اتوخدمت

تاخیر تحویل خودروهای طرح اتوخدمت سایپا ؛ بدقولی همچنان ادامه دارد

تاخیر تحویل خودروهای طرح اتوخدمت سایپا همچنان ادامه دارد. با وجود دریافت دعوتنامه و تکمیل وجه، هنوز بسیاری از مشتریان اتوخدمت سایپا، خودروهای این طرح را تحویل نگرفته‌اند.

شرکت خودروسازی سایپا چند سال پیش طرحی را به نام اتوخدمت در کشور اجرا کرد و در قالب این طرح خودروهای زیادی را به فروش رساند. در طرح اتوخدمت سایپا، مشتریان پس از انتخاب محصول و زمان تحویل، بر اساس قرارداد منعقد شده از زمان پرداخت وجه تا زمان تحویل خودرو،‌ مبلغی را به صورت ماهانه به عنوان سود دریافت می‌کنند و این هدیه ویژه در زمان تحویل خودرو به حساب بانکی اعلامی مشتری واریز می‌شود.

اتوخدمت

در آن زمان مسئولان شرکت سایپا اعلام کردند که قرار است در این طرح حدود 15 هزار خودرو فروخته شود. همچنین تاکید شد که قیمت فروش محصولات در این طرح قطعی است و در زمان تحویل شامل افزایش قیمت نخواهد شد. اما مشکلی که به وجود آمد این است که در حال حاضر بسیاری از خریداران خودروهای طرح اتوخدمت سایپا بلاتکلیف هستند و خودروهای ثبت نامی را دریافت نکرده‌اند. اعتراض‌های پیاپی این مشتریان نیز هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

بابایی، نماینده ویژه مدیرعامل سایپا اعلام کرد خودروهای درخواستی مشتریان طرح اتوخدمت با چندین روش تحویل و مابقی در فواصل مختلف با توجه به برنامه تولید، اولویت بندی و تخصیص داده خواهند شد. اوایل اسفند 97 بود که برنامه زمانبندی ارسال دعوتنامه طرح اتوخدمت سایپا اعلام و بر اساس آن مقرر شد که خریداران طرح اتوخدمت در سال 98 به خودروی ثبت نامی خود برسند. طبق این بخشنامه، برنامه زمانبندی ارسال دعوتنامه تعدات طرح اتوخدمت به شرح زیر بود:

تاریخ پذیرشزمان ارسال دعوتنامهموعد تحویل خودرو
سال 948 الی 9 اسفند 97اردیبهشت 98
6 ماهه اول سال 9511 الی 15 اسفند 97خرداد 98
6 ماهه دوم سال 9518 الی 22 اسفند 97خرداد 98
6 ماهه اول سال 96هفته اول اردیبهشت 98نیمه اول تیر 98
6 ماهه دوم سال 96هفته اول اردیبهشت 98نیمه اول تیر 98

طبق همین بخشنامه، از اواخر اسفند 97 روند ارسال دعوتنامه طرح اتوخدمت سایپا برای مشتریان آغاز شد و به نظر می‌رسید پس از تاخیرهای فراوان، ثبت نام‌کنندگان سرانجام به خودروهای خود برسند. ارسال دعوتنامه برای مشتریان در زمانبندی‌های بعدی یعنی در اردیبهشت 98 نیز ادامه داشت.

در تیرماه 98 حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت اتوخدمت سایپا با هدف اصلی پرداخت سود ماهانه به مشتریان اجرا شده است که این سود تا 28 درصد نیز محاسبه می‌شد. وی اضافه کرد در گذشته بسیاری از مشتریان با تمدید قرارداد، علاقه خود را نسبت به ادامه دریافت سود ماهانه این طرح اعلام می‌کردند، اما پس از افزایش قیمت خودروها بسیاری از آنها فقط خواهان دریافت خودرو شدند.

اتوخدمت

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا در ادامه خاطرنشان کرد هر یک از مشتریان قرارداد اتوخدمت سایپا را با پرداخت 5 تا 10 میلیون تومان منعقد کردند که بر اساس تصمیم‌گیری جدید گروه سایپا قرار است به ازای هر کد ملی فقط یک خودرو با قیمت قبلی به مشتریان این طرح تحویل داده شود. اگر در این طرح، مشتریان بیش از یک دستگاه خودرو می‌خواهند، این امکان را دارند تا خودروها را با قیمت روز و تحویل 98 دریافت کنند.

شکایت مشتریان طرح اتوخدمت

همان‌طور که در بالا گفتیم، شرکت سایپا طبق زمانبندی که اعلام کرده بود برای مشتریان دعوتنامه فرستاد و پول‌ها را هم به صورت کامل دریافت کرد و قرار بود همه مشتریان، سه ماه پس از دریافت دعوتنامه خودروی ثبت نامی خود را تحویل بگیرند، اما در حال حاضر هیچ خبری از تحویل خودروها نیست و مشتریان هنوز منتظر دریافت ماشین خود هستند. برخی از مشتریان این طرح، مشکل خود را با ما در میان گذاشتند که در ادامه چند مورد از آنها را مرور می‌کنیم:

  • سلام من 12 اردیبهشت برای خودروی تیبا تکمیل وجه کردم و در 16 مرداد هم ماشین فاکتور شده ولی هنوز به دستم نرسیده.

  • بنده رفتم سایپا گفتند حتما باید صلح اجباری کنید. لطفا اگر کسی اطلاعی دارد راهنمایی کند. در اردیبهشت برای خودرو سایپا تکمیل وجه کردم.

  • سلام بنده رفتم شرکت سایپا گفتند فعلا تیبا آماده تحویل نداریم و باید صبر کنید.

