موتورولا وان اکشن

گوشی موتورولا وان اکشن مجهز به یک اکشن کمرا معرفی شد

گوشی موتورولا وان اکشن (Motorola One Action) به صورت رسمی رونمایی شد. خاص‌ترین ویژگی‌های این گوشی را باید مجهز شدن به نمایشگری با نسبت ابعاد تصویر 21:9 و مخصوصا یک اکشن کمرا دانست.

اکشن کمرا در زمانی که گوشی‌ هوشمند به شدت محبوبیت پیدا کرده بود، نگاه‌ها را به خود خیره کرد. این دوربین‌های مخصوص ورزشکاران، به سنسورهایی با زاویه دید بالا مجهز شده و قادرند در نرخ‌های فریمی بالای همچون 60 فریم بر ثانیه و بالاتر به فیلم برداری بپردازند. با این حال، مهم‌ترین ویژگی‌ یک اکشن کمرا توانایی آن برای خنثی‌سازی لرزهاش دست و حتی بدن کاربر محسوب می‌شود، به همین دلیل تمامی آ‌ن‌ها از سیستم‌های تثبیت‌کنندگی ویژ‌ه‌ای بهره می‌برند.

روزگاری کاربران، اقدام به خرید یک دستگاه پخش‌کننده موزیک، یک جی پی اس، یک دوربین و یک پخش‌کننده ویدیویی در کنار یک گوشی موبایل می‌کردند، اما امروز تمامی آن‌ها در قالب یک گوشی هوشمند قابل دسترس هستند. اگر گوشی های هوشمند بیشتری شبیه به موتورولا وان اکشن طراحی و تولید شود، به زودی شاهد ادغام اکشن کمراها با گوشی های هوشمند نیز خواهیم بود.

تجهیز موتورولا وان اکشن به یک اکشن کمرا

نام موتورولا وان اکشن به خاطر یک اکشن کمرا منحصربه‌فرد قرار گرفته روی پنل پشتی دستگاه این چنین انتخاب شده است. این دوربین از میدان دید 117 درجه پشتیبانی کرده و قادر است در نرخ 60 فریم بر ثانیه، با رزولوشن فول اچ‌دی فیلم برداری کند. سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین موتورولا وان اکشن قادر است از طریق تکنینک ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل، ویدیوهایی با رزولوشن پایین اما بسیار روشن و دارای نور بالا، شفاف و شامل جزئیات زیاد ضبط کند. از اهمیت وجود تثبیت‌کننده الکترونیکی تصویر در این دوربین نباید غافل شد.

یکی از ویژگی‌های خاص دوربین موتورولا وان اکشن توانایی چرخش برای ضبط ویدیوهای افقی، حین در دست گرفتن گوشی به صورت مستقیم و عمودی است! این موضوع برای ورزشکاران اهمیت زیادی پیدا می‌کند. به عنوان نمونه، دوچرخه‌سواران همواره گوشی هوشمند خود را به صورت عمودی روی پایه‌ای وصل شده به فرمان وسیله قرار می‌دهند، به همین دلیل همیشه مجبور به فیلم برداری به صورت پرتره هستند.

متاسفانه با استفاده از این دوربین موتورولا وان اکشن نمی‌توان عکس گرفت. به منظور عکاسی و همچنین ضبط ویدیوهای عادی، از دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی گوشی استفاده خواهید کرد. این دوربین قادر به فیلم برداری در رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه است. گفتنی است دوربین اصلی گوشی در واقع از دو سنسور تشکیل شده و یک سنسور 5 مگاپیکسلی کمکی از نوع عمق میدان نیز در کنار سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی قرار دارد. به لطف آن قادر به گرفتن عکس‌های پرتره خواهید بود. در مجموع، سه سنسور و دو دوربین روی پنل پشتی موتورولا وان اکشن قرار دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص موتورولا وان اکشن مجهز شدن به نمایشگری با نسبت ابعاد تصویر 21:9 است. یک گوشی هوشمند با بدنه کشیده و بسیار دراز، در سال 2019 ابتدا توسط سونی عرضه شد، اما به نظر می‌رسد رفته رفته شرکت‌های دیگر در پی الهام‌ گرفتن از این سبک طراحی هستند. رزولوشن صفحه نمایش 6.3 اینچی موتورولا وان اکشن فول اچ‌دی پلاس بوده و پنل آن از نوع IPS LCD است. گفتنی است دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، در قالب یک حفره، در گوشه بالا و سمت چپ نمایشگر قرار گرفته است.

متاسفانه وان اکشن با وجود داشتن یک اکشن کمرا، در حد و اندازه دوربین‌های مخصوص ورزشکاران محکم و مقاوم نیست. پشتیبانی از استاندارد IPX2 نشان می‌دهد این گوشی در صورت غوطه‌ور شدن در آب جان سالم به در نخواهد برد و تنها در برابر پاشش آب و فرو رفتن در آب به میزان بسیار کم، مقاوم است. همچنین بدنه گوشی قادر به خنثی کردن ضربه و فشار نیست، به همین دلیل در صورت استفاده از آن برای مقاصد ورزشی باید یک قاب محافظ مخصوص و محکم برایش تهیه کنید.

موتورولا وان اکشن یک گوشی قدرت گرفته از سیستم عامل اندروید 9 پای، مبتنی بر پلتفرم اندروید وان است. تراشه گوشی سامسونگ اگزینوس 9609 بوده و به 4 گیگابایت رم و همچنین 128 گیگابایت ظرفیت داخلی مجهز شده است. با استفاده از کارت حافظه جانبی می‌توان این فضا را افزایش داد. این گوشی دو سیم کارته هیبریدی است، به همین دلیل بین سیم کارت دوم و کارت حافظه جانبی باید یکی را انتخاب کنید.

ظرفیت باتری گوشی 3500 میلی‌آمپر ساعت بوده و توان سیستم شارژ سریع آن از طریق درگاه یو اس بی C برابر 10 وات است. در لبه بالایی گوشی درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری در نظر گرفته شده است. در لبه پایینی بدنه، شاهد قرارگیری یک اسپیکر دارای سیستم دالبی آئودیو هستیم. برای خرید موتورولا وان اکشن باید 260 یورو پرداخت کنید.