 میلیارد دلار از سهام خود را به فروش رساند که برای بسیاری از کارشناسان چنین اقدامی عجیب به نظر می‌رسد.

دلیل حراج سهام ثروتمندترین فرد جهان

تاکنون از سوی شرکت آمازون در خصوص این اقدام خبری منتشر نشده است، اما مدتی قبل بزوس اعلام کرد قصد دارد به صورت سالانه حدود 1 میلیارد دلار از سهام خود در شرکت آمازون را در راستای تامین مالی شرکت فضایی بلو اوریجین به فروش برساند. گفتنی است طی ماه‌های اخیر و پس از جدایی بزوس از همسرش، وی حدود 37 میلیارد دلار از سهام خود را به همسرش واگذار کرد و حالا خانم مک کیزنی به عنوان سومین زن ثروتمند جهان شناخته می‌شود و همچنین دومین مالک سهام شرکت آمازون بعد از بزوس لقب گرفت. البته خانم مک کینزی نیز عنوان کرد تمامی سهام خود در شرکت بلو اوریجین و نشریه واشنگتن پست را به همسرش واگذار خواهد کرد.

فروش سهام بزوس در حالی انجام می‌شود که ارزش سهام این شرکت برای نهمین روز متوالی در بازارهای سهام کاهش یافته است و این شرکت به دلیل افزایش تنش میان چین و آمریکا متضرر شده است. به گونه‌ای که در حال حاضر بدترین عملکرد آمازون از سال 2006 تاکنون را شاهد هستیم. گفتنی است جف بزوس در راستای اقدام‌های انسان‌دوستانه خود اخیرا 500 هزار دلار از سهام شرکت آمازون را در اختیار موسسه‌های خیریه قرار داده است.