گوشی های میت 30 هواوی

هواوی عدم دسترسی گوشی های میت 30 به پلی استور را تایید کرد

شرکت هواوی رسما دسترسی نداشتن گوشی های میت 30 به پلی استور و اپلیکیشن‌های گوگل را تایید کرد. گوشی‌های Huawei Mate 30 از اپلیکیشن‌های جایگزینی برای گوگل مپس٬‌ جیمیل و غیره استفاده خواهند کرد.

پرچمدار بعدی هواوی٬ بی‌تردید گوشی هواوی میت 30 پرو است که در رندرهای تازه منتشر شده دیوایس قدرتمندی است و معرفی آن طی روزهای اخیر اهمیت پیدا کرده است. هواوی حالا تایید کرده که گوشی های میت 30 از پلی استور و اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کنند. البته این محصولات همچنان از اپلیکیشن‌های شخص ثالث پشتیبانی خواهند کرد.

گوشی های میت 30 اجازه‌ی استفاده از گوگل مپس را ندارند

این خبر بزرگی است. اپلیکیشن‌های گوگل شامل ابزارهای مهمی نظیر Google Maps ٬ Calendar ٬ Google Drive ٬ Google Assistant و Gmail می‌شود. وانگ چنگلو٬ مدیر بخش نرم افزاری هواوی در نمایشگاه ایفا 2019 گفته است در حال توسعه‌ی اپلیکیشن‌های جایگزینی برای اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل شامل یک اپلیکیشن ناوبری است. علیرغم از دست دادن اپلیکیشن‌های گوگل٬ به نظر می‌رسد میت 30 به آخرین نسخه‌ی اندروید مجهز خواهد بود؛ چرا که اندروید یک سیستم عامل متن باز است و هر کسی بدون محدودیت می‌تواند از آن استفاده کند. به عبارتی دیگر٬ سیستم عامل هارمونی او اس هواوی همراه با گوشی های میت 30 عرضه نمی‌شود و اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشد٬ گوشی منعطف میت ایکس به این سیستم عامل مجهز خواهد بود.

طبق یک گزارش جدید از سوی رسانه‌ی ژاپنی ٬Nikkei Asian Review گوشی‌های خانواده هواوی میت ۳۰ به سرویس‌های گوگل دسترسی نخواهند داشت. میت ایکس نیز دومین دیوایسی است که فاقد اپلیکیشن‌های گوگل خواهد بود. اگر اینچنین باشد٬ فروش گوشی‌های هواوی در سال 2019 تا 10 میلیون دستگاه کاهش پیدا خواهند کرد. این مثل بلعیدن قرص تلخی برای طرفداران هواوی است و مطمئنا در فروش جهانی محصولات این شرکت نیز تاثیرگذار خواهد بود. در حالی که اکوسیستم اندروید مانند آی او اس محصور نیست٬ برنامه‌هایی همچون گوگل مپس و جیمیل برای خیلی از کاربران ضروری است. انتظار اینکه مشتری بخواهد از جایگزین آن‌ها استفاده کند زیاد است و شاید خیلی از کاربران نخواهند تن به چنین موردی دهند.

در هر صورت با معرفی این محصولات و روانه کردن آن‌ها به بازار از سوی سازنده٬ همه چیز مشخص خواهد شد.