کروم او اس 76

کروم او اس 76 به دسکتاپ‌های مجازی و کنترل‌های مدیا جدید مجهز شد

نسخه پایدار کروم او اس 76 (Chrome OS 76) به تازگی منتشر شد. تعدادی ویژگی کاملا جدید همچون دسکتاپ‌های مجازی به سیستم عامل کروم جدید افزوده شده است.

گوگل به تازگی، نسخه پایدار سیستم عامل کروم او اس 76 را منتشر کرده است. اکنون تمامی کاربران دستگاه‌های قدرت گرفته از سیستم عامل دسکتاپ شرکت گوگل (Chrome OS) می‌توانند آن را دریافت کنند. مهم‌ترین ویژگی‌های کروم او اس 76 بهبود کنترل‌های مدیا، افزایش قابلیت‌های مربوط به کاربران معلول، بهبود شیوه مدیریت اکانت گوگل و از همه مهمتر، افزوده شدن قابلیت دسکتاپ‌های مجازی به شمار می‌روند.

بررسی ویژگی‌های کروم او اس 76

ویژگی دسکتاپ مجازی، که در کروم او اس جدید با عنوان Virtual Desks شناخته می‌شود، از دومین ماه سال جاری در دست توسعه قرار داشت و اکنون به نسخه پایدار جدیدترین سیستم عامل پلتفرم کروم راه پیدا کرده است. در حال حاضر، تنها از چهار دسکتاپ مجازی پشتیبانی می‌شود. یکی از نکات جالب، عدم ذکر ویژگی Virtual Desks در اسناد مربوط به کروم او اس 76 است، اگرچه مهم‌ترین ویژگی جدید به شمار می‌رود.

یکی از ویژگی‌های افزوده شده به کروم او اس جدید مخصوص کاربران معلول Automatic Clicks نام داشته و سبب می‌شود بعد از بردن نشانه‌گر ماوس روی یک آیتم، با گذشت مدت زمانی مشخص، به صورت خودکار روی آن کلیک شود. به شیوه‌ای مشابه می‌توان روی آیتم کلیک راست انجام داد یا از تکنیک درگ اند دراپ بهره برد.

تغییر در بخش کنترل مدیا در کروم او اس 76، شبیه به ویژگی Global Media Controls تازه اضافه شده به مرورگر گوگل کروم است. به لطف آن می‌توان برای هر اپلیکیشن یا تب که در حال اجرای صوت یا تصویر است، به صورت جداگانه به کنترل‌های مدیا دسترسی داشت.

با دریافت آپدیت جدید، مدیریت حساب‌های کاربری در کروم او اس راحت‌تر خواهد بود. تمامی آن‌ها را اکنون می‌توان در پنل تنظیمات Google Accounts مشاهده کرد. علاوه بر ویژگی‌های جدید، یک سری باگ‌های جزئی مربوط به سیستم عامل قبلی نیز برطرف شده است. بر اساس اعلام گوگل در وبلاگ خود، انتشار Chrome OS 76 آهسته و پیوسته صورت خواهد گرفت، به همین دلیل در صورت عدم توانایی برای دریافت آن در حال حاضر، کمی منتظر بمانید.