فایل های گیف

معرفی 6 اپلیکیشن عالی برای ساخت و ویرایش فایل های گیف

اگر قصد ساخت یا ویرایش فایل های گیف را دارید، ما در این مقاله 6 اپلیکیشن عالی را به شما معرفی می‌کنیم که شما را به یک حرفه‌ای در زمینه‌ی فایل های GIF تبدیل می‌کنند.

برای تبدیل بخشی از یک ویدیو در یوتیوب به یک تصویر متحرک تا قرار دادن چهره خود در گیف‌های مشهور و کارهایی از این دست می‌توان از اپلیکیشن‌های مخصوص ساخت گیف (GIF) استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم 6 اپلیکیشن برتر ساخت گیف را بررسی کنیم.

گیف‌ها به نوعی زبان اینترنتی هستند که برای نشان دادن واکنش‌ها، توضیحات سریع یا حتی هنر استفاده می‌شوند. گیف‌ها بخشی از صفحه کلید گوشی‌های همراه و برنامه‌های پیام رسان یا همان شبکه‌های اجتماعی هستند. وب سایت‌های متعددی وجود دارند که به دانلود و جمع آوری گیف‌ها اختصاص دارند. برای این کار کافیست کلمه‌هایی مانند Giphy‌ و Gfycat را جستجو کنید.

اگر می‌خواهید گیف‌های مخصوص به خودتان را داشته باشید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید، از این برنامه‌ها می‌توانید استفاده کنید.

ساخت و ویرایش فایل های گیف

1- Morphin (اندروید، آی او اس): چهره خود را با هوش مصنوعی به یک گیف اضافه کنید

فایل های گیف

هوش مصنوعی می‌تواند کارهای جالبی از جمله ساختن تصاویر ساختگی شبیه تصاویر واقعی، انجام دهد. به عنوان مثال برنامه موفین می‌تواند چهره شما یا هرکس دیگری را به گیف‌های مشهور اضافه کند.

این برنامه ابتدا از شما می‌خواهد تا یک عکس سلفی واضح و روشن بگیرید تا بتواند چهره شما را شناسایی کند. سپس، از گالری این برنامه که شامل فیلم، موزیک ویدیو، افراد مشهور، گیف‌های معروف مخصوص واکنش و چیزهای دیگر است، یک مورد را انتخاب کنید. چند دقیقه طول می‌کشد تا چهره شما به گیف مورد نظرتان اضافه شود. در این حین، برنامه شما را با پرسیدن چند سوال در مورد انتخابتان، سرگرم می‌کند.

شما می‌توانید چندین عکس از خود و دوستانتان بگیرید و آن را به گالری عکس این برنامه اضافه کنید. اما قبل از انتخاب گیف، باید چهره را به صورت دستی انتخاب کنید. چهره افراد مشهور نیز در گالری این برنامه وجود دارد. برای مثال اگر می‌خواهید بدانید که کیانو ریوز در قالب مرد آهنین چه شکلی خواهد شد، از چهره‌های موجود در گالری استفاده کنید. اگر این برنامه به حد کافی برایتان جذابیت ندارد، موارد دیگر را امتحان کنید.

2- Giphy Cam (اندروید، آی او اس): ضبط گیف از طریق دوربین گوشی

فایل های گیف

Giphy  یکی از پورتال‌های پیشرو در زمینه‌ی فایل های گیف است. این سایت شامل یک اپلیکیشن نیز می‌شود که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهایی ضبط کرده و به صورت خودکار آن‌ها را به فایل‌های گیف تبدیل کنید. این ساده‌ترین سازنده‌ی سلفی‌های گیف است که تا به امروز دیده‌ام و روش جالبی برای ثبت واکنش‌های شما و اشتراک‌ گذاشتن آن‌ها با دوستانتان است.

در عرض 5 ثانیه می‌توانید گیف‌های کوتاه یا بلند درست کنید. در این برنامه می‌توانید از استیکرهای متعددی برای ساخت گیف مورد نظر خود استفاده کنید. شما می‌توانید این استیکرها را به اندازه دلخواه تغییر سایز دهید و همچنین فیلترهایی به آن اضافه کنید که حالت جادویی پیدا کند. علاوه بر این موارد می‌‌توانید نوشته‌ای را به گیف خود اضافه نمایید.

این گیف‌ها می‌توانند مستقیما د برنامه‌های اجتماعی یا پیام رسان به اشتراک گذاشته و ذخیره شوند. آن‌ها به طور خودکار به گالری یا کتابخانه تصاویر اضافه می‌شوند، بنابراین برای استفاده از این گیف‌ها در برنامه‌ی دلخواه خود از این طریق می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. نکته‌ی جذابی که در رابطه با این اپلیکیشن وجود دارد این است که شما فقط به ساخت گیف‌های سلفی محدود نمی‌شوید.

