خانواده میت 30 هواوی

زمان رونمایی از دو گوشی خانواده میت 30 هواوی مشخص شد

زمان رونمایی از دو گوشی خانواده میت 30 هواوی (Huawei Mate 30) شامل دو نسخه معمولی و پرو مشخص شد. ضمنا اطلاعات دیگری از جمله تجهیز آن‌ها به تراشه ی کایرین 990 نیز به بیرون درز کرده است.

حالا که سامسنگ از دو گوشی خانواده گلکسی نوت 10 خود رونمایی کرده٬ هواوی بیشتر اشتیاق پیدا کرده تا گوشی‌های پرچمدار خانواده میت خود را نونوار کند. ما از پیش می‌دانستیم که باید منتظر دو گوشی از خانواده میت 30 هواوی باشیم که شامل دو نسخه اصلی و پرو هستند٬ اما تا به امروز حرفی از زمان معرفی آن‌ها به میان نیامده بود. حالا یک فروشگاه اینترنتی افشا کرده است که این دو دیوایس 19 سپتامبر (28 شهریور) در اروپا معرفی خواهند شد.

تجهیز خانواده میت 30 هواوی به کایرین 990

وانگ چنگلو٬ مدیر تجارت نرم افزاری هواوی تایید کرده است که دو گوشی خانواده میت 30 هواوی به تراشه‌ی کایرین 990 مجهز خواهند بود. این تراشه بهره‌وری بیشتر انرژی را به همراه خواهد داشت. این اطلاعات جدید می‌تواند موارد نشت کرده به بیرون در گذشته را نقض کند٬ چرا که در شایعات قبلی به تراشه‌ی کایرین 985 اشاره شده بود. البته شاید کایرین 990 همان کایرین 985 تغییر نام پیدا کرده است که به خاطر بازاریابی بهتر هواوی آن را برگزیده است. علاوه بر این٬ افزایش بهره‌وری انرژی نیز در این چیپ جدید مهم است٬‌ زیرا آن نخستین تراشه‌ای خواهد بود که با فناوری 7 نانومتری EUV شرکت TSMC ساخته می‌شود.

همچنین انتظار می‌رود در داخل این تراشه یک مودم 5G قرار داشته باشد. بنابراین یک نسخه با پشتیانی از فناوری 5G نیز از این خانواده عرضه خواهد شد که می‌تواند میت 30 5G نام داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به یک نمایشگر 6.7 اینچی 90 هرتزی AMOLED ساخت شرکت چینی BOE اشاره کرد. همچنین شارژ 55 واتی٬ یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه و بریدگی بزرگ در بالای صفحه برای میزبانی از سیستم تشخیص چهره اشاره کرد. بر اساس شایعات٬ دو سنسور 40 مگاپیکسلی در پشت بخشی از ماژول گرد دوربین قرار دارد.

بخش بزرگی از این اطلاعات می‌تواند در مورد هر دو گوشی خانواده میت 30 و میت 30 پرو صدق کند. علاوه بر این ما پیشتر شنیده بودیم هواوی از سیستم عامل Harmony OS به جای اندروید در این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد٬ اما پس از رونمایی رسمی هواوی از آن متوجه شدیم که هنوز این پلتفرم فاصله‌ی زیادی تا جایگزینی اندروید دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. قرار بود خیلی متفاوت از این باشه

  2. از طراحی دوربینش خوشم نیومد