هواوی میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو در رندرهای تصویری و ویدیویی جدید رخ نشان داد

هواوی میت 30 پرو (Huawei Mate 30 Pro) مجهز به نمایشگر آبشاری، دوربین چهارگانه دایره‌ای و فاقد کلیدهای کنترل حجم صدا در رندرهای ویدیویی و تصویری جدید رویت شد.

هواوی میت 30 و میت 30 پرو، در روز نوزدهم سپتامبر (بیست و هشتم شهریور)، طی برگزاری رویدادی در شهر مونیخ آلمان رونمایی خواهند شد. با توجه به شرایطی که هواوی بعد از تحریم‌های آمریکا درگیر آن است، احتمال به تعویق افتادن عرضه این گوشی به بازار در مقایسه با محصولات قبلی وجود دارد. با این حال، تا تماشای یکی از زیباترین و خاص‌ترین گوشی های هوشمند طراحی شده تا امروز دو هفته بیشتر زمان باقی نمانده است.

کاربر توییتری OnLeaks@ در همکاری با Pricebaba، به تازگی و بر اساس آخرین اخبار  شایعات مربوط به هواوی میت 30 پرو، اقدام به طراحی رندرهای تصویری و ویدیویی آن کرده است.

نمایشگر آبشاری هواوی میت 30 پرو

همانند هواوی میت 20 پرو، در بالاترین قسمت نمایشگر مدل جدید نیز یک ناچ عریض وجود خواهد داشت. اینجا محل قرارگیری سه سنسور دوربین سلفی و دیگر سنسورهای مربوط به سیستم تشخیص چهره سه بعدی گوشی است. به عبارتی هواوی همچون اپل، به خاطر استفاده از عناصر متعدد در بالای نمایشگر، قادر به حذف یا کوچکتر کردن ابعاد ناچ پرچمدارش جدیدش نیست.

هواوی میت 30 پرو

از مدت‌ها قبل می‌دانستیم پرچمدار آتی هواوی دارای نمایشگری منحصربه‌فرد با انحنای زیاد خواهد بود. آخرین تصاویر واقعی هواوی میت 30 پرو انحنای زیاد نمایشگر آن را تایید کرد. در نگاه اولیه به نمایشگر آبشاری اوپو به جذابیت این سبک طراحی و فناوری جدید پی بردیم. سامسونگ برای اولین مرتبه استفاده از صفحه نمایش‌های موبایل دارای انحنا از دو طرف را آغاز کرد،‌ اما در حال حاضر، شرکت‌های چینی در حال بهبود آن هستند. صفحه نمایش‌ آبشاری را می‌توان تکامل پنل‌های دارای انحنای جزئی قبلی دانست.

میزان انحنای نمایشگر هواوی میت 30 پرو حدود 90 درجه است، به همین دلیل جایی برای قرار دادن کلیدهای فیزیکی کنترل حجم صدا باقی نمانده است. در عوض، قسمتی از لبه کناری نمایشگر به این منظور در نظر گرفته شده تا کاربر با لمس و سپس بالا و پایین کشیدن انگشت خود روی آن، حجم صدا را تغییر بدهد.

دوربین چهارگانه گوشی

هواوی سال‌ها است در دنیای دوربین‌های موبایل، یکی از شرکت‌های پیشرو به شمار می‌رود. به عنوان نمونه،‌ اولین گوشی دارای دوربین سه گانه به دست همین شرکت معرفی شد. انتظار داریم دوربین، یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت هواوی میت 30 پرو باشد.

ماژول دوربین مربعی شکل به کار رفته در هواوی میت 20 پرو، جای خود را به یک ماژول دایره‌ای خواهد داد. در اینجا چهار سنسور به صورت دو به دو کنار یکدیگر قرار گرفته و هارمونی خاصی دارند. فلاش ال ای دی و یک سنسور کمکی اضافی برای دوربین، در کنار این ماژول قرار گرفته است. وجود لوگوی شرکت لایکا در سمت چپ دوربین نشان می‌دهد سنسورها در همکاری با این شرکت توسعه پیدا کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین گوشی، متشکل شدن از دو سنسور 40 مگاپیکسلی است. سنسور سوم از نوع تله فوتو، دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل خواهد بود. چهارمین مورد از نوع ToF است.

یکی از ویژگی‌های سنسور 40 مگاپیکسلی اصلی، پشتیبانی از گشودگی دریچه دیافراگم متغیر، بین دو مقدار f/1.4 و f/1.6 است. برای اولین مرتبه، در یک دوربین موبایل از سنسور اولترا واید 40 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. گفتنی است در بهترین دوربین موبایل قبلی هواوی که در مدل P30 به کار رفته، همین ترکیب سنسور با رزولوشن 40 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل، 20 مگاپیکسل و ToF وجود داشت. باید دید در هواوی Mate 30 Pro، دوربین چقدر پیشرفت می‌کند.

دیگر ویژگی‌ها

با توجه به نمایشگر آبشاری گوشی، محاسبه ابعاد آن پیش از اعلام توسط سازنده دشوار است. انتظار داریم در هواوی میت 30 پرو نمایشگری 6.6 اینچی به کار برود. این در حالی است که ابعاد بدنه آن با گوشی دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی هواوی میت 20 پرو یکسان باقی خواهد ماند.

تراشه کایرین 990 مغز متفکر این گوشی خواهد بود. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این چیپست معرفی نشده، مجهز بودن به مودم 5G داخلی است. هواوی میت 30 با وجود استفاده از یک تراشه دارای مصرف بهینه انرژی، به باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد. سرعت سیستم شارژ مجدد آن به 55 وات افزایش پیدا می‌کند. افزایش سرعت شارژ وایرلس به 25 وات را باید پیشرفت مهم دیگری دانست.

روی بدنه، درگاه یو اس بی C، دو میکروفون، اسپیکر و سنسور انتشار مادون قرمز وجود دارد. پرچمدار آتی هواوی، فاقد درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری خواهد بود.