  • حواله من ثبت نام 94 تکمیل وجه اسفند 97 بوده و خرداد 98 واریز کردم اما هنوز تحویل نگرفته‌ام.

  • من نیمه اول 95 ثبت نام و اسفند 97 تکمیل وجه کردم. یک ماه هم هست الحاقیه بیمه رو ریختم ولی هنوز فاکتور نشده. این که میگن اسفند رو دارن فاکتور میکنن همش دروغه.

این‌ها فقط چند مورد از شکایات مشتریان طرح اتوخدمت سایپا است و تعداد پیام‌هایی که از سوی کاربرانمان ارسال شده بسیار زیاد بود. بسیاری از مشتریان اعلام کرده‌اند که با وجود دریافت دعوتنامه و تکمیل وجه، هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند و مراجعه آنها به شرکت سایپا نیز فایده‌ای نداشته و وعده‌های مسئولان این شرکت خودروسازی محقق نشده است.

در صورتی که شما هم جزو مشتریانی هستید که همچنان برای تحویل خودروی طرح اتوخدمت انتظار می‌کشید، وضعیت خود را با ما در میان بگذارید. ما نیز در گجت نیوز در صورتی که خبر جدیدتری دریافت کنیم، آن را به اطلاع شما عزیزان می‌رسانیم. امیدواریم شرکت خودروسازی سایپا هر چه زودتر به وعده‌های خود عمل و تکلیف مشتریان طرح اتوخدمت را مشخص کند.

آخرین اخبار طرح اتو خدمت سایپا:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. سلام منم دیروز رفتم واسه خودروی اتوخدمتم تکمیل وجه کنم سیستم باز نمیشد، خیلی بد شد، پول ماشین بزور جورکرده بودم

  2. منم اتوخدمت حواله ای گرفتم هنوز ندادند

  3. سلام. به سلامتی آقای ریسی و رسوایی غارت گرها انشاالله دارن فاکتور میکنند

  4. آقا به داد ما مالباخته های اتوخدمت برسید.

  5. سلام ساینا اتوخدمت امروز فاکتور شد

  6. سلام و خسته نباشدبه مسئولان سایت و همه دوستان اتو خدمتی خواستم اعلام کنم که من 5 قرارداد اتو خدمت با سایپا بستم برای تحویل پراید که برای هر کدام از قراردادها 23 میلیون تومان پرداخت کردم و قراربود سر تاریخ مقرر دعوتنامه صادر بشه بعد از گذشت 2 سال هنوز خبری نشده این که عنوان کردن با 5 میلیون قرارداد بوده کاملا دروغه من می توانم قراردادها رو براتون ارسال کنم .

  7. من نمیدونم با این همه اجحاف و خوردن حق مردم چرا سازمانهای کنترلی و بازرسی به ماجرا ورود نمیکنن؟ اگه خودرو نیست پس چرا 1000 تا 1000 تا تحویل فوری دارید اگه خودرو هست چرا به تعهدات سالهای 95 و 96 عمل نمیشه ؟ کدومش رو بالاخره سایپا قبول داره ؟

    • سلام دوستان لطفا یکی بگه قضیه این صلح اجباری چیه؟یعنی حتما باید بریم حواله رو از اسم خودمون به لسم خودمون صلح کنیم؟من حواله رو از کسی خریدم

    • اینا همشون از تو یه کاسه نون میخورن.
      همشون دزدن چه نمایندش چه کارخانه دارش اصلن اگه دزدی نکنن اقتصاد ایران نمیچرخه.
      اگه دزد نباشن هر روز باید جلسه بگیرن که چه کسی رو جایگزین فرد اخراج شده بکنن که لاپورتشون رو لوو نده

  8. خیلی دیگه دارن خیلی شورشو در میارن چرااتو خدمتی را را اذیت می کنند بابا ماشین را تحویل بدهید 180روز از تاریخ پذیرش گذشته قرار داد تمام شده 20 روز تاخیر خورده و این ها همچنان دارند وعده می دهند چرا هیچ کس به فکر اتو خدمتی ها نیست چرا جوابگو نیستند خدا به دادمون برسه فقط

  9. سلام و تشکر . از گجت نیوز خواهشمند است شکایت را شفاف سازی کند سایپا فقط یک قرارداد ما را تکمیل وجه کرده انهم هنوز خودرو تحویل نداده .یعنی از سال 94 پول مردم را گرفته و هنوز هیچ خودرویی به مردم نداده سایپا بفرماید که منتظر چه چیزی هست به چی داره فکر میکنه کاری نکنه به تعداد نفرات از سایپا شکایت کنیم .چرا خودرو ما را طبق قرارداد تحویل نمیدهد اما هر روز فروش فوری اعلام میکند .یعنی فکر میکنه با ما قرارداد ندارد ؟؟؟؟حتما باید شکایت کنیم تا خودرو مونو بگیریم ؟؟؟؟ لطفا سایپا تکلیف ما را روشن کند .این رفتار در شان سازمانی مثل سایپا نیست متاسفم .ما که خودرو را هر طور شده میگیریم اما این رفتار یادمون نمیره .

  10. خدا لعنتتون کنه دزدان کثیف خونم به جوش اومده.
    حرام خورها شماها خانواده ندارین دارین تو روز روشن از مردم با زور دزدی میکنید.
    این شالا نیست و نابود بشین

  11. خوب به سرتون اومده ملت فهیم…شماها هستید که با دلال بازیاتون اینارو سرپا نگه داشتین

  12. بعله دزدی کردن ک شاخ و گوش نداره

  13. اینا کی سر قولشون بودن که بار دومشون باشه

  14. فقط حرف میزنند معنی عمل رو نمیدونن ، پول رو میگیرن از ماشین خبری نیست فعلا