مقایسه گوشی ریلمی 5 با شیائومی می ای 3

مقایسه گوشی ریلمی 5 با شیائومی می ای 3

ما در این مقاله به مقایسه گوشی ریلمی 5 با شیائومی می ای 3 (Realme 5 vs Xiaomi Mi A3) خواهیم پرداخت تا شما را در انتخاب یک گوشی اقتصادی جدید کمک کنیم.

ریلمی، برند زیرمجموعه شرکت اوپو چند روز پیش از دو گوشی جدید به نام‌های ریلمی 5 و ریلمی 5 پرو پرده برداری کرد. هر دو دیوایس ارائه کننده‌ی مشخصات فنی جذابی در کنار قیمت به شدت رقابتی هستند. ما معتقدیم که این گوشی‌ها می‌توانند با گوشی‌های خانواده جدید Mi CC شیائومی که شامل دو عضو می سی سی 9 و می سی سی 9 ای باشند و همچنین گوشی شیائومی می ای 3 رقابت کنند.

به همین بهانه قصد داریم در این مقاله به مقایسه گوشی ریلمی 5 با شیائومی می ای 3 بپردازیم. هر دو گوشی ارزش خرید بسیار زیادی نسبت به قیمت و مشخصات فنی که ارائه می‌کنند دارند. پس کدام گزینه‌ی بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه گوشی ریلمی 5 با شیائومی می ای 3

گوشیریلمی 5شیائومی می ای 3
ابعاد و وزن164.4 در 75.6 در 9.3 میلی‌متر
وزن 198 گرم
153.5 در 71.9 در 8.5 میلی‌متر
وزن 173.8 گرم
نمایشگر6.5 اینچ 720×1600 پیکسل
نسبت ابعاد 20:9
تراکم 269ppi
IPS LCD
6.01 اینچ 720×1560 پیکسل
نسبت ابعاد 19.5:9
Super AMOLED
پردازندهاسنپدراگون 665 8 هسته 2 گیگاهرتزاسنپدراگون 665 8 هسته 2 گیگاهرتز
حافظه3GB رم 32GB حافظه
4GB رم 64GB یا 128GB حافظه
اسلات میکرو اس دی جداگانه
4GB رم 64 یا 128GB حافظه
6GB رم 128GB حافظه
اسلات میکرو اس دی
نرم افزاراندروید 9 پای
ColorOS
اندروید 9 پای
Android One
ارتباطاتوای فای 802.11a/b/g/n/ac
بلوتوث 5
GPS
وای فای 802.11a/b/g/n/ac
بلوتوث 5
GPS
دوربینچهارگانه 12 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسلی f/1.8 و f/2.2 و f/2.4 و f/2.4
سلفی 13 مگاپیکسلی
سه‌گانه 48 + 8 + 2 مگاپیکسلی f/1.8 و f/2.2 و f/2.4
سلفی 32 مگاپیکسلی
باتری5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 10 وات
4030 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 18 وات Quick Charge 3.0
قابلیت‌های اضافهاسلات سیم کارت دوگانه، مقاوم در برابر پاشش آباسلات سیم کارت دوگانه هیبریدی

 

طراحی

هر دو دیوایس از ظاهر بسیار زیبا با قاب پشتی منعکس کننده‌ی نور و گرادیان رنگی بهره می‌برند، اما وقتی به دنبال بهترین طراحی و کیفیت ساخت باشید، شیائومی Mi A3 گزینه‌ی بهتری در این رنج قیمتی است. درست مانند دیگر گوشی‌های پریمیوم، این دیوایس نیز از قاب پشت و رویی شیشه‌ای و یک فریم آلومینیومی برخوردار است و بهتر از این را نمی‌توانید در یک گوشی میان‌رده بیابید.

