سامسونگ گلکسی ای 90 5G

سامسونگ گلکسی ای 90 5G اولین تلفن هوشمند سری A که از سامسونگ DeX پشتیبانی می‌کند

سامسونگ گلکسی ای 90 5G نخستین گوشی از سری A خواهد بود که از سامسونگ DeX پشتیبانی می‌کند و اولین عضو این خانواده بوده که از یک تراشه پرچمدار، یعنی اسنپدراگون 855 بهره می‌برد.

سامسونگ همواره توجه ویژه‌ای به سری A خود داشته است، اما تفاوت‌های چشم‌گیری میان سری S با این میان‌رده‌های خوش‌ساخت وجود داشت، ولی به نظر می‌رسد با گلکسی ای 90 5G و پشتیبانی این گوشی از سامسونگ DeX و اسنپدراگون 855 فاصله این دو سری به کم‌ترین میزان خود رسیده است.

سامسونگ دکس تجربه‌ای شبیه به دسکتاپ را بر مبنای اندروید فراهم می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد به صورت مستقیم از گوشی خود روی یک صفحه نمایش بزرگتر و با استفاده از صفحه‌کلید و موس استفاده کنند و به شکلی بی‌نظیر به اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته، سندها را ویرایش کنند، به وب‌گردی بپردازند، ویدیوها را تماشا کنند و به پیام‌ها پاسخ دهند. سامسونگ DeX در دنیای گجت ها و موبایل‌ها قابلیت دوست‌داشتنی به شمار می‌رود که به شما این امکان را می‌دهد که اگر یک سیستم ویندوزی ندارید، با گوشی خود کارهایتان را سریع‌تر انجام دهید.

ویژگی‌های متمایز سامسونگ گلکسی ای 90 5G نسبت به سایر میان‌رده‌ها

جدای از تراشه قدرتمند، سامسونگ گلکسی A90 5G از دوربینی 48 مگاپیکسلی، 6 گیگابایت یا 8 گیگابایت رم (بسته به نسخه خریداری شده)، صفحه نمایشی 6.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و باتری 4500 میلی آمپری بهره می‌برد که برای یک میان‌رده کاملا چشم‌گیر است.

گلکسی ای 90 5G

پنل پشتی سامسونگ گلکسی ای ۹۰ ۵G با استفاده از شیشه پوشانده شده و محل قرارگیری دوربین سه گانه گوشی است. ماژول دوربین نسخه 5G گلکسی ای 90، از سنسور رنگی 48 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور کمی از نوع عمق میدان 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. پشتیبانی از ویژگی Super Steady که پیش از این در سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس معرفی شده بود، یکی از ویژگی‌های مهم این دوربین در بخش فیلم‌برداری محسوب می‌شود.

سامسونگ فردا گوشی Galaxy A90 5G را در کره جنوبی منتشر خواهد کرد، اما قیمت و تاریخ عرضه این تلفن هوشمند در سایر نقاط جهان هنوز مشخص نیست.