شیائومی ردمی نوت 8 پرو

شیائومی ردمی نوت 8 پرو معرفی شد؛ نخستین گوشی موبایل با دوربین 64 مگاپیکسلی

شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Redmi Note 8 Pro) از راه رسید تا لقب نخستین گوشی مجهز به دوربین 64MP را تصاحب کند. در ادامه با ردمی نوت ۸ پرو بیشتر آشنا خواهید شد.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو و نوت 8 به عنوان جانشین‌های سری محبوب ردمی نوت 7 معرفی شدند. البته مدل استاندارد، از دوربین 64 مگاپیکسلی مدل پرو بی‌بهره است؛ اما سخت افزار خوب و قیمت مناسبی دارد.

شیائومی ردمی نوت 8

بیان مشخصات ردمی نوت 8 را از چیپست اسنپدراگون 665 آغاز می‌کنیم. تراشه‌ای 11 نانومتری که دارای چهار هسته Kryo 260 با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت 1.8 گیگاهرتز است.

شیائومی ردمی نوت 8

این گوشی در پنل پشتی خود، یک ماژول چهارگانه با سنسور اصلی ایزوسل برایت GM2 دارد؛ همان سنسور 48 مگاپیکسلی سامسونگ که مدت زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. علاوه بر آن، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور عمقی 2 مگاپیکسلی را هم در پشت گوشی می‌توان یافت. پنل جلو نیز یک ناچ برای میزبانی از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دارد.

نمایشگر LCD ردمی نوت 8 دارای سایز 6.3 اینچی و وضوح فول اچ دی پلاس است. برای پایین نگه داشتن قیمت، خبری از پنل اولد در این گوشی نیست؛ پس یعنی حسگر اثر انگشت نه روی نمایشگر؛ بلکه در پشت گوشی قرار دارد. از سایر مشخصات این گجت باید به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات، درگاه USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کنیم.

قیمت ردمی نوت 8 از مبلغی معادل 140 دلار آغاز می‌شود و مشتریان حق انتخاب رنگ‌های مشکی، سفید و آبی را خواهند داشت. البته علاوه بر نسخه 4/64 گیگابایتی، دو نسخه دیگر با حافظه 6/64 گیگ و 6/128 گیگ هم وجود دارد که قیمت‌شان به ترتیب، 167 و 195 دلار است.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

اگر سایر کمپانی‌ها رونمایی نصفه و نیمه‌ای از محصولی با دوربین 64 مگاپیکسلی داشته‌اند؛ ردمی نوت 8 پرو اولین گوشی هوشمندی است که رسما با این ویژگی معرفی می‌شود. این دستگاه، از وجود سنسور ایزوسل برایت GW1 سامسونگ و تکنولوژی quad-binning (ترکیب 4 پیکسل در یکدیگر) بهره می‌برد.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

اینجا هم پنل LCD با وضوح فول اچ دی پلاس را داریم؛ اما سایز صفحه نمایش مدل پرو، 6.53 اینچ است. حاشیه‌ها بسیار باریک هستند و چانه دستگاه (حاشیه پایینی)، تنها 4.2 میلی‌متر پهنا دارد. موقعیت دوربین چهارگانه ردمی نوت 8 پرو بر خلاف مدل استاندارد، در وسط پنل عقب است؛ بنابراین این دو گوشی را می‌توان در یک نگاه از هم تمییز داد.

سنسور 64 مگاپیکسلی این ماژول چهارگانه، درست مانند ردمی نوت 8 با دوربین‌های 8MP فوق عریض، 2MP ماکرو و 2MP عمقی همراهی می‌شود. البته دوربین سلفی مدل پرو، 20 مگاپیکسلی و برخوردار از قابلیت‌های هوش مصنوعی و تشخیص صحنه است.

شیائومی ردمی نوت 8 پرو

شیائومی ردمی نوت 8 پرو یک ویژگی نوبرانه‌ دیگر هم دارد: اولین گوشی هوشمندی که از تراشه هلیو G90T مدیاتک قدرت می‌گیرد. این چیپست با 6 یا 8 گیگ رم و 64 یا 128 گیگ حافظه داخلی حمایت می‌شود. باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه نیز از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند. سیستم خنک کننده‌ی مایع، دیگر ویژگی خاص این محصول است که انتظار می‌رود چیپست گیمینگ آن را خنک نگه دارد.

قیمت شیائومی ردمی نوت 8 پرو از 195 دلار آغاز (نسخه 6/64 گیگ) و به 250 دلار (نسخه 8/128 گیگ) ختم می‌شود. دستگاه در رنگ‌های سبز، مشکی و سفید موجود است و در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.