ال جی جی 8 ایکس

طراحی گوشی ال جی جی 8 ایکس را در این رندرها ببینید

یک افشاگر رندرهایی از گوشی جدید ال جی جی 8 ایکس (LG G8X) را منتشر کرده که می‌تواند طراحی کامل آن را با اشاره به ناچ کوچک‌تر، به تصویر بکشد.

شاید هنوز 6 ماه از معرفی گوشی ال جی جی 8 نگذشته باشد، اما این دلیل نمی‌شود که کمپانی ال جی محصول جدیدی را با خود به رویداد IFA 2019‌ برلین نیاورد. و حالا ما به لطف یک افشاگر به نام استیو همرستوفر می‌دانیم که نام این گوشی ال جی جی 8 ایکس خواهد بود و تصاویری از آن نیز منتشر شده که به ما کمک می‌کند با دیوایس آینده‌ی ال جی بیشتر آشنا شویم.

خداحافظی با ناچ عریض و البته ژست‌های حرکتی!

به نظر می‌رسد ال جی در حال کار روی پنل نمایشگر گوشی جدید خود است تا بتواند با تحسین مشتریان مواجه شود. این شکاف بزرگ و زاویه‌ای است که با دو دیوایس ال جی جی 7 و جی 8 در به کار گیری یک ناچ قطره‌ای کوچک همانند سایر رقبا وجود دارد. مشخص نیست سنسور دوربین در این مدل جدید چه تفاوتی با گذشته‌ی خود خواهد کرد، اما می‌توانیم با قطعیت از تغییر طراحی پنل جلویی صحبت کنیم.

ال جی جی 8 ایکس

در واقع فضای کافی برای به کارگیری سیستم دوربین سه بعدی برای تشخیص چهره و ژست‌های حرکتی همانند آنچه در نسخه اصلی جی 8 وجود دارد، در اینجا نیست. یک نکته‌ی دیگر که ارزش اشاره کردن را دارد، دریچه‌های بزرگ‌تر اسپیکر و فریم آلومینیومی است که می‌تواند به حذف فناوری صدای درون نمایشگر ال جی از این گوشی برخلاف نسخه‌ی معمولی آن اشاره کند.

به هر ترتیب، نمایشگر گوشی ال جی جی 8 ایکس مشابه سایر گوشی‌های موفق بازار است. حاشیه‌های کناری بسیار باریک هستند، اما چانه‌ی زیری نسبتا ضخیم‌تر است. نمایشگر این گوشی 6.35 اینچی بوده و ابعاد آن نیز برابر با 159.3 در 75.8 در 8.5 میلی‌متر است. این درحالیست که نسخه‌ی اصلی G8 شامل یک نمایشگر 6.1 اینچی و ابعاد 151.9 در 71.8 در 8.4 میلی‌متر می‌شود.

ال جی همچنان به دوربین دوگانه خود وفادار است

با وجود انتقادهای برخی از مشتریان نسبت به نبود دوربین سه گانه در پشت قاب گوشی جی 8، کمپانی ال جی همچنان قصد دارد از دوربین دوگانه در نسخه‌ی جدیدتر آن استفاده کند. البته ال جی در این راه تنها نیست و اپل نیز همچنان از دوربین دوگانه در گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

ال جی جی 8 ایکس

هنوز خبری مبنی بر ارتقاء سنسورهای دوربین این گوشی به دست ما نرسیده است، اما برخی تغییرات قابل مشاهده در تصاویر می‌تواند به بازگشت یک سیستم فوکوس خودکار لیزری و برداشت یک قطعه‌ی شیشه‌ای که در نسخه‌ی قبلی دو سنسور دوربین را به هم متصل می‌کرد، اشاره کند. بنابراین ظاهر این گوشی بیشتر شبیه به گوشی ال جی وی 50 است.

ال جی جی 8 ایکس

از دیگر المان‌های قاب پشتی می‌توان به فلاش ال ای دی و لوگوی کمپانی ال جی اشاره کرد، اما همانطور که مشاهده می‌کنید خبری از اسکنر اثر انگشت بر روی این قاب نیست. این می‌تواند به دلیل حضور اسکنر در داخل نمایشگر گوشی جدید ال جی باشد. یک دکمه‌ی پاور در سمت راست، دکمه‌های تنظیم صدا در سمت چپ و یک دکمه‌ی اختصاصی برای دستیار گوگل در زیر این کلیدها قرار دارند. قسمت زیری گوشی از یک درگاه USB-C، میکروفون، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و اسپیکر میزبانی کند، در حالی که یک میکروفون دیگر نیز در بالای قاب قرار دارد.

پردازنده و حافظه ال جی جی 8 ایکس

چون این گوشی می‌خواهد نسخه‌ی جدیدتری از ال جی جی 8 باشد، بنابراین باید تراشه‌ی اسنپدراگون 855 یا اسنپدراگون 855 پلاس تازه معرفی شده در زیر قاب آن قدرت‌نمایی کند. 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل ارتقاء نیز می‌توانند این تراشه را همراهی کنند. گرچه احتمال عرضه‌ی یک نسخه‌ی گران‌تر با رم 8 گیگابایتی نیز وجود دارد.

به صورت پیشفرض در راس بخش نرم افزاری G8X‌ شاد اندروید 9 پای خواهیم بود و قطعا ال جی در آینده به‌روزرسانی اندروید 10 کیو را برای این گوشی عرضه خواهد کرد. با این حال، ال جی سابقه‌ی خوبی در انتشار به‌روزرسانی‌های نرم افزاری ندارد و نباید تا سال 2020 منتظر انتشار آپدیت اندروید Q برای این گوشی باشیم!