206 اس دی

مدیرعامل سابق ایران خودرو: هزینه 250 میلیون دلاری صندوق 206 اس دی کذب است

مدیرعامل پیشین گروه خودروسازی ایران خودرو گفت خبر مربوط به هزینه 250 میلیون دلاری برای طراحی صندوق پژو 206 اس دی کذب است و برای این طراحی فقط 12 میلیارد تومان هزینه شده است.

طی روزهای گذشته پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد برای طراحی صندوق خودرو پژو 206 صندوق دار حدود 250 میلیون دلار هزینه شده است که این موضوع حواشی زیادی را به همراه داشت. در همین رابطه منوچهر منطقی، مدیرعامل اسبق ایران خودرو این گفته را کذب دانست و اعلام کرد برای طراحی صندوق پژو 206 صندوق دار فقط 12 میلیارد تومان هزینه شده است و افراد سیاسی نباید در مسائل فنی ورود پیدا کنند.

جزئیات هزینه صندوق پژو 206 اس دی

مدیرعامل اسبق ایران خودرو در ادامه تاکید کرد با انتشار چنین خبرهایی بسیاری از مردم بر این باورند که تولید چند قطعه مربوط به صندوق یک خودرو هزینه 250 میلیون دلاری را به همراه داشته که این باور اشتباه است؛ زیرا نکته مهم این است که برای صندوق جدید باید طراحی، ساخت تجهیزات و ایجاد خط تولید نیز مورد توجه قرار بگیرد. هنگامی که طراحی می‌کنید و قصد دارید به استانداردهای بین‌المللی برسید، باید مدل‌هایی را بسازید، برای آن هزینه‌هایی بپردازید و اگر قصد تولید آن را دارید، می‌بایست برای تهیه قالب‌ها و ساخت خط تولید نیز هزینه‌هایی را متحمل شوید.

منوچهر منطقی در ادامه افزود اینکه بخواهیم 250 میلیون دلار را برای طراحی یک صندوق در نظر بگیریم باید بگوییم این تصور بسیار اشتباه است. وی خاطرنشان کرد برای طراحی صندوق 206 اس دی فقط 12 میلیون دلار هزینه شده است که در آن زمان مبلغ ریالی آن 12 میلیارد تومان بود. مدیرعامل اسبق ایران خودرو در پایان تاکید کرد:

افراد سیاسی نباید در موضوعات فنی ورود کنند؛ زیرا مهندسان مجرب کشور روی این مسائل کار کردند تا یک برند ملی داشته باشیم و نباید آن را زیر سوال ببریم. افراد زمانی که به دنبال اظهارنظر هستند باید از موضوع آگاه باشند و بدانند درباره کدام موضوع می‌خواهند اظهارنظر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. عجب! بدبخت بیچاره منظورش از مسائل فنی یعنی دزدی حرفه ای، راست میگه مهندسان مجرب و با تجربه منظورش دزدان با تجربه هست خاک بر سرت و خاک بر مهندسان مجرب چرت که پول پرست و نوکیسه و رشوه بگیر و دزد هستن
    ماشین ملی !وقتی پیچ و مهره اش از خارج میارین این چه خودرو ملی هست!

  2. 12 میلیارد در چه تاریخی بوده!!!

    در ضمن لطف کنید مطلب کامل رو پخش کنید

    مدیر عامل سابق ایران خودرو گفته‌ی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ را تکذیب کرد و گفت: هرگز چنین پولی برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ پرداخت نشده است. منوچهر منطقی با بیان اینکه اعداد مطرح شده در این زمینه غلوآمیز بوده و ناشی از عدم شناخت وی به ابعاد کار است، افزود: وقتی شما می‌خواهید یک خودرو مثل پژو ۲۰۶ را صندوق دار کنید به این معنی است که شما به جای دو محفظه یک محفظه دیگر نیز به خودرو اضافه می‌کنید یعنی علاوه بر محفظه موتور و محفظه سرنشین محفظه سومی هم به عنوان صندوق عقب به خودرو اضافه می‌شود و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد قاعدتاً باید تمام پارامتر‌های خودرو بر این اساس تغییر کند. وی گفت: برای اعمال این تغییرات باید دو اصل را مدنظر قرار دهید اول اینکه خودرویی با قیافه‌ای جذاب و مشتری پسند طراحی کنیم و دوم اینکه این خودرو تست‌های مختلف از جمله تست تصادف را تحمل کند.

    به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر عامل سابق ایران خودرو افزود: به همین منظور وقتی محفظه سومی به خودرو اضافه می‌شود تمامی سیستم‌های خودرو شامل سیستم ترمز، تعلیق و سیستم‌های پایداری یا باید مجدداً طراحی شود و یا ارتقاء یابد. منطقی با بیان اینکه بعد از طراحی، خودروی شما باید آزمایش‌های مختلف را بگذراند، گفت: به همین منظور شما باید ۱۲ نمونه بسازید که آزمون‌های فنی متعدد را انجام دهد و از آنجا که پژو ۲۰۶ صندوق دار برای صادرات به اروپا طراحی شده بود باید ۲۶ آزمون مختلف را می‌گذراند تا استاندارد سه ستاره اروپا را دریافت کند.

    وی با بیان اینکه برخی از این آزمون‌ها در داخل کشور و برخی دیگر در خارج انجام شد، افزود: پس از گرفتن استاندارد‌های لازم تازه باید کار ساخت تجهیزات جدید خودرو و همچنین طراحی قالب‌ها و در نهایت طراحی خط تولید و راه اندازی آن را انجام می‌دادیم که سرجمع هزینه تمامی این کار‌ها با محاسبات ما آن زمان ۱۴۷ میلیون دلار و با نرخ تبدیل آن زمان ۱۴۷ میلیارد تومان می‌شد. مدیرعامل سابق ایران خودرو در توضیح جزئیات بیشتر این هزینه‌ها گفت: ۱۲ میلیون دلار برای طراحی این خودرو، ۸ میلیون دلار برای آزمون ها، ۴۰ میلیون دلار برای طراحی خطوط تولید و ۸۳ میلیون دلار نیز برای راه اندازی و تولید محصول هزینه شد مضاف بر اینکه در این پروژه ۸۰۰ هزار نفر ساعت فعالیت کردند. آقای منطقی با بیان اینکه هزینه ۱۴۷ میلیارد تومانی برای طراحی، ساخت نمونه، آزمون‌ها و دریافت استانداردها، ساخت تجهیزات و راه اندازی خط تولید بوده افزود: بنابر این، این گفته که بگویند ۲۵۰ میلیون دلار فقط برای طراحی هزینه شده است کاملاً اشتباه است.

    دوستان دقت کنید که شرکت ماهیندرا، خودروسازی بزرگ سانگ یانگ کره جنوبی با تمامی خطوط تولید رو 400 میلیون دلار خریداری کرده!!!!

    با سپاس

  3. حاجی جمع نمیشه هرکاری کنی

  4. خودشون فهمیدن چ دروغ بزرگی گفتن

  5. اینا کل زندگیشون دروغه و یه روده راست تو شکمشون نیست