هر آنچه در رابطه با جشنواره ونیز 2019 می‌دانیم

جشنواره ونیز 2019 بزودی کار خودش را شروع خواهد کرد و به دنبال آن شاهد رقابت فیلم‌های بزرگی خواهیم بود. همچنین در آستانه جشنواره سینمایی ونیز 2019 شاهد اکران برخی از فیلم‌های مورد انتظار برای اولین بار خواهیم بود.

جشنواره ونیز 2019 یکی از مورد انتظارترین رخ‌دادهای سینمایی سال است. جشنواره ونیز نخستین بار در سال 1932 میلادی برگزار شد که امروزه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراسم‌های مرتبط با حوزه سینما شناخته می‌شود. ونیز 2019 در کنار جشنواره کَن و اسکار از جمله بزرگ‌ترین گردهمایی‌های هنر هفتم نیز تلقی می‌شود. بسیاری از آثار سینمایی پراهمیت سال در جریان این مراسم اکران خواهند شد و در همین راستا، جشنواره ونیز 2019 نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه‌بر آن آثاری که نام‌شان در میان اسامی لیست برگزیدگان قرار می‌گیرد، شانس بزرگی برای موفقیت در اسکار خواهند داشت و در واقع جشنواره ونیز محلی برای گردهمایی بهترین دستاوردهای سال اخیر است.

هر آنچه از جشنواره ونیز 2019 می‌دانیم

جشنواره ونیز 2019

جشنواره ونیز 2019 در کنار کن و برلین یکی از مهم‌ترین رخدادهای سینمایی سال جاری به‌شمار می‌رود. این جشنواره از ششم لغایت شانزدهم شهریورماه شروع و پایان می‌یابد. از آن جایی که بسیاری از فیلم‌های مطرح سال گذشته راه‌شان را از جشنواره ونیز به اسکار باز کردند، تحلیلگران معتقدند که امسال ونیز 2019 به مراتب از اهمیت بالاتری نسبت به جشنواره کن برخوردار است.

خواکین فینیکس قرار است به عنوان شخصیت جوکر، اولین اکران فیلم Joker را در جشنواره ونیز 2019 تجربه کند. فیلمی که قرار است با درجه سنی R تولید شود و فضای کلی آن از حال و هوای فیلم‌های کمیک بوکی فعلی فاصله دارد. جوکر یکی از محبوب‌ترین ضدقهرمان‌های دنیای ادبیات مصور تلقی می‌شود و حضور او به عنوان شخصیت در یک فیلم سینمایی بسیاری از علاقه‌مندان را هیجان‌زده کرده است. خواکین فینیکس پیش‌تر با درخشش در فیلم گلادیاتور شناخته می‌شد و حالا قرار است به عنوان جوکر در این فیلم ظاهر شود. همچنین تایید شده است که بزودی و در حواشی جشنواره ونیز شاهد انتشار تریلر جدیدی از فیلم جوکر خواهیم بود. تاکنون یک نمایش کوتاه از جوکر خواکین فینیکس منتشر شده که با استقبال خوبی از سمت طرفداران همراه شد.

اما فیلم جوکر تنها فیلمی نیست که در جریان ونیز 2019 اکران خواهد شد. به سوی ستارگان نام جدیدترین فیلم جیمز گری، کارگردان با سابقه آمریکایی است که برای اولین بار در جریان جشنواره ونیز 2019 اکران خواهد شد. شهر گمشده زی آخرین فیلمی بود که توسط این کارگردان اکران شد و حالا او آماده است که از جدیدترین دستاوردش رونمایی کند. علاوه‌بر آن شاهد اکران فیلم داستان ازدواج نیز خواهیم بود که نام ستارگانی نظیر اسکارلت جوهانسون در لیست بازیگران ان می‌درخشد. این فیلم به کارگردانی نوآ بامباک قرار است در طول جشنواره ونیز اولین اکران خصوصی‌اش را تجربه کند. بسیاری از سینماروها معتقدند که فیلم داستان ازدواج در کنار مرد ایرلندیِ مارتین اسکورسیزی از جمله مهم‌ترین آثار نتفلیکس برای حضور در جشنواره اسکار به‌شمار می‌رود. فیلم جدید هیروکازو کورئیدا نیز ونیز 2019 حضور دارد. کورئیدا کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای کن سال 2018 بود و حضور جدردترین اثر او در این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است.

افسر و جاسوس، جدیدترین فیلم رومن پولانسکی هم قرار است در طول این ده روز به نمایش در بیاید و اکران ویژه‌ای داشته باشد. این فیلم در بخش جوایز اصلی ونیز 2019 نیز قرار دارد و با جوکر تاد فیلیپس رقابت می‌کند. پولانسکی یکی از بزرگ‌ترین کارگردان‌های سینما به‌شما می‌رود که اصلیتی لهستانی دارد. او اخیرا حواشی زیادی را در دادگاه آمریکا تجربه کرده است. چندی پیش پولانسکی متهم به تعارض جنسی شد و پرونده‌ای علیه او به وجود آمد. به دنبال این اتفاق، حضور او در جشنواره‌ای هنری مثل ونیز 2019 می‌تواند حواشی بزرگ‌تری را بوجود بیاورد.

امسال در لیست فیلم‌های حاضر در جشنواره ونیز 2019 شاهد حضور فیلم ایرانی متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی خواهیم بود. متری شیش و نیم فروش فوق العاده‌ای را در گیشه‌های سینمای ایران تجربه کرد. این فیلم توانست پس از مدتی لقب پرفروش‌ترین فیلم درام تاریخ سینمای ایران را نیز بدست آورد. متری شیش و نیم در بخش افق‌های جشنواره ونیز و در کنار فیلم‌های کمتر‌شناخته شده جشنواره قرار خواهد گرفت.

جشنواره فیلم ونیز یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین رخدادهای سینمایی سال است که از لحاظ اهمیت، دوشا دوش اسکار قرار می‌گیرد. جایزه اصلی جشنواره ونیز شیر طلایی نام دارد که از مهم‌ترین جوایز سینمایی سال محسوب می‌شود. اگر چه ماهیت کلی جشنواره تفاوت‌های چشم‌گیری با اسکار دارد، اما باید بدانید که بسیاری از فیلم‌های حاضر در این گردهمایی آثاری هستند که شانس موفقیت بالایی در اسکار 2019 خواهند داشت. جشنواره فیلم ونیز در تاریخ ششم شهریورماه شروع می‌شود و در شانزدهم همان ماه نیز پایان می‌یابد. باید دید که فیلم‌های حاضر در این جشنواره با چه بازخوردهایی مواجه می‌شوند و در نهایت باید دید که جوایز سینمایی ونیز به دست چه کارگردان‌هایی خواهد رسید. شما می‌توانید اخبار مربوط به این رویداد را از گجت نیوز دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فیلم جوکر که واقعا زیباست