قطع گوشی با رجیستری

در صورت قطع گوشی با رجیستری این مراحل را انجام دهید

در صورت قطع گوشی با رجیستری از سوی اپراتورها پیامی را مبنی بر قطع سرویس دریافت خواهید کرد. اما برای حل مشکل باید چه مراحلی را انجام دهید؟

طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه با هدف حفظ حقوق مشتریان و جلوگیری از قاچاق انجام شد تا گوشی های موبایل فقط از مسیرهای قانونی به کشور وارد شوند. از این رو فقط گوشی‌های که به صورت قانونی وارد کشور شده باشند، فعال خواهند شد و اگر شناسه گوشی در سیستم اپراتوری ثبت نشود، برای کاربران پیامی ارسال می‌شود که به آنها هشدار می‌دهد فقط ظرف مدت یک ماه قادر به دریافت شبکه سرویس خواهند بود و پس از آن اگر مراحل رجیستری را انجام ندهند با قطعی مواجه می‌شوند.

آن دسته از گوشی های موبایل که قبل از اجرا شدن طرح رجیستری در شبکه‌های اپراتوری فعال بودند به انجام مراحل رجیستری نیازی نخواهند داشت، اما گوشی های موبایلی که در حال حاضر توسط مشتریان خریداری می‌شوند، می‌بایست در همان زمان خرید مراحل ثبت را انجام دهند. گوشی‌هایی که توسط مسافران به صورت مسافری به کشور وارد می‌شوند، اگر مالکان قصد داشته باشند کمتر از یک ماه این گوشی‌ها را در کشور نگه دارند، به رجیستری نیازی نیست، اما پس از گذشت یک ماه می‌بایست مراحل رجیستری را انجام دهند.

مواردی از قطع گوشی با رجیستری و راهکارها

1.‌ برخی از کاربران اعلام کردند که گوشی آنها قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برندهایی که مشمول طرح رجیستری شدند، فعال بوده است و به همین دلیل مشمول طرح رجیستری نمی‌شدند. از این رو اگر گوشی موبایل این افراد قطع شده است، برای پیگیری باید این مشکل را به مرکز تماس طرح با شماره 096366 یا به آدرس ایمیل سامانه همتا اعلام کنند. همچنین برای دریافت پاسخ در خصوص سوالات و مشکلات مربوط به این طرح می‌توانند با مرکز تماس 096366 تماس بگیرند.

2.‌ اگر مالکان، گوشی خود را از خارج کشور خریده‌اند، می‌بایست ظرف مدت یک ماه با مراجعه به سایت گمرک اطلاعات خود را وارد و عوارض گمرکی را پرداخت کنند، سپس از رسید آن پرینت بگیرند و آن را در سایت سامانه همتا و در قسمت مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنند. اگر گوشی موبایل ظرف دو تا 3 روز به شبکه متصل نشد، باید مشکل خود را به مرکز تماس طرح 096366 یا به آدرس ایمیل همتا اعلام کنند.

3. اگر جزو آن دسته از مسافرانی محسوب می‌شوید که قصد دارید از سیم کارت‌های داخلی استفاده کنید و برای این کار حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کرده‌اید، اما همچنان با قطع گوشی مواجه هستید، باید از رسید خود پرینت بگیرید و آن را در سایت سامانه همتا و در قسمت مسافری ثبت و به آدرس همتا با تشریح مشکل ایمیل کنید.

4. اگر گوشی موبایل مورد استفاده خود را در فروشگاه‌های خارج از کشور تعمیر کرده‌اید یا ناچار به تعویض آن شده‌اید که باعث تغییر IMEI گوشی شده باشد، ممکن است از سامانه همتا پیامکی مبنی بر قطع سرویس دریافت کنید یا سرویس آن به صورت خودکار قطع شود. در چنین مواقعی باید شناسه IMEI گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید را به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره موبایلی که در گوشی استفاده می‌کنید را در کنار کلیه مستندات و با تشریح مشکلتان به آدرس ایمیل سامانه همتا ارسال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چندین روزه طرح ریجستری تعطیل شده و ظاهرا ساعتی از شب سایت باز میشه برای زلال ها ما که مجبوریم در طول روز سرکار باشیم و شب میخواهیم استراحت کنیم باید بیداری بکشیم که متاسفانه هنوز موفق نشدم مرتب پیام میده مشکل ارتباط با اکانتر واقعا باید چکار کرد وقتی خود سامانه الآن ۲۰روزهقطع سو

  2. بله گمرک بخاطر سهم 3درصدی از گوشی میتونه گوشی که شما 97درصدش رو پرداخت میکنید از طریق سامانه همتا غیر فعال کنه ولی مالک گوشی وقتی گوشیش به سرقت میره نه تنها نمیتونه از طریق این سامانه ردیابی کنه بلکه حتی نمیتونه به حق مالکیت برسه یعنی وقتی گوشی به سرقت میره گوشی رو از طریق سامانه همتا غیر فعال کنه این یعنی چی

  3. بله گمرک بخاطر سهم 3درصدی از گوشی میتونه گوشی که شما 97درصدش رو پرداخت میکنید از طریق سامانه همتا غیر فعال کنه ولی مالک گوشی وقتی گوشیش به سرقت میره نه تنها نمیتونه از طریق این سامانه ردیابی کنه بلکه حتی نمیتونه به حق مالکیت برسه یعنی وقتی گوشی به سرقت میره گوشی رو از طریق سامانه همتا غیر فعال کنه این یعنی چی

  4. سلام طرح رجیستری فقط برای گمرک وقاچاق کالا خوب ولی متاسفانه هیچ تدبیری توی این طرح برای مالک گوشی که سهمی حدود97درصد نسبت به گمرک که3درصد داره نشده یعنی اگه گمرک پرداخت نشه سامانه همتا گوشی روغیر فعال میکنه ولی اگه گمرک پرداخت بشه وبعد گوشی شما به سرقت بره توی این سامانه هیچ آیتمی برای مالک وجود نداره که گوشیش رو ردیابی ویا غیر فعال کنه ودر واقع این مالکیت ظاهرا اصلان انگار وجود نداره واین خودش به سرقت گوشی کمک شایانی میکنه آنچنان که الان آمارش به جایی رسیده که دیگه الان فقط سرقت گوشی مطرح نیست بلکه جون افراد هم مورد تهدید

  5. واقعا عالی بود خیلی ممنون