اجباری شدن کارت سوخت

تعویق طرح اجباری شدن کارت سوخت ؛ شروع طرح از 22 مرداد 98

طبق اطلاعیه جدیدی که توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منتشر شد، طرح اجباری شدن کارت سوخت به تعویق افتاده و از روز سه شنبه 22 مرداد 98 شروع خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که در خردادماه 98 توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منتشر شد، قرار بود از روز 20 مرداد طرح اجباری شدن کارت سوخت اجرا شود، اما این شرکت اطلاعیه‌ جدیدی را منتشر کرد که طبق آن استفاده اجباری از کارت سوخت شخصی در 20 مرداد اجرا نخواهد شد و با دو روز تعویق در 22 مرداد اجرایی می‌شود.

اطلاعیه تعویق طرح اجباری شدن کارت سوخت

جدیدترین اطلاعیه شرکت ملی فرآورده‌های نفتی به شرح زیر است:

به اطلاع هم‌وطنان عزیز می‌رساند که در اجرای سیاست‌های دولت محترم و در پی اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌های انجام شده قبلی، تاکید می‌شود که از صبح روز سه شنبه 22 مردادماه سال 98، کلیه وسایط نقلیه بنزینی می‌بایست برای سوخت‌گیری، از کارت سوخت خودرو خود استفاده کنند. در این خصوص باید به نکات زیر دقت داشته باشید:

1.‌ اگر مالکان خودروها در استفاده از کارت سوخت خود با هر مشکلی مواجه شدند، از طریق سایت niopdc.ir و یا تماس با شماره 09627 مشکلات خود را پیگیری کنند. همچنین تا تاریخ  22 شهریور 98 علاوه بر رمز جاری کارت، 4 رقم آخر کد ملی شخصی که نام او پشت کارت سوخت درج شده است، به عنوان رمز کارت در جایگاه سوخت‌گیری، قابل قبول است.

2. با توجه به تمام تلاش‌هایی که برای ثبت نام و صدور کارت سوخت المثنی انجام شده است، برای آن دسته از مالکان خودروها که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، احتمال دارد هنوز تعدادی از مالکان خودروها، کارت سوخت نداشته باشند. از این رو برای حل مشکل تحویل سوخت به این گونه خودروها، مقرر شده که به مدت محدودی از کارت جایگاه‌دار برای تحویل مقدار محدود سوخت به این گونه خودروها استفاده شود و این مورد تا زمانی که در هر منطقه متناسب با شرایط، اعلان خواهد شد، ادامه دارد.

3. مالکان خودروهایی که تاکنون برای تقاضای صدور کارت سوخت المثنی اقدامی انجام نداده‌اند، می‌بایست با مراجعه به دفاتر خدمات پلیس 10+ مراحل ثبت نام برای دریافت کارت المثنی را انجام دهند. به زودی درگاه ملی سامانه دولت همراه نیز برای ثبت نام اینگونه درخواست‌ها راه‌اندازی می‌شود و در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

4. حدود 500 هزار کارت سوخت صادره به دلایل مختلف توسط مالکان خودروها دریافت نشده و به باجه‌های پست برگشت داده شده و در باجه‌های معطله پست می‌باشد. مالکان خودروها قادرند با مراجعه به وب‌سایت epolice.ir مشخصات باجه پستی مربوطه را دریافت کرده و برای اخذ کارت سوخت خود به باجه پستی مربوطه مراجعه کنند.