صندوق فروشگاهی

6 مرحله‌ی ضروری برای انتخاب صندوق فروشگاهی

در این مقاله 6 نکته مهم برای انتخاب صندوق فروشگاهی قدرتمند را بررسی می‌کنیم تا از اشتباهات پرهزینه‌ای که بیشتر خرده‌فروشان مرتکب می‌شوند جلوگیری کنید.

بسیاری از خرده‌فروشان اشتباهات پرهزینه‌ای را مرتکب می‌شوند که برای جلوگیری از آن می‌بایست اقداماتی مفیدی صورت بگیرد. از این رو در این مقاله 6 نکته مهم برای انتخاب صندوق فروشگاهی قدرتمند را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا از این اشتباهات جلوگیری شود.

6 نکته مهم برای انتخاب صندوق فروشگاه

مرحله‌ی نخست

نیازهای کسب‌وکارخود را تعریف کنید

در گام اول، باید فرآیندها و خدمات فروشگاه خود را مشخص کنید. به این مساله هم توجه کنید که موارد مهمی مانند نحوه پرداخت، میزان موجودی انبارتان و کالاهای پرفروش و تبلیغات برای فروشگاه خود می‌تواند در برنامه‌ریزی نقش مهمی داشته باشد.

آیا هم اکنون صندوق و نرم افزار حسابداری فروشگاهی دارید؟ ویژگی‌ها و امکاناتی که در سیستم فعلی ندارید و یا مشکلاتی که با آن مواجه شده‌اید را یادداشت کنید. به راه‌حل ها و پیشرفت‌های ممکن در استفاده از سیستم فروشگاهی خود فکر و آن‌ها را بررسی کنید.

آیا در فرآیندهای فروشگاه‌تان پیچیدگی‌هایی وجود دارد که نیاز به ساده سازی داشته باشند؟ آن‌ها را یادداشت کنید. در این باره می‌توانید با کارکنان خود نیز صحبت کنید. برای ارتقای بهره‌وری و اثربخشی کارکنان خود چه اقداماتی می‌توانید انجام دهید؟

مرحله‌ی دوم

سخت‌افزارهای مورد نیاز را یادداشت کنید

در این مرحله باید بر روی آن‌چه که برای راه‌اندازی صندوق فروشگاهی‌تان نیازدارید، تمرکز کنید. برخی سیستم‌ها به خرید سخت‌افزارهایی مانند صندوق، بارکد خوان و … نیاز دارند و برخی دیگر روی تجهیزات ساده‌تری مانند لپ‌تاپ قابل اجراهستند. کدام‌یک برای شما مناسب‌تراست؟

آنچه را که درفروشگاه‌تان نیاز دارید، مشخص کنید. از تعداد دقیق هر کدام از موارد مورد نیاز برای هر قطعه سخت‌افزارخود اطمینان حاصل کنید.

در حال حاضرسخت‌افزار و امکانات مورد نیاز را در فروشگاه خود در اختیار دارید؟ اطلاعاتی مانند برند و مدل آن‌ها را یادداشت کنید تا در آینده و زمانی که قصد خرید سخت‌افزارهای جدید را دارید بتوانید سازگاری آن سخت‌افزارها با مدل‌های فعلی را بررسی کنید.

مرحله‌ی سوم

بودجه تنظیم کنید

هزینه‌ی سیستم‌های فروشگاهی بسته به حجم کسب و کار (اعم از تعداد فروشگاه‌ها، مشتریان، محصولات و غیره) و سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیازتان متفاوت است. برای شروع شما به لپ‌تاپ و یا Pos فروشگاهی نیاز دارید و برای استفاده از این دستگاه باید نرم افزار فروشگاهی روی آن نصب کنید.بنابراین باید هزینه این موارد را پیش‌بینی کنید و بودجه‌ی ‌مناسب در نظر بگیرید.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت همکاران سیستم می‌تواند در این مورد گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. این نرم‌افزار پاسخگوی نیاز فروشگاه‌ها از اصناف مختلف از جمله سوپرمارکت‌ها، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و… است. همچنین ارائه خدمات پشتیبانی مناسب پس از فروش به شما در رفع مشکلات احتمالی کمک خواهد کرد. دشت بر روی اکثر سخت افزارهای موجود در بازار قابل نصب است.

مرحله‌ی چهارم

صندوق‌های فروشگاهی را بررسی و مقایسه کنید

دراین مرحله درباره‌ی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سیستم‌های فروشگاهی تحقیق کنید. این مرحله، مرحله‌ای است که شما باید بازخوردهای این صنعت را دریافت کنید و از تجربیات دیگر خرده‌فروشان مشابه درس بگیرید. اگر این مرحله یک بازی تلویزیونی می‌بود، شما در مرحله‌ای قرار داشتید که باید به دوستتان زنگ می‌زدید و یا ازحاضران جواب سوال را می‌پرسیدید.

