گوشی های هواوی

به‌روزرسانی جدید گوشی های هواوی سرعت حافظه و بازی‌ها را افزایش می‌دهد

به‌روزرسانی جدید گوشی های هواوی سرعت حافظه و بازی‌ها را افزایش می‌دهد. مالکان این گوشی ها می‌توانند با به‌روزرسانی دستگاه‌ خود از دو قابلیت EROFS و GPU Turbo 3.0 بهره‌مند شوند.

دو قابلیت مفید محصولات جدید هواوی که با رابط کاربری EMUI 9.1 در اختیار کاربران قرار گرفته، استفاده از سیستم فایل جدید EROFS و شتاب‌دهنده گرافیکی GPU Turbo 3.0 است. هواوی قصد دارد این امکانات را نه تنها در گوشی های پرچمدار، بلکه برای گوشی های میان رده خود نیز عرضه کند و به تازگی چند مدل دیگر از گوشی های هواوی به لیست دستگاه‌های بهره‌مند از این قابلیت‌ها اضافه شده‌اند.

جدیدترین قابلیت گوشی های هواوی

هواوی در جزئی‌ترین ویژگی‌های یک دستگاه هوشمند وارد می‌شود تا کارایی محصولاتش را افزایش دهد. نتیجه این حرکت را می‌توان در ارائه سیستم فایل EROFS برای گوشی های جدید آن مشاهده کرد.

سیستم فایل EROFS از اوایل سال 2018 مورد توجه هواوی قرار گرفت و این شرکت تمرکز خود را برای توسعه بیشتر این سیستم فایل متن‌باز مخصوص توزیع‌های لینوکس گذاشت تا در نهایت سیستم فایلی کارآمد برای استفاده در دستگاه‌های هوشمند ایجاد شود.

این سیستم فایل نسبت به سیستم فایل رایج ext4 که تقریبا توسط همه تولیدکنندگان گوشی به کار گرفته می‌شود، قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به الگوریتم‌های جدید فشرده‌سازی با کارایی بالاتر و همچنین سرعت بیشتر اشاره کرد.

گوشی های هواوی

برای مثال هواوی با به‌روزرسانی گوشی Huawei P30 Pro به سیستم فایل EROFS به جای ext4، توانسته تا 2 گیگابایت در حجم اطلاعات یکسان، فضای خالی بیشتری را برای دستگاه آزاد کند و در عین حال تا 20 درصد سرعت خواندن و نوشتن حافظه را افزایش دهد.

اما GPU Turbo چیست و باعث چه بهبودهایی روی دستگاه می‌شود؟ به بیان ساده GPU Turbo را نباید یک بهبوددهنده نرخ فریم‌دهی دستگاه بدانیم. این قابلیت برای استفاده موثر و بهتر از توان پردازشی GPU ارائه شده که ایده‌ ساده ولی کارآمدی است.

GPU Turbo سعی می‌کند تا واسطی بین نرم افزار (بازی) و APIهای گرافیکی باشد که برای تعامل با پردازنده گرافیکی از آنها استفاده می‌شود. GPU Turbo تلاش می‌کند تا در هر لحظه، اطلاعات مربوط به چند فریم بعدی بازی را استخراج کرده و به GPU اعلام کند که برای رندرینگ سریع‌تر نیاز به استفاده از چه نوع فرایند پردازشی است.

گوشی های هواوی

بهبود الگوریتم پیش‌بینی فریم‌ها و تنظیم توان پردازشی متناسب با آن می‌تواند تاثیر محسوسی روی کاهش مصرف باتری و افزایش کارایی پردازنده گرافیکی (GPU) داشته باشد. طبق اعلام هواوی استفاده از GPU Turbo 3.0 نسبت به نسل قبل، مصرف باتری را تا 10 درصد بهبود می‌دهد.

در حال حاضر توسعه‌دهندگان بازی‌های محبوب Fortnite، Knives Out، Battle Bay، Crazy Taxi، Real Racing 3، Into the Dead 2، NBA 2K19، Dragon Nest M، Duel Links، PES 2019، DRAGON، BALL LEGENDS، FIFA Mobile، Free Fire، Minecraft، Helix، Plants vs. Zombie Heroes، Subway Surfers، Brawl Stars، Speed Drifters، Mobile Legends: Bang Bang، Vainglory، Arena of Valor، Rules of Survival، NBA 2K18 قابلیت پشتیبانی از GPU Turbo را به نسخه‌های نهایی بازی خود اضافه کرده‌اند.

اگر یک گوشی هواوی با به‌روزرسانی جدید داشته باشید، کیفیت و پایداری آن در این بازی‌ها بیشتر از حالت عادی است و در عین حال میزان مصرف باتری نیز به مراتب کمتر از حالت قبل خواهد بود.

گوشی های هواوی

لیست دستگاه‌های برند هواوی که از این دو قابلیت بسیار مفید بهره می‌برند، اشاره می‌کنیم که غیر از سری Huawei P30 شامل این محصولات می‌شود:

  • Huawei P30 Lite
  • Huawei P20 Lite
  • Huawei Nova3i
  • Huawei Y9

این قابلیت‌ها در آینده برای دستگاه‌های دیگری از هر دو گروه میان رده و پرچمدار ارائه خواهد شد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. سلام ممنون از سایت خوبتون میخواستم بدونم احتمالش چقدر هست که این اپدیت برای honor 7x هم عرضه بشه؟

  2. همیشه اینچجوری لنگ میزنه تو کاراش

  3. این مشکلو همیشه داره

  4. به نظر من عالیه این آپدیت حدود ۴ گیگ حجم داشت و علاوه بر افزایش سرعت سرعت که شامل جی پی یو توربو نسل سه بعدی ظاهر گوشی تا حدی تغییر داد و به نظر من خیلی خیلی تاثیرگذار بود چون الان بازی پابجی رو که اجرا می کنم سرعت بازی نسبت به قبل افزایش داشته

  5. عالیه هواوی هروز داره پیشترفت میکنه

  6. ورژن جدید EMUI که نسخه ی 10 رو دیروز معرفی کرد واقعا عالی و زیبا شده مخصوصا Dark modeش