اپلیکیشن Threads

اپلیکیشن Threads ؛ پیام رسان اختصاصی اینستاگرام در حال توسعه است

کمپانی اینستاگرام در حال کار روی اپلیکیشن Threads به عنوان یک پیام رسان مستقل است تا بتواند با رقیب سنتی خود٬ اسنپ چت رقابت را تنگ‌تر کند.

دو سال قبل٬ اینستاگرام یک اپلیکیشن مستقل به نام “Direct” را منتشر کرد. اینستاگرام در حال حاضر یک اپلیکیشن پیام‌رسان مرتبط با اینستاگرام را عرضه کرده است٬ اما به نظر می‌رسد این برنامه قرار است کاملا از این شبکه اجتماعی استقلال پیدا کند و از این حالت مرگ نجات یابد.

اپلیکیشن Threads ٬‌ اوج جاه‌طلبی‌های اینستاگرام

ظاهرا جاه‌طلبی اینستاگرام به همین جا ختم نمی‌شود. با توجه به گزارش تازه منتشر شده٬ کمپانی اینستاگرام مشغول توسعه‌ی یک پیام‌رسان مستقل به نام “Threads” است. این نسخه پیشرفته‌تر از Direct بوده و به کاربران اجازه می‌دهد موارد مختلفی نظیر موقعیت جغرافیایی٬ سرعت سفر و حتی عمر باتری گوشی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

به گزارش ٬The Verge به نظر می‌رسد این راهیست که به اینستاگرام اجازه می‌دهد با اسنپ چت رقابت کند و کاربران زمان بیشتری را با برنامه‌های این شرکت صرف کنند. متوسط زمانی که کاربران اسنپ چت با استفاده از این برنامه می‌گذرانند بیش از آنچیزیست که کاربران اینستاگرام سپری می‌کنند و به نظر می‌رسد اینستاگرام با عرضه‌ی اپلیکیشن Threads می‌خواهد این رویه را تغییر دهد و از رقیب سنتی خود پیشی بگیرد.

اینستاگرام هیچگاه برای یک اپلیکیشن پیام رسان شناخته نشده است. تمرکز اصلی آن روی اشتراک‌گذاری تصاویر بوده است٬ بنابراین ما نمی‌توانیم در مورد عملکرد آن در این بخش حدس بزنیم. این شرکت هنوز نظری در این مورد نداده است٬ اما گزارش شده که کمپانی زیرمجموعه فیسبوک در حال آزمایش اپلیکیشن پیام رسان خودش است و به زودی آن را عرضه می‌کند.