جک دورسی در توییتر

حساب کاربری جک دورسی در توییتر هک شد!

اکانت جک دورسی در توییتر هک شد. هک شدن اکانت جک دورسی به عنوان موسس و مدیر عامل این شبکه اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد.

جک دورسی همانند سایر افراد سرشناس در حوزه فناوری، دارای یک حساب کاربری در توییتر است. در روز جمعه هشتم شهریور ماه، حساب کاربری جک دورسی در توییتر به عنوان شبکه اجتماعی متعلق به وی، هک شد! بعد از این اتفاق، هکرها هفده توئیت اهانت‌آمیز و تند در صفحه وی منتشر کردند.

بازگرداندن اکانت جک دورسی در توییتر

البته ده دقیقه بعد از هک شدن اکانت جک دورسی در توییتر، پست‌های نامربوط منتشر شده روی صفحه او حذف شد. تا کمتر از یک ساعت بعد نیز امنیت حساب کاربری موسس این شبکه اجتماعی تامین شد و وضعیت به حالت عادی بازگشت. جک دورسی در ادامه بروز این حادثه، بعد از متهم کردن اپراتور سرویس‌دهنده به وی، اعلام کرد خطری سیستم آن‌ها را تهدید نکرده و همه چیز تحت کنترل قرار دارد.

جک دورسی در توییتر

تعویض سیم کارت، تکنیک هکرها برای نفوذ به حساب کاربری جک دورسی در توییتر بود. در فرآیند تعویض سیم کارت، یک شماره موبایل می‌تواند توسط اپراتور، به یک چیپ فیزیکی دیگر منتقل شده و با وجود شکستن سیم کارت قبلی یا گم شدن تلفن همراه، شماره متعلق به فرد حفظ شود. اگرچه این خدمتی مفید از سوی اپراتورهای تلفن همراه است، اما در برخی مواقع، از آن یک سری سواستفاده می‌شود.

اگر فردی بتواند مرکز خدمات مشتریان را به هر نحوی درباره هویت واقعی خود فریب داده یا با یکی از کارمندان مشغول در آنجا آشنایی داشته باشد، می‌تواند سیم کارت متعلق به فرد دیگری را سوزانده و خود، همان شماره را در قالب یک چیپ جدید دریافت کند. جک دورسی ادعا می‌کند حساب کاربری وی به این شیوه هک شده است.

توییتر شرکت Cloudhopper را سال گذشته خریداری کرد. این یک شرکت خدمات پیامکی محسوب می‌شود. هفده توییت نام برده، از طریق Cloudhopper منتشر شده بودند، به همین دلیل دسترسی کمی به خود اکانت جک دورسی وجود داشت. به عبارتی هکرها تنها قادر بودند از طریق خدماتی که Cloudhopper در اختیار شبکه اجتماعی توییتر قرار داده است، اقدام به انتشار توییت به وسیله ارسال پیامک کنند. در نتیجه دسترسی کافی برای دستکاری سایر قسمت‌های پروفایل کاربری وی همچون بخش پیام‌های خصوصی وجود نداشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه