ایران خودرو

دارایی‌های شرکت ایران خودرو به فروش گذاشته شد

دارایی‌های شرکت ایران خودرو به فروش گذاشته شد. این خودروساز بزرگ کشور 26 فقره از اموال مازاد خود را به فروش گذاشت که حداقل قیمت پایه این اموال 121 میلیارد تومان است.

ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور طی سال‌های اخیر با زیان زیادی مواجه شده و حالا با توجه به شرایط موجود 26 فقره از اموال مازاد خود را به فروش گذاشته است که حداقل قیمت پایه این اموال 121 میلیارد تومان است. طبق لیستی که ایران‌خودرو برای فروش اموال مازاد خود ارائه کرده است، شاهد 26 فقره دارایی چون آپارتمان، خانه، مغازه‌های تجاری، سوله و زمین به حداقل قیمت 121 میلیارد تومان هستیم.

جزئیات فروش دارایی‌های شرکت ایران خودرو

ایران خودرو به دلیل زیان‌های انباشته خود با اعتراض مردم و حتی وزیر صنعت، معدن و تجارت مواجه است و در حال حاضر در شرایط بحرانی قرار دارد. میزان زیان‌های انباشته ایران خودرو و سایپا در سال 97 حدود 14 هزار میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به سال 96 بیش از 1900 درصد افزایش پیدا کرده است. رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت که آینده خودروسازان را به یک مسئله امنیتی تشبیه کرده است، عنوان کرد خودروسازان داخلی برای فروش اموال مازاد خود مقاومت می‌کنند، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها و بحرانی بودن وضعیت سودآوری آنها، ایران خودرو از مقاومت دست برداشته به فروش دارایی‌های خود پرداخته است.

بر اساس اطلاعات ایران خودرو که بر روی سایت کدال منتشر شده است، این خودروساز داخلی 6 دانگ از یک قطعه زمین به مساحت 2 هزار و 400 متر واقع در تهران را به قیمت حداقلی 73 میلیارد تومان به مزایده گذاشته است که نتیجه آن به زودی مشخص خواهد شد. در لیست اموال مازاد این خودروساز داخلی 26 فقره دارایی از جمله خانه، آپارتمان، زمین، سولخ و مغازه‌های تجاری به ارزش 121 میلیارد تومان ارائه شده است. گفتنی است اخیرا قائم مقام ارشد این شرکت خودروسازی اعلام کرد برای خروج این شرکت از شمول ماده 141 قانون تجارت یا همان قانون ورشکستگی و اصلاح ساختار مالی برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که فروش اموال مازاد جزو همین برنامه‌ها محسوب می‌شود.