موشک کروز مبین

موشک کروز مبین ؛ جدیدترین سلاح ایرانی در نمایشگاه ماکس 2019

نمایشگاه هوایی ماکس 2019 در روسیه، محل رونمایی از جدیدترین دستاورد نظامی کشور در زمینه موشک های گروز با نام موشک کروز مبین بود.

نمایشگاه هوایی ماکس 2019 هر ساله میزبان صنایع و شرکت‌ها از چندین کشور مختلف است. ایران نیز به رسم سال‌های گذشته در غرفه خود، جدیدترین دستاوردهای نظامی خود در زمینه هوافضا را به نمایش گذاشته است.

موشک کروز مبین

پر سر و صداترین محصول ایران در نمایشگاه امسال موشک کروز مبین است که توسط سازمان صنایع هوایی ایران طراحی و ساخته شده است.

لازم به ذکر است که به گفته نماینده این سازمان، مبین در حقیقت یک پهپاد چند منظوره زمین پرتاب است که می‌توان آن را با استفاده از چتر بازیابی کرد. این نماینده به خبرنگار Jane’s گفت که معرفی این سلاح به عنوان موشک کروز خطای بازاریابی است.

در هر حال موشک کروز مبین (آن گونه که در نمایشگاه هوایی ماکس معرفی شده است)، دارای طراحی رادارگریز با سطح مقطع 0/1 متر مربع است و می‌تواند برای مدت 45 دقیقه در ارتفاع 10 متری از سطح زمین پرواز کند. این مساله احتمال شناسایی موشک کروز مبین را توسط رادارها به حداقل می‌‌رساند.

موشک کروز مبین

بر اساس اطلاعات ارائه شده در نمایشگاه ماکس، مبین دارای وزن 670 کیلوگرم و فاصله بال 3 متر است و می‌تواند با حداکثر سرعت 900 کیلومتر در ساعت، در ارتفاع 13 کیلومتری تا 10 متری از سطح زمین پرواز کند. برد اعلام شده برای این موشک 450 کیلومتر اعلام شده است و از توانایی تجهیز به انواع سرجنگی تا وزن 120 کیلوگرم برخوردار است.

موشک کروز مبین

مبین در مرحله میانی پرواز با استفاده از سامانه‌های TERCOM و DSMAC هدایت می‌شود. این سامانه‌ها عوارض سطح زمین را با اطلاعاتی که از پیش در کامپیوتر داخلی سلاح ذخیره شده مطابقت می‌دهند و بر این اساس یک مسیر مشخص را دنبال می‌کنند. سازمان صنایع هوایی، جزئیاتی در مورد سامانه هدایتی در مرحله پایانی پرواز مبین ارائه نکرده است.

به گفته نماینده صنایع هوایی ایران، مبین سال گذشته وارد خدمت شده است و برای فروش به مشتریان خارجی آماده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. راجع ارتفاع پروازی و وزن سر جنگی اطلاعاطی منتشر نشده ولی راجع شیپ موشک عدم جمع شوندگی بالچه ها نقطه ضعفی برای کروز هواپایه اس ،همچنین اگر به اپتیک و دوربین دید در شب و حرارتی مجهز بود در صورت اخلال روی موشک میتونهست با تکیه بر اونا ماموریت و ادامه بده

  2. رنگ بندی جالبی نداره وگرن طرحش کامله

    انایی که باید معرفیش کنند ………………..

    انایی که طراحی ساختنش عالی کار کردن

  3. انگار حلال احمر ساختش خخخ
    چیزی که ایران بسازه معلومه چی در میاد

  4. اسباب بازیه چیه این ؟؟