گوش پاک کن

استفاده از گوش پاک کن موجب ایجاد عفونت جمجمه در یک زن شد!

بارها استفاده از گوش پاک کن توسط پزشکان ممنوع اعلام شده و حالا نادیده گرفتن این موضوع، منجر به ایجاد عفونت جمجمه در یک زن استرالیایی شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده، عادت روزانه یک زن در تمیز کردن گوش‌های خود با گوش پاک کن منجر به ایجاد یک عفونت خطرناک در جمجمه وی شده است. این زن 37 ساله استرالیایی به نام جاسمین، هر شب گوش‌های خود را با گوش پاک‌ کن تمیز می‌کرد، اما با گذشت زمان متوجه شد که شنوایی گوش چپ وی دچار مشکل شده و به همین خاطر به پزشک مراجعه کرد. تشخیص پزشک در ابتدا عفونت گوش بود و جهت درمان برای او آنتی‌بیوتیک تجویز شد، اما مشکل شنوایی او از بین نرفته بود و خیلی زود متوجه شد که پس از تمیز کردن گوش‌هایش، بر روی گوش پاک کن ، خون ظاهر می‌شود و این مسئله به شدت او را ترساند.

این زن پس از انجام تست شنوایی متوجه شد که ناشنوایی متوسطی دارد و به همین خاطر به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کرد. این متخصص برای بیمار سی تی اسکن تجویز کرد و پس از انجام آن، وضعیت وحشتناکی را مشاهده کرد؛ جاسمین دچار عفونت باکتریایی شدیدی شده بود. الیاف موجود در گوش پاک کن، استخوان پشت گوش چپ را از بین برده بود. این متخصص به جاسمین گفت که شما باید 4 یا 5 سال پیش به پزشک مراجعه می‌کردید.

در نهایت جاسمین برای برداشتن بافت آلوده و بازسازی مجرای گوش، تحت عمل جراحی 5 ساعته قرار گرفت. جراحان به وی گفتند که الیاف پنبه‌ای گوش پاک کن در گوش او جا گرفته و منجر به آلودگی و عفونت شدید شده‌اند.

گوش پاک کن

جاسمین اظهار داشت:

الیاف پنبه به مدت 5 سال در گوش من جمع شده بود و باعث ایجاد عفونت می‌شد، تا حدی که استخوان جمجمه من در پشت گوش به ضخامت یک کاغذ نزدیک شد.

استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن گوش خطرناک بوده و این تصور که انجام این کار خطری ندارد، کاملا غلط است. آکادمی آمریکایی گوش، حلق و بینی و جراحی سر و گردن (AAO-HNSF) اعلام کرد که افراد باید از قرار دادن اشیایی همانند گوش پاک‌کن، جلوگیری کنند. در حقیقت استفاده از گوش پاک‌ کن می‌تواند به گوش آسیب برساند و چرک پشت گوش را به داخل گوش هدایت کند. بر اساس اعلام AAO-HNSF، استفاده از گوش پاک کن و سایر ابزارها ممکن است باعث تحریک، عفونت گوش یا حتی آسیب دیدن پرده گوش شود. بر اساس اعلام پزشکان در ماه مارس سال جاری هم یک مرد پس از گیر کردن الیاف گوش پاک‌ کن در کانال گوش ، دچار عفونت جمجمه‌ شد.

عفونت گوش جاسمین پس از انجام عمل جراحی، درمان شد، اما دچار کم‌شنوایی دائمی شد. او در این رابطه اظهار داشت:

هم اکنون سعی می‌کنم به تمام افراد درباره خطرات استفاده از گوش پاک کن هشدار دهم. گوش‌ها بخش ظریف و حساسی از بدن هستند، بنابراین باید با احتیاط با آن‌ها رفتار کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. من هیچ وقت استفاده نمیکنم میگن با سشوار خوبه

  2. من خیلی وقت که شنیدم خوب نیست استفاده کنی از گوش پاکن

  3. 😐ببین دیگه چی ساختن

  4. وایی من همیشه استفاده میکنم