دوربین سونی اکسپریا 1 در DxOMark

امتیازهای ناامیدکننده دوربین سونی اکسپریا 1 در آزمون‌های DxOMark

سایت DxOMark دوربین سونی اکسپریا 1 (Sony Xperia 1) را بررسی کرده است. متاسفانه آخرین پرچمدار شرکت سونی٬ امتیازهای ناامیدکننده‌ای را در دو بخش عکاسی و فیلمبرداری دریافت کرده است.

DxOMark بررسی‌های خود از دوربین سونی اکسپریا 1 را منتشر کرده است و نتیجه گیری کرده که آن نمی‌تواند هم پای پرچمداران حال حاضر بازار باشد. این گوشی به طور کلی امتیاز 91 را دریافت کرده که مشابه گوشی Pocophone F1 بوده و پس از آیفون 8 اپل قرار می‌گیرد. دوربین سه گانه پشتی این گوشی عملکرد عالی را ارائه نمی‌کند. فوکوس خودکار حتی در شرایط محیطی تاریک هم بسیار سریع و اتکاپذیر است. اکسپوژر و رندر رنگ نیز در رده‌ی خوبی قرار دارد.

دوربین سونی اکسپریا 1 در DxOMark

دوربین اصلی اکسپریا 1

دوربین سونی اکسپریا 1 در فیلمبرداری ضعیف است

با این حال دوربین سونی اکسپریا 1 برای عکاسی٬ به خاطر نرمی گوشه‌ها و برخی آثار روی تصاویر٬ امتیاز 94 را دریافت کرده است. HDR خودکار چندین مرتبه در اجرا ناموفق بود و فلاش نیز به نظر ضعیف‌تر از رقبا است. زوم 2 برابری این دوربین به خوبی رقبای آن در سال 2019 نیست و فاصله کانونی نیز یکی دیگر از عوامل دریافت امتیاز کم از سوی دوربین گوشی سونی اکسپریا ۱ بوده است.

از نظر قدرت فیلمبرداری٬ این گوشی با لرزشگیر و اکسپوژر مناسب٬ عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. با این حال امتیاز بخش بافت (Texture) آن کم بوده است تا باعث شود جزئیات حتی در شرایط نوری خوب٬ در سطح کمی وجود داشته باشد و در نهایت امتیاز 84 کسب شود. به جز این مورد٬ فوکوس خودکار عملکرد خوبی داشته است.

اما دوربین سلفی سونی اکسپریا 1 هم امتیاز خیلی بالایی را دریافت نکرده است. با امتیاز ٬78 این گوشی فقط موفق به شکست گوشی پیکسل 2 شده است. پس از آن٬ گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون ایکس (امتیاز 71)٬ گلکسی اس 8 (امتیاز 73) و میت 20 پرو (امتیاز 75) قرار دارند. در واقع عکاسی با دوربین سلفی این گوشی امتیازی مشابه با آیفون ایکس اس مکس اپل را به دست آورده است٬ اما امتیاز آن در بخش فیلمبرداری به شدت ناامیدکننده است.

دوربین سونی اکسپریا 1 در DxOMark

دوربین سلفی اکسپریا 1

دوربین سلفی این گوشی برای عکس‌های سلفی گروهی مناسب است٬ زیرا آن در فوکوس روی چهره هنگام محاسبه برای اکسپوژر خودکار عملکرد خوبی دارد. با این حال رندر رنگ‌ها اتکاپذیر نیست و محدوده داینامیکی آن نیز کم است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. نمره دهیش اهمیتی نداره اصلا واقعا هر خری از راه میرسه نمره میگیره از این سایت، اگه سونی ضعیف بود دوربین های بدون آینش انقلاب تو عکاسی بپا نمی‌کرد و حتی کانن و نیکون هم با چالش مواجه کرده این غول.

