گوشی هواوی میت ایکس

گوشی هواوی میت ایکس فاقد اپلیکیشن‌های گوگل خواهد بود

معضل دیگری گریبانگیر گوشی هواوی میت ایکس شد. در حالی که هواوی در توسعه لولا و اتصال 5G اولین گوشی منعطف خود به مشکل برخورد کرده، باید معضل عدم پشتیبانی از نرم افزارهای گوگل را نیز رفع کند.

بعد از این که مشخص شد گوشی هواوی میت 30 از برنامه های گوگل محروم می‌ماند، به تازگی دریافتیم هواوی میت ایکس به عنوان اولین گوشی منعطف بزرگترین گوشی ساز چینی نیز درگیر چنین مشکلی شده است.

هواوی چند ماهی است در شرایطی کاملا بحرانی به سر می‌برد؛ جنگ تجاری بین چین و آمریکا، دامن بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی و دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا را گرفته است. اکنون شرکت‌های آمریکایی زیادی حق معامله با هواوی را نداشته و همکاری یک سری دیگر، منوط به رعایت شرط‌های متعددی است. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، گوشی هواوی میت ایکس فاقد اپلیکیشن‌های اندرویدی گوگل خواهد بود.

فقدان برنامه های گوگل در گوشی هواوی میت ایکس

Nikkei به تازگی، گزارش جدید مربوط به عدم پشتیبانی هواوی میت 30 پرو از نرم افزارهای گوگل همچون جیمیل، گوگل مپس و مخصوصا گوگل پلی استور را تایید کرده است. نبود گوگل پلی استور روی پرچمدار بعدی هواوی از سری Mate، خود یک معضل اساسی است و دسترسی به میلیاردها نرم افزار اندرویدی موجود را با دردسر رو به رو می‌کند. در همین گزارش اعلام شد اولین گوشی منعطف هواوی نیز فاقد نرم افزارهای گوگل خواهد بود.

گوشی هواوی میت ایکس

گوشی انعطاف پذیر هواوی ابتدای سال 2019 معرفی و اعلام شد تا چند ماه دیگر به بازار عرضه می‌شود، اما با رسیدن به نیمه‌های هشتمین ماه سال، هنوز خبری از این گوشی نیست. همانند وضعیتی که سامسونگ در عرضه گلکسی فولد درگیر آن شده، هواوی نیز نیازمند انجام آزمایش‌های بیشتر برای اطمینان از عدم وجود مشکل در لولای و مکانیزم تاشوندگی نمایشگر هواوی میت ایکس است؛ گزارش مشکلاتی عجیب در نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد بعد از عرضه آن، هواوی را ترساند و سبب شد به بهانه تست بیشتر روی مودم 5G، عرضه Mate X را به تعویق بیندازد!

انتظار می‌رود گوشی Huwei Mate X در ماه نوامبر (آبان – آذر) عرضه شود. بر اساس اعلام ریچارد یو (Richard Yu) در نمایشگاه IFA 2019، با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه بزرگترین گوشی‌ساز چینی، عدم پشتیبانی از نرم افزارهای گوگل در گوشی هواوی میت ایکس تعجبی نخواهد بود. بعد از این که اعلام شد شرکت‌های آمریکایی با دریافت مجوز، تجارت با هواوی را از سر می‌گیرند، نسبت به بهبود شرایط دشوار این شرکت امیدوار شدیم، اما متاسفانه هنوز فشار زیادی روی هواوی قرار دارد.

هواوی در جریان نمایشگاه IFA 2019، کایرین 990 را به عنوان اولین تراشه مجهز به مودم 5G یکپارچه رونمایی کرد. از هم‌‌اکنون تا فرا رسیدن نمایشگاه IFA سال آینده، این چیپست 7 نانومتری مغز متفکر همه پرچمداران شرکت هواوی خواهد بود. اگرچه عنصر اصلی بخش سخت افزار هواوی میت 30 پرو با وجود فشارهای آمریکا با موفقیت توسعه یافت، اما شرکت در توسعه بخش نرم افزار با مشکل مواجه شده است و امکان به تعویق افتادن عرضه آن بعد از رونمایی رسمی وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*