3- Gfycat Loops (اندروید): ضبط از صفحه و تبدیل آن به گیف

فایل های گیف

برنامه Gfycat نیز مانند برنامه Giphy یک برنامه اختصاصی برای ضبط ویدیو و تبدیل آن به گیف است. اما نسخه‌ی اندرویدی آن یک ویژگی اضافی دارد و آن هم ضبط از روی صفحه است.

شما می توانید از هر چیزی که در روی صفحه گوشی شما در حال رخ دادن است، یک ویدیو ضبط کنید تا این برنامه به طور خودکار آن را به گیف تبدیل کند. در این اپلیکیشن هم مانند مورد قبلی می‌توانید گیف مورد نظرتان را تغییر سایز و اندازه داده و به آن متن و استیکر اضافه کنید.

4- GIFRun (تحت وب): سریع‌ترین تبدیل کننده‌ی ویدیوهای یوتیوب به گیف

فایل های گیف

اپلیکیشن و وب سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند فیلم‌های یوتیوب را به گیف‌های کوتاه تبدیل کنند. GIFRun به دلیل سرعت مطلوب و راحتی که ارائه می‌دهد، هنوز ویژه است. این برنامه شامل یک موتور جستجوی یوتیوب است و سرعت ساخت گیف در آن بسیار بالاست.

ویدیوی یوتیوب مورد نظر خود را از طریق GIFRun انتخاب و جستجو کنید، بنابراین راهی برای کپی پیست کردن نشانی الکترونیکی نیست. ویدیو پخش می‌شود و شما می‌توانید زمان شروع و همچنین طول فایل گیف خود را انتخاب کنید. با استفاده از GIFRun حتی می‌توانید متن یا نوشته‌ای به گیف خود اضافه کنید. اگر حجم گیف مورد نظرتان کم‌تر از 5 مگابایت است، زمان آن را زیر 5 ثانیه تنظیم کنید.

به غیر از یوتیوب،GIFRun  قادر به تبدیل ویدیوهای Vimeo ، Facebook ، Instagram و Twitter نیز هست. اما هیچ موتور جستجوگری برای آن‌ها وجود ندارد.

5- Gifless (تحت وب): ایجاد گیف‌های شکلکی

فایل های گیف

Gifless دو شیوه جدید ارتباط اینترنتی را با هم ترکیب کرده و یکی می‌کند. یعنی از طریق Gifless می‌توانید گیفی ایجاد کنید که شامل ایموجی یا شکلک هم باشد. این یک رابط کاربری بسیار ساده است.

در هر سطر، شما می توانید ایموجی‌ها یا کلمات را اضافه کنید. این مورد از طریق صفحه کلید موبایل ساده‌تر است. اما سایت‌های آنلاینی برای کپی کردن آن‌ها نیز وجود دارد. در حقیقت، شما می‌توانید ایموجی‌ها، شکلک‌ها و … را درون Gifless کپی کنید.

هر سطر از ایموجی‌ها یا نوشته‌ها به یک قاب جداگانه در گیف نهایی تبدیل می‌شوند. حتی شما می‌توانید برای جذاب‌تر کردن آن‌ها رنگ‌های مختلفی را به عنوان پس زمینه برای فریم‌های مختلف انتخاب کنید. زمانی که این کار را انجام دادید، گیف نهایی را دانلود و آن را ذخیره کنید.

6- GIFMuse.io (تحت وب): ساخت گیف از دست‌سازه‌های شما

فایل های گیف

کاربرد فایل های گیف فقط برای ارتباط و نشان دادن واکنش نیست. برخی از هنرمندان از از این طریق گیف‌های خیره کنندهای را می‌سازند. گیف‌هایی که با GifMuse می‌سازید می‌تواند یک گالری از کارهای هنری باشد. در مجموع، 57 گیف هنری وجود دارند که برای خلق یک اثر هنری جدید از هندسه، شاهکارهای مشهور و چیزهای جذاب استفاده می‌کنند.

به غیر از این برنامه‌ها، ابزار یا راه‌های دیگری نیز برای ساخت و اشتراک گذاری گیف‌ها وجود دارد. اگر گیفی که ساخته‌اید حجم زیادی دارد، یا نیاز به برش و چرخش دارد، برنامه‌های رایگانی برای ویرایش آن‌ها وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ممنونواز اطلاعاتی ک دراختیارنون قرار میدین

  2. کاش با ویدئو نشون میدادن