مقایسه گوشی ریلمی 5 با شیائومی می ای 3

شیائومی می ای 3

اما در سمتی دیگر ریلمی 5 در برابر پاشش آب مقاوم است تا بدون مشکل زیر بارش باران نیز بتوانید از‌آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید گوشی شیائومی به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نیز مجهز است.

نمایشگر

نمایشگر، یکی از نقاط ضعف بزرگ این دو دیوایس است. متاسفانه هر دو دستگاه وضوح نمایشگر HD را ارائه می‌کنند، در حالی که دیگر گوشی‌های هم رده‌ی بازار وضوح نمایشگر Full HD را ارائه می‌کنند. بین این دو دیوایس، گوشی شیائومی می‌تواند کیفیت نمایش بهتری را به لطف پنل AMOLED خود به همراه داشته باشد. و همچنین، همانطور که در بالا گفته شد زیر این نمایشگر نیز یک اسکنر اثر انگشت گنجانده شده است.

می ای 3 یک گوشی جمع و جور است. پس از به دنبال گوشی کوچک‌تری می‌گردید آن را انتخاب کنید؛ در غیر اینصورت، گوشی ریلمی 5 با یک نمایشگر 6.5 اینچی گزینه‌ی بهتری است.

مشخصات فنی و نرم افزار

تراشه و پیکربندی حافظه هر دو دیوایس یکسان است. با این حال گوشی شیائومی یک ارزش مضاعف دارد: آن جزئی از برنامه Android One شرکت گوگل است،‌ بنابراین تجربه کاربری سبک و بهینه‌شده‌تری را ارائه می‌کند و در نتیجه می‌تواند عملکرد نرم افزاری سریع‌تری را داشته باشد. با این حال گوشی جدید ریلمی نیز عملکرد خوبی را ارائه می‌کند و به لطف قابلیت ویژه AI Freezer، می‌تواند اجرای اپلیکیشن‌هایی در پس زمینه گوشی که کاربر از آن‌ها استفاده نمی‌کند را متوقف کند و سرعت دیوایس را افزایش دهد.

مقایسه گوشی ریلمی 5 با شیائومی می ای 3

ریلمی 5

دوربین

ریلمی 5 یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌هایی است که به دوربین چهارگانه پشتی شامل یک دوربین ماکرو جداگانه مجهز است. اما جدا از تعداد دوربین‌ها، نمی‌توان به سادگی از حضور سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی در دوربین سه‌گانه گوشی شیائومی می ای 3 که به لطف فناوری Quad Bayer جزئیات بیشتری ثبت می‌کند، به سادگی گذشت. علاوه بر این، دوربین سلفی نماینده شیائومی 32 مگاپیکسلی است.

اگر این گوشی را با نسخه پرو ریلمی 5 مقایسه می‌کردیم، قطعا گوشی ریلمی پیروز این مبارزه بود.

باتری

به لطف تراشه‌ی کم مصرف و نمایشگرهای HD، هر دو دیوایس می‌توانند با هر بار شارژ عمر باتری طولانی‌تری را نسبت به گوشی‌های معمولی بازار ارائه کنند. در نظر داشته باشید باتری گوشی ریلمی 1000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت بیشتری را ارائه می‌کند و به اعتقاد ما این اختلاف ظرفیت بسیار با اهمیت است. هرچند نمایشگر گوشی شیائومی نسبتا کم مصرف‌تر است، اما اختلاف ظرفیت فاحش بین آن‌ها برنده را مشخص می‌کند.

قیمت

قیمت گوشی ریلمی و شیائومی در بازار هند به ترتیب 140 و 245 دلار است. به طور کلی ریلمی 5 برای کسانی که به نمایشگر بزرگ‌تری نیاز دارند گزینه‌ی بهتری است. اما اگر به دنبال یک نمایشگر کوچکتر، دوربین‌های نسبتا بهتر،‌یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، اندروید وان و کیفیت ساخت بهتر هستید، ما شیائومی می ای 3 را به شما توصیه می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*