گجت انعطاف پذیر مایکروسافت

دو پتنت جدید مرتبط با گجت انعطاف پذیر مایکروسافت منتشر شد

دو پتنت جدید به تازگی به ثبت رسیده که ظاهرا با گجت انعطاف پذیر مایکروسافت مرتبط است. این پتنت‌ها به دیوایسی با کدنام Centaurus و مجهز به دو نمایشگر اشاره دارند.

دوم اکتبر (10 مهر ماه) رویداد Surface بعدی مایکروسافت برگزار می‌شود و انتظار داریم غول نرم افزار جهان از یک گجت انعطاف پذیر مجهز به ویندوز 10 و دو نمایشگر پرده برداری کند. به خاطر می‌آورید سال گذشته پتنت‌هایی از یک دیوایس منعطف با کدنام Andromeda از سوی مایکروسافت به ثبت رسیده بود؟ ظاهرا مایکروسافت کار روی این پروژه را در تابستان گذشته متوقف کرده بود تا سرانجام در ماه مارس شاهد انتشار پتنت جدیدی مرتبط با این پروژه بودیم. این پتنت یک لولا برای گجت منعطفی را نشان می‌داد که چرخش 360 درجه‌ای نمایشگر را فراهم می‌کرد.

امروز گزارشی از سوی رسانه‌های آلمانی منتشر شد که خبر از ثبت دو حق اختراع جدید مرتبط با گجت انعطاف پذیر مایکروسافت در دفتر ثبت حق مالکیت معنوی جهانی می‌داد. یکی از این پتنت‌ها بار دیگر لولای پتنت گذشته را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد چگونه نمایشگر در 360 درجه چرخش می‌کند٬ در حالی که حالت‌های مختلف آن اجازه‌ی حضور دو نمایشگر چسبیده به هم را می‌دهند. دیوایس اندرومدا به کاربران اجازه می‌داد در پنج حالت مختلف بسته٬ مقعر٬ محدب٬ خیمه‌ای و کامل از آن استفاده کنند. اپلیکیشن‌های خاصی بسته به جهت نمایشگرها اجرا می‌شوند و ما همه‌ی این موارد را در گجت جدیدی که در پتنت‌های مایکروسافت قرار دارد٬ می‌بینیم.

گجت انعطاف پذیر مایکروسافت

به طور مثال در حالت خیمه‌ای ممکن است ساعت زنگدار نمایان شود٬ در حالی که در حالت محدب یک نمایشگر می‌تواند یک کیبورد QWERTY را به نمایش بگذارد تا دیوایس همانند یک لپ تاپ به نظر برسد. دومین پتنت هم به استفاده از یک دریچه مغناطیسی اشاره دارد که می‌تواند از انرژی مغناطیسی برای نگهداری بخش‌های دیوایس در داخل کنار یکدیگر بهره‌مند شود. این می‌تواند بخشی از فناوری باشد که برای نگهداری دو نمایشگر این گجت در کنار هم استفاده می‌شود.

نام گجت انعطاف پذیر مایکروسافت چیست؟

این پتنت‌های جدید با کدنام “Centaurus” منتشر شده‌اند. برخلاف اندرومدا که یک گوشی هوشمند با قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت بود (و حتی مدت‌ها ما به نام سرفیس فون آن را صدا می‌زدیم)٬ این دیوایس جدید عملا یک تبلت است که بازطراحی شده ی سرفیس گو٬ با لبه‌هایی به مراتب گرد‌تر است. گجت انعطاف پذیر مایکروسافت ظاهرا از یک نسخه‌ی ویژه‌ی سیستم عامل ویندوز به نام Windows Core OS بهره می‌برد.

در رویداد دوم اکتبر مایکروسافت می‌توانیم انتظار رونمایی از تبلت هیبریدی سرفیس پرو 7 همراه با برخی دیگر از محصولات خانواده سرفیس را داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. انعطاف پذیرکردن خوبه وبا تحول روبرو میشه

  2. همه زدن تو کار انعطاف پذیر کردن ولی از الان بگم این کار اینده نداره

    اخرش با یه تحول دیگه همش فرق مکنه