خودروهای الکتریکی

تعداد جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در بریتانیا از تعداد پمپ بنزین‌ها بیشتر شد

تعداد جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در بریتانیا به 9 هزار و 300 ایستگاه رسید و از تعداد پمپ بنزین‌ها پیشی گرفت که همین موضوع افزایش خرید خودروهای برقی را به دنبال داشت.

امروزه بسیاری از کشورها به دنبال ترغیب خریداران به استفاده از خودروهای الکتریکی هستند تا بتوانند با گسترش این وسایل نقلیه پاک میزان آلودگی هوای کلان‌شهرها را کاهش دهند، اما این شرایط برای بریتانیا بسیار متفاوت است؛ زیرا تعداد جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی در بریتانیا از تعداد پمپ بنزین‌ها نیز بیشتر است. در حال حاضر بریتانیا حدود 9 هزار و 300 ایستگاه شارژ برای خودروهای برقی ایجاد کرده است که از این تعداد بیش از 1600 جایگاه از نوع شارژ سریع محسوب می‌شوند؛ این جایگاه‌ها قادرند حدود 80 درصد باتری یک خودرو الکتریکی را در کمتر از 1 ساعت شارژ کنند.

دلیل افزایش جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی

خودروهای الکتریکی

سهم خودروهای الکتریکی از بازار بریتانیا به 1.4 درصد افزایش پیدا کرده است که از دلایل اصلی آن می‌توان به کاهش نگرانی مصرف‌کنندگان در خصوص محدوده حرکتی خودروهای برقی و ایجاد زیرساخت‌های شارژ اعلام کرد. گفتنی است تقاضا برای خودروهای برقی در ماه میلادی جاری حدود 158 درصد افزایش پیدا کرده است. شهروندان لندن نیز تصمیم گرفته‌اند در این راستا از محصولات الکتریکی برای کارهای روزانه خود استفاده کنند. در همین رابطه یکی از مدیران نیسان بریتانیا اعلام کرد:

مشتریان در ابتدا در خصوص برد حرکتی این وسایل نقلیه برقی با نگرانی‌هایی مواجه بودند که توانستیم این مشکل را برطرف کرده و در حال حاضر قسمت زیادی از نیازهای رانندگی روزانه مشتریان را تامین کنیم. زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی یکی از چالش‌های بعدی ما محسوب می‌شود. همچنین سعی داریم شارژ مجدد آسان و افزایش لذت رانندگی را در این محصولات به ارمغان بیاوریم.

خودروهای الکتریکی

اولین پمپ بنزین بریتانیا در نوامبر سال 1919 در برکشایر راه‌اندازی شد و جالب است بدانید در کنار افزایش جایگاه‌های شارژ الکتریکی، تعداد پمپ بنزین‌ها از سال 1970 به میزان 80 درصد افت پیدا کرده و حالا فقط 8 هزار و 400 جایگاه برای این نوع از سوخت‌ها در بریتانیا وجود دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. والا این خیلی بهتره راحت تر و خوب تر