باد یگر خرده‌فروشان در صنعت مرتبط با کسب و کار خود درباره‌ی سیستم‌های فروشگاهی‌شان صحبت کنید و بپرسید این سیستم چگونه برای آنان کارمی‌کند. یک تحقیق آنلاین انجام دهید و وب‌سایت‌های فروشندگان سیستم‌های فروشگاهی را بررسی کنید.

با فروشندگان سیستم‌های فروشگاهی تماس بگیرید ودرباره‌ی محصولات، خدمات و به‌طورکلی شرکت‌شان سوال بپرسید. محل دقیق شرکت آن‌ها را یادداشت کنید ودرباره‌ی کسب و کارآن‌ها و نیز ساعت‌های ارائه‌ی خدمات‌شان مطلع شوید. به خاطر داشته باشید موضوع خدمات مشتریان بسیار حائز اهمیت است. بنابراین حس حمایت از آنان را همواره در نظر بگیرید.

مرحله‌ی پنجم

عملکرد سیستم فروشگاهی را بررسی کنید

شما روی کاغذ می‌دانید صندوق‌های فروشگاهی چه هستند، اکنون زمان آن رسیده است که آن‌ها را درعمل بررسی کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که با شرکت‌های ارائه دهنده نرم افزارهای فروشگاهی تماس بگیرید و درخواست کنید تا محیط و امکانات نرم‌افزار را به شما معرفی کنید. برای مشاهده دموی نرم افزار دشت می توانید با شماره 02181022123 تماس بگیرید و یا از طریق صفحه‌ی دموی دشت همکاران سیستم درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.

در هنگام دمو سیستم سرعت، کارکرد و محیط کاربری هر نرم افزار فروشگاهی را بررسی کنید. روند انتقال داده و اطلاعات مشتریان، محصولات، تامین‌کنندگان وغیره در سیستم را بررسی کنید؟ ازخرده‌فروشان دیگر درباره‌ی چگونگی عملکردسیستم‌های فروشگاهی‌شان بپرسید و یا از خود شرکت ارائه دهنده محصول فروشگاهی می توانید درخواست کنید تا این روند را برای شما شرح دهد.

مرحله‌ی ششم

از سیستم فروشگاهی خود بیشترین بهره را ببرید

وقتی سیستم خود را تنظیم و راه‌اندازی کردید، زمان آن است تا راه‌هایی برای استفاده‌ی بهینه از آن بیابید. به نرم‌افزارها، افزودنی‌ها و سخت‌افزارها نگاهی بیندازید، آن‌هایی که می‌توانند سیستم فروشگاهی شما را ارتقا دهند و روند کاری‌تان را را ساده‌ترکنند را به کار بگیرید و یا خریداری کنید.

فروشندگان سیستم فروشگاهی را بیش از یک ارائه‌دهنده‌ی نرم افزار یا سخت افزار بدانید. بکوشید با آن‌ها ارتباط برقرارکنید. آن‌ها را شریک طولانی‌مدت خود ببینید که می‌توانند کسب و کار و مهارت‌های‌تان را ارتقا دهند.

فقط برای کمک گرفتن فنی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. همچنین درباره‌ی هر منبع رایگانی که برای مشتریان خود دارند ازآن‌ها پرس‌وجو کنید. آیادوره‌های آموزشی و یا سمینارهای مرتبط دارند؟شاید بتوانند به‌ صورت رایگان دوره‌های آنلاین و جزوات خود را برای شما ارسال کند.

فراموش نکنید که درباره آخرین ترفندهای مدیریت فروشگاه نیز اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید در کار خود از آن‌ها استفاده کنید.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت همکاران سیستم

شرکت دانش‌بنیان همکاران سیستم، نخستین شرکت نرم‌افزاری حاضر در بورس است که با گذشت بیش از ۳۰ سال عرضه‌ی راهکارهای نرم‌افزاری به کسب‌وکارهای ایرانی، بیش از ۴۶۰۰۰ مشتری در کسب‌وکارهای بزرگ، متوسط و کوچک دارد.

دشت، محصول همکاران سیستم برای فروشگاه‌ها می باشد که با ارائه راهکار مناسب برای اصناف مختلف، نیاز این بخش از صنعت خرده فروشی را پاسخگو است.

جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02181022123 تماس حاصل فرمایید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه راست باشه خیلی خوبه کمتر دزدی میشه