سیستم عامل هارمونی

هواوی امسال هیچ تلفن همراهی با سیستم عامل هارمونی عرضه نمی‌کند

کمپانی هواوی هیچ برنامه‌ای برای عرضه گوشی‌های هوشمند خود با سیستم عامل هارمونی او اس (Harmony OS) در سال جاری میلادی ندارد.

هواوی ماه گذشته به صورت رسمی از سیستم عامل هارمونی او اس به عنوان جایگزینی برای اندروید رونمایی کرد، اما این گوشی‌ساز چینی فعلا برنامه‌ای برای عرضه موبایلی با این سیستم عامل ندارد. وینسنت یانگ، معاون ارشد هواوی در گفت‌وگویی پیرامون این موضوع گفته است آن‌ها قصد دارد تا پایان سال 2019 از سیستم عامل Harmony OS تنها در ساعت‌ها و تلویزیون‌های خود استفاده کنند.

یانگ در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرده است این کمپانی قصد دارد به اکوسیستم استاندارد و یکسان (اندروید) پایبند بماند، اما در صورت افزایش تنش‌ها میان دولت‌های آمریکا و چین و منع شرکت‌های آمریکایی از همکاری با هواوی، آن‌ها به سیستم عامل Harmony OS به عنوان یک جایگزین برای اندروید نگاه می‌کنند.

آیا واقعا سیستم عامل هارمونی به گوشی‌های هواوی می‌آید؟

در زمان رونمایی رسمی از هارمونی گفته شد در حال حاضر تمرکز سیستم عامل هواوی بر روی بازار چین است، اما هواوی علاقه‌ای به محدود کردن پلتفرم خود ندارد. به همین دلیل سیستم عامل Harmony OS تا یکسال آینده به یک پروژه‌ی متن باز تبدیل خواهد شد تا به دیگر شرکت‌های رقیب همچون اوپو و شیائومی، فرصت همکاری را بدهد. البته صرف نظر از اتفاقی که می‌افتد، هواوی تمایل دارد همانند اپل به تنهایی روبه جلو پیش برود. روند توسعه این پلتفرم از دو سال پیش آغاز شده است، اما امسال این شرکت به‌طور قابل توجهی فرآیند آن را تسریع بخشید و انتظار می‌رود نسخه‌ی 2 آن در سال 2020 و نسخه‌ی 3 آن نیز در سال 2021 آماده‌ی انتشار بر روی دستگاه‌های هوشمند باشند.

پرچمدار جدید هواوی یعنی میت 30 قطعا با سیستم عامل اندروید عرضه خواهد شد، اما اگر اوضاع سیاسی-اقتصادی چین بیش از این روبه وخامت بگذارد، احتمالا میت 30 آخرین گوشی پرچمدار هواوی با سیستم عامل اندروید باشد. نظرات خود پیرامون این خبر را با سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*