برش کاغذ با الگوریتم‌های ریاضی طراحی‌های پیچیده را زنده می‌کند

برش کاغذ با الگوریتم‌های ریاضی طراحی‌های پیچیده را زنده می‌کند

برش کاغذ به کمک الگوریتم‌های ریاضی دانشمندان دانشگاه هاروارد و روشی ژاپنی که با نام کیریگامی (kirigami) شناخته می‌شود، نوع جدید و جالبی از تکنیک طراحی را به وجود آورده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

دانشمندان هاروارد به تازگی تکنیکی جدید را برای طراحی به کار برده‌اند؛ در این تکنیک روشی ژاپنی برای برش کاغذ به نام کیریگامی (kirigami) مورد استفاده قرار گرفته است که شامل برش صفحات به صورت حساب شده برای تولید آثار هنری می‌شود؛ محققان در این روش الگوریتم‌های ریاضی پیشرفته‌ای را به کار گرفته‌اند تا با تکنیک کیریگامی، هر شکل دلخواهی را به کمک یک صفحه کاغذ و برخی محاسبات مخصوص به وجود آورند.

در این روش، شکل نهایی آخرین قسمت از طراحی خواهد بود و با برنامه‌ریزی برش‌های انجام شده بر روی صفحه کاغذ و یا هر صفحه دیگر، می‌توان مدل مورد نظر را به روشی ساده به وجود آورد.

برش کاغذ با الگوریتم‌های ریاضی طراحی‌های پیچیده را زنده می‌کند

برش کاغذ به کمک علم ریاضی می‌تواند تغییری بزرگ در روش‌های ساخت به وجود آورد

دانشمندان هاروارد در ابتدا محدودیت‌های اندازه و زاویه مربوط به الگوهای برش را تعیین کردند و در قدم بعدی با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی عددی، الگوهای کلی را مشخص کردند. پس از این تنها آنالیز مکانیکی سطح بریده شده برای تعیین مسیر توسعه و پایداری طرح مورد نظر لازم بود. محققان در مرحله نهایی مدل‌های دو بعدی و سه بعدی مورد نیاز برای نشان دادن کارایی روش طراحی خود را ساختند.

محصول نهایی روش برش کاغذ به کمک علم ریاضی، در کنار زیبایی کارایی بسیاری دارد و گفته شده که از طریق آن می‌توان سطوح پیچیده‌ای را برای استفاده‌های مختلف، تنها با در اختیار داشتن یک ورق نسبتا کوچک، به وجود آورد. البته به دلیل محدودیت‌های تکنیک کیریگامی، محصول نهایی حفره‌هایی را در قسمت فاصله گرفتن قطعه‌ها از هم دارد و به همین دلیل محققان باید ساعت‌های بیشتری را بر روی پیشرفته‌تر کردن محصولات طراحی شده با این روش بگذرانند.