طراحی آیفون 11

ویدیویی غیر رسمی که طراحی آیفون 11 و 11 پرو اپل را نشان می‌دهد

انتشار رندرها و تصاویر لو رفته، ما را تا حد زیادی با طراحی آیفون 11 اپل (iPhone 11) و مدل پرو آشنا کرده است. اما نظرتان با نگاه نزدیک به ماکت آن‌ها چیست؟

ظاهرا اعضای خانواده آیفون ۱۱ اپل را یک مدل 6.1 اینچی LCD و دو مدل آمولد (5.8 و 6.5 اینچی) تشکیل می‌دهند. هر سه مدل هم در پنل عقب شیشه‌ای خود، مجهز به یک ماژول دوربین مربع شکل خواهند بود. با توجه به این اطلاعات و سایر جزئیات فاش شده، دو نفر از اهالی تکنولوژی ماکت‌هایی را ساخته‌اند که تصویر روشنی از طراحی آیفون 11 و آیفون 11 پرو (مدل 5.8 اینچی) ارائه می‌دهند.

دوربین آیفون 11 پرو

طبق شایعات موجود، آیفون 11 یک دوربین اصلی و یک دوربین تله‌فوتو با زوم 2 برابر خواهد داشت و آیفون 11 پرو علاوه بر این دو، دارای یک دوربین فوق عریض با میدان دید 120 درجه هم خواهد بود.

اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر تلاش اپل برای بهبود عملکرد این دوربین‌ها در شرایط نوری نه چندان ایده‌آل منتشر شد. حتی کیفیت عکاسی با آیفون های جدید را با برخی از دوربین‌های سنتی قیاس می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که امکاناتی هم برای ادیت لحظه‌ای ویدیو در دسترس کاربران خواهد بود.

اما چیزی که در این ویدیوی هندزآن دیده نمی‌شود، اپل پنسل کوچکی است که احتمال می‌رود همراه آیفون 11 پرو یا به عنوان یک وسیله جانبی عرضه شود. اخیرا در رندر قاب محافظ این گوشی هم، شیاری را دیده بودیم که محل قرارگیری قلم هوشمند بود؛ هر چند که تولیدکنندگان لوازم جانبی و رندرهای آن‌ها، چندان قابل اعتماد نیستند.

قاب آیفون 11 پرو

سایر مشخصات مدل‌های 2019 آیفون

هر سه عضو خانواده آیفون 11 از تراشه 7 نانومتری A13 Bionic قدرت خواهند گرفت. همچنین انتظار می‌رود ظرفیت باتری آن‌ها، 5 تا 20 درصد از نسل قبلی بیشتر باشد تا امکان پشتیبانی از شارژ وایرلس معکوس فراهم شود. با این قابلیت، پنل پشتی آیفون مانند یک پد شارژ بی سیم عمل خواهد کرد و گجت هایی مانند ایرپادز و اپل واچ را  شارژ می‌کند.

البته منبع تغذیه در این حالت، باتری خود گوشی خواهد بود و به همین علت، احتمال وجود باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی در آیفون 11 پرو (مدل 6.5 اینچی) دور از ذهن نیست. اگر چنین باشد، پرچمدار جدید اپل بزرگ‌ترین باتری را در بین تمام گوشی های آیفون خواهد داشت.

از طرفی انتظار می‌رود همچنان پورت لایتنینگ، یکی از مولفه‌های طراحی آیفون 11 و هم‌قطارانش باشد. ظاهرا برای دیدن درگاه USB-C در گوشی های اپل، باید یک سال دیگر منتظر بمانیم. البته گفته می‌شود کمپانی کوپرتینویی، یک شارژر 18 واتی و کابل USB-C به لایتنینگ را درون جعبه گوشی ها قرار خواهد داد. پیش‌تر کاربران یا باید به شارژر فابریک 5 واتی رضایت می‌دادند؛ یا شارژر 18 واتی را با قیمت 29 دلار از اپل خریداری می‌کردند.

طراحی آیفون 11

دیگر ویژگی جذاب احتمالی، افزایش مقاومت در برابر آب است. مدل‌های فعلی آیفون ایکس اس و XS مکس دارای استاندارد IP68 هستند و می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری دوام بیاورند. آیفون ایکس آر اما، استاندارد IP67 دارد و فرو رفتن در عمق 1 متری آب را تا 30 دقیقه تحمل می‌کند.

در همین راستا، به وجود حالت زیرآبی (Underwater Mode) در دوربین دستگاه‌ها برای عکاسی در زیر آب و کار با صفحه لمسی آن‌ها اشاره شده است. حتی اخیرا، اپل اسناد پتنت مربوط به این تکنولوژی را نیز منتشر کرد.

ناگفته نماند ماکت‌های به نمایش درآمده در ویدیوی زیر را Shai Mizrahi و Ran Avni خلق کرده‌اند. قاب‌های محافظی هم در کلیپ دیده می‌شود که توسط شرکت Pitaka تولید شده‌اند و جنس فیبر کربنی دارند.

نگاه نزدیک به طراحی آیفون 11 اپل