سامسونگ گلکسی نوت 10

با حذف جک هدفون از گلکسی نوت 10، سامسونگ تبلیغات طعنه‌آمیز علیه اپل را حذف می‌کند!

هنگامی که آیفون نخستین بار بدون جک 3.5 میلی‌متری رونمایی شد؛ سامسونگ با انتشار ویدیوهای طعنه‌آمیز به اپل تاخت. ولی با حذف جک هدفون از گلکسی نوت ۱۰ (Galaxy Note 10)، کمپانی کره‌ای در حال حذف آن ویدیوها از شبکه‌های اجتماعی است.

حذف جک هدفون از گوشی های اپل، حدود سه سال قبل و با آیفون 7 آغاز شد. در آن مقطع، سامسونگ به سرعت از این موضوع به نفع خود استفاده کرد و تبلیغات تمسخرآمیزی علیه اپل ساخت؛ ویدیوهایی که مردم را به خرید گلکسی نوت 8، گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 تشویق می‌کردند. حالا اما این کمپانی در تلاش است که موضع‌گیری قبلی خود دراین‌باره را از نظرها پنهان کند.

سرانجام حذف جک هدفون به پرچمداران سامسونگ هم سرایت کرد

کانال یوتیوب سامسونگ آمریکا و همین‌طور کانال اصلی سامسونگ که به ترتیب 1.8 و 3.8 میلیون دنبال کننده دارند، پاک کردن محتواهای تبلیغاتی ضد اپل را آغاز کرده‌اند. یکی از معروف‌ترین تبلیغات این کمپانی علیه رقیب خود، ویدیویی تحت عنوان Growing Up بود که حالا فقط روی کانال یوتیوب سامسونگ مالزی قرار دارد.

این ویدیو یک کاربر آیفون را به تصویر می‌کشد که از محدودیت‌های گوشی خود مستاصل شده و حتی خرید مدل تازه‌تر آیفون هم برای او چاره‌ساز نیست. در بخشی از این کلیپ هم، روی دانگل 3.5 میلی‌متری به لایتنینگ تمرکز می‌شود که پیش‌تر اپل درون جعبه‌ی گوشی های خود قرار می‌داد. اما سرانجام، این کاربر یک گلکسی نوت 8 می‌گیرد و تمام مشکلاتش به طور معجزه‌آسایی حل می‌شود.

هنگام عرضه‌ی گلکسی اس 9 در اوایل سال 2018 نیز، سامسونگ روی جنجال به پا شده درباره باتری های قدیمی آیفون مانور داد. در آن ویدیو هم محصولات اپل با گوشی های گلکسی مقایسه شدند و در نهایت، کاربر آیفون را می‌دیدیم که به سمت سامسونگ گرایش پیدا کرده است. اما پس از معرفی گلکسی نوت 10 پلاس و نوت 10، اثری از آن ویدیو در جایی دیده نمی‌شود.

یکی دیگر از ویدیوهای حذف شده، به سری تبلیغات Ingenious سامسونگ مربوط می‌شد. در این ویدیو به حذف جک هدفون از آیفون و وجود آن در گلکسی نوت 9 پرداخته شده بود که حالا از پیج‌های رسمی سامسونگ حذف شده است.