  2. احمد جان احسنت دقیقا
    ولی چه فایده که متاسفانه بعضی ها عقل تو چشمانشون هست و فقط اعداد و ارقام سایت نامعتبر دگزو رو ملاک سنجش قرار میدن سونی هم براش مهم نیست دگزو بی خاصیت چه نمره ای بده

  3. سلام دوست عزیز
    درکل در زمینه عکاسی تمام معیارها برای گرفتن بهترین تصویر هستش در نتیجه با هر معیاری حساب کنی بهترین تصویر رو هرکس ترجیح میده که بندازه. بخاطر همین درست نیست که بگی معیار اینها زیاد کاربردی نیست برای کاربر عادی!
    نکته بعدی شرکت های بیشتر تو زمینه تست انتوتو هستش که دستگاه های موبایل رو بصورت پنهان به صورت پیش فرض ممکنه بهینه کنند که موقع اجرای این تست از تمام توان دستگاه استفاده کنند که امتیاز بیشتری بگیره گوشی
    پس درنتیچه تو زمینه عکاسی پیش فرض تمام دستگاه ها روی بهترین حالت میزارند چون گوشی نمیتون تشخیص بده ک کاربری که داره عکس میگیره یه کاربر عادیه یا کاربر حرفه ای
    امیوارم توضیحاتم کامل بود باشه و شب خوش

  4. سونی دیگه اون سونی قبل نیست خدا رحمتش کنه

  5. تا الان هم که لنزهای سونی امتیاز میگرفتن فقط بخاطر ادیت های 100 درصدی برندهایی مثل سامسونگ بود…خدا رو شکر که سامسونگ یکی دو ساله داره بی نیاز از این لنزهای بی کیفیت میشه و الان خودش برترین لنزهای 48 و 64 و 108 مگاپیکسلی داره که دنیا رو ترکونده…الانم که برترین دوربین حال حاضر دنیا نوت 10 اربابه
    سونی فقط باید تمام توجه ش رو از سمت موبایل و تلویزیون،ببره سمت کنسول که حیاتش فقط به پلی استیشن وابسته س

    • اون لنز نیس سنسوره دیوانه کم عقل سونی سنسور های خودش پاناسونیک و نیکون و بخش زیادی از گوشی هارو هم تامین میکنه و تو این زمینه بی رقیبه.

  6. ببینین دوستان سایت دگزو دوربین گوشی ها رو براساس معیارهایی بررسی می کنه که ممکنه برای اکثر کاربران کاربردی نباشه معیارهای اندازه گیری اونا با نیاز مردم دنیا متفاوت هست .همچنین شرکت هایی که دراین آزمون دستگاه هاشون نمرات بهتری گرفتن دوربین رو بعضا براساس معیار های این سایت تنظیم می کنند.علاوه براون دوربین دستگاه هارو درشرایط پیش فرض تنظیمات مورد بررسی قرار می دهند پس شرکت ها با پیش دستی می تونند تنظیمات پایه رو برای حصول نتیجه بهتر دستکاری کنند ،پس این نتایج چندان هم قابل اتکا نیست.

  7. اخرش این چی میخواد بگه ؟!
    یک برند
    بی باطن
    دروغ گو
    بازی با اعداد و ارقام
    فاصله خیلی زیاد با تبلیغات
    برند کلاسیک کهنه به درد نه خور …
    برند افسرده …
    فسیل …
    مغرور …
    حق به جانب …
    تکراری …
    حوصله سر بر
    باعث شرمندگی افراد میان دوستان …
    نابودی بودجه …
    هر چی بگم کم گفتم
    فقط گم شه بره کم خاطره بد ازش ندارم
    لواشک

    • اولاغ بنجل تو همون اب نبات برای کافیه ،همون گوشی بنجل که دست بزار دهنت صدات هم در نیاد بنجل پرست

      • تا اونجایی که من میبینم شما بنجل میپرستی

      • سلام انسان لوکس تاپ برند لاکچری !
        به نظرم اگه از لحاظ روان شناسی با یه سری افراد که تعصب خاصی به یه سری برندای کم حضور و کم رنگ و کم یاب شه بد نیس ،
        مثلا توی دنیای خودرو
        هستن خودروهایی مثل مکلارن .
        که مسلمه از لحاظ روحی روانی طرف دار مک لارن ادم بب حاشیه منطقی و تعادل روانی خواهد داشت …
        بلعکس ادمی که نیسان gtr رو انتخاب میکنه پر از حاشیه همش ، یه اغده خاص و بی تعادلی از چشماش فوران میکنه …
        در دنیای صوتی تصویری
        با حضور برندی مثل ال جی در (تلوزیون)
        طرف داراش ادم منطقی و باهوش هس
        در مقابل، یه هوی دیدی طرف
        سونی رو یا پاناسونیک رو یا فیلیپس رو ترجیح داد ! به نظرم یه سر به تیمارستان باید بزنه
        میرسم به موبایل
        دقت کردید طرف دارای اپل معمولا افرادی هستن که معمولا شیک تر ، خاص تر ، و متفاوت تر پوشش دارن و اختلال خودشیفتگی هم دارن البته ، دو کلوم هم صحبت کنی باهاش قشنگ میفهمی اصلا سواد هم نداره …اپل هم به دنیا ترجیه میده ، به نظرم ادم باید با این گونه افراد دروغ گو حتی نباید هم صحبت شه …و از لحاظ روانی فردی بی روح فخر فروش و گوشه گیر هستن …
        حالا جناب xperia ?
        منم با افرادی که در دنیایی که برندی مثل سامسونگ ، وجود داشته باشه ،
        به نوت ۱۰ پلاس بگه بنجل !!!!!!!!!!! و به سونی بگه اصیل !
        نه تنها اصلا باهاش مشاجره نمیکنم بلکه احساس میکنم باید کمکش کنی بره خانه سالمندان تا بهش رسیدگی شه
        و شمایی رو هم که با این گونه افراد مشاجره میکنید ،نکنید ، درکشون کنید
        این ها یک سری ادم هستن که با یاد مرحوم اقا جونشوش زندن ، موفق نشدن از نسل قدیم فرار کنن یعنی در شوک هستن ، توان تحلیل تفسیر دنیای مدرن رو ندارن ،
        به جای مشاجره کمکشون کنید برن خانه سالمندان 🤲🤲🤲

        • یه سر بیا بازار موبایل تا بهت نشون بدم گوشی سه دوربینتون با امتیاز 85 از dxomark چجوری از یه گوشی تک دوربینه قدیمیتر سونی با امتیاز ۷۳ ضعیفتره
          یا صفحه نمایش گوشی های Note و S به اصطلاح پرچمدارتون چجوری سایه انداخته و صورتی شده
          یا حتی هنگ کردن A70تون با نصب یه بازی PUBG
          اونم با پردازنده SD675 در برابر سونی XA2 Ultra 2018
          آقا پشت خط و ادعا و حرف زیاده،شما بیا من نشونت بدم که بیخودی احساس نکنی برند بنجل نابودتون لوکس و با کیفیته

    • چه آدمای احمقی پیدا میشن!

  8. ولی به نظرم نسبت به xz3که امتیاز79گرفته بود بهتر عمل کرده و نسبت به xz3پیشرفت خوبی کرده
    به هر حال دگزو رشوه بگیر معیارهای و بهونه های خودش داره
    در کل امتیاز 91هم امتیاز بدی نیست.دمش گرم

    • امتیاز واقعی گرفته این گوشی و قابل ستایش هس و بعضی شرکت ها رشوه میدن تا بلافاصله بعد از معرفی گوشی نمره اش منتشر بشه مثلا نوت 10 هیچ پیشرفتی در دوربین‌ نداشت ولی یه امتیاز الکی دادن بهش تا از هواوی عقب